Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

NX in mijn style.

Gestart door iceman13, 16 jul 2013 - 20:47

Vorige topic - Volgende topic

Sa_Reno

Citaat van: Knight100nx op 18 jul 2013 - 10:46
Nu ik zo de foto's zie mis ik mijn NX steeds meer :S

Huh? Heb ik iets over het hoofd gezien dan?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Mojo

Ding staat in Bellingswolde ;)

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

iceman13

CiteerMooie koplampen! :-)
Die koplampen zijn er met meer pijn en moeite in gebouwd. De garage die ik het heb laten doen, had zich er een beetje op verkeken met de prijs afspraak.
Het was dus niet mijn pijn en moeite.
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

Sa_Reno

Maar het staat wel erg mooi!! Ben benieuwd naar meer pica's. ;-)

iceman13

CiteerMaar het staat wel erg mooi!! Ben benieuwd naar meer pica's. ;-)
De auto staat nu bij de gagare, maandag halen we hem weer op en dan willen wij even een paar leuke fototjes maken, met een mooi Pools landschap als achtergrond.
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

iceman13

Morgen, auto ophalen bij de garage.
De achterklep daar laten. Met mijn zwager met de nissan 100nx pickup style (zonder achterklep dus), 2 en een half uur enkele reis, over de poolse snelwegen, even een achterklepje halen.
Terug, achterklep monteren. En verder vakantie houden met een auto!

Pietjuh

Huh, ga je nog een achterklep halen?!
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

iceman13

CiteerHuh, ga je nog een achterklep halen?!

Die costom achterklep heeft heel veel werk. Mij ideeen zijn ook niet het makkelijkste. En er zit erg veel roest in, of nog weinig goed metaal aan.
Dit is gewoon veel werk, en ook hier in Polen (ik ben nu op vakantie) is het vakantie, dus hebben ze niet alles mensen bij de garage paraat. Eind Aug. zijn alle mensen er weer.

Ik had een leuke klep te koop gezien, met een leuke spoiler, hier in Polen. Voor de overbruggende tijd.
http://allegro.pl/tylna-klapa-nissan-100nx-i3374003039.html
Om deze klep op te halen, hebben we andere plannen voor gemaakt, omdat de reis duurder zou zijn dan de klep. Ik ga een bod doen op alleen de spoiler, en haal dichtebij een andere klep op.

iceman13

Het nieuwe model nx, een pickup.
Wegligging is prima, en het waait lekker door.

In plaats van een dag te reizen voor een achterklep, met leuke spoiler. Hebben we een andere tijdelijke achterklep gevonden \, mmet een halfh uurtje rijden.
Die leuke spoiler ga ik wel via de post te krijgen.

Mijn zoon (Storm) wijst de nieuwe tijdelijke achterklep even aan. Het is rood.

richardwbb

Meh, je hebt de links naar de foto's goed gezet hoor maar het wil niet tonen bij mij.

Moet wel zeggen, op die eerste foto, ja is mooie kleur voor een NX  ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rens

Links werken wel direct in adresbalk, niet in de tekst. Ik heb dit even aangepast. :)

iceman13

Probleem op de terug weg van uit Polen.

Halverwege Duitsland brak de radiatorslang. Op het moment zelf had had ik niet door dat dit het probleem was.
Het leek eerst iets te zijn met de vrachtwagen naast ons, vervolgens op een auto brand. Dit heeft en kleine minuut geduurd.

Een kortverhaal lang gemaakt, de motor is vast gelopen, en we hebben de nissan in Duitsland achter moeten laten. En zijn naar huis gekomen met een huurauto.

Zoals het nu lijkt is het blok overleden. Opties zijn: in Nederland er een nieuw blok in laten zetten, of het in Polen laten doen.
In Nederland heb ik de hulp van een club lid nodig, voor een nieuw blok en de inbouw. Is de gas een probleem?
In Polen, heb ik nog geen idee wat de kosten zijn. Mogelijkheid is dan wel een 2.0 blok zoeken. Gas is dan geen probleem? Maar de kosten??

Kwa, totale kosten had ik hier ggeen rekening mee gehouden. Dit is even K*t, maar zal niet het einde van de auto beteken.

richardwbb

Jeetje.

Het geeft wel aan dat we dus met onze NX gewoon die slangen moeten vervangen............

Maar e, overzetten op 1.6 LPG dat zal geen probleem zijn omdat de daarvoor omgebouwde delen er al bij zitten en die zitten aan het blok, er niet in, dat komt wel goed.

Met een 2.0, mogelijk een nieuwe verdamper nodig of anders wel een ander ringetje dingetje?

Enne, ze kunnen echt wel op LPG die SR20's, maar je zou de eerst zijn? Tenminste, ik heb het nog niet meegekregen verders

Weet waar je aan begint, want 1.6 > 2.0 is een vrij rigoreuze ingreep, als je een verrotte GTI op de kop kan tikken is dat een goeie optie of iemand moet een swapset over hebben :P

Ik zou wel ff kijken met de 2.0 wat je op voorhand beter kan reviseren, drijfstang lagers zeker wel doen is geen enkel probleem als blok er toch uit is en de kop moet je je even laten informeren, hoe of wat en ik zou wel de olie circulatie helemaal goed maken (nieuwe oliepomp, eigenlijk een nieuwe ketting ook nog als je toch bezig bent, ik weet wel goedkoop adres voor onderdelen ;))

Enne, een andere 1.6 er in mikken kan in een daggie, naar 2.0 en op LPG kan echt niet in een daggie
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Sa_Reno

Jemig wat zuur!

Deed je temperatuurmeter het niet?