Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

NX in mijn style.

Gestart door iceman13, 16 jul 2013 - 20:47

Vorige topic - Volgende topic

Mojo

Volgens mij heeft geen van de GA16DE's ooit coilpacks gehad met CAS. Ook nissan4u geeft het niet als zodanig aan.

De QR-blokken hebben dat wel.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

iceman13

Citeercoil pack ontsteking
Wat is dat?
CiteerNATS
En wat is dit?

Is er ergens een wel goed blok te vinden?
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

Mojo

Coil Packs zijn in essentie bougiekabels met hun eigen ontsteking al ingebouwd, en hebben dus geen eigen bobine nodig. Omdat ze dus ook geen "standaard" distributeur gebruiken, hebben ze een sensor nodig die aangeeft wanneer ze moeten vonken, de "crank angle sensor", of CAS.

NATS staat voor Nissan Anti Theft System, een startonderbreker dus.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Mojo

Citaat van: iceman13 op 02 aug 2013 - 21:06
Is er ergens een wel goed blok te vinden?

Ik zou niet weten waarom dat blok die jij postte niet goed zou zijn.

Pietjuh

Je kon idd wel eens gelijk heb Sander over de Ga16 die hier boven langskwam.

Overigens staan hier op de sloop ook wel een paar Ga16's. Al betwijfel ik of het noodzakelijk is om de motor te vervangen.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

richardwbb

foto van de kop van dat blok zal wel uitsluitsel geven? ???
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

iceman13

De ketting zou volgens de Duitse garage onder andere gebroken zijn.

Maar de auto wordt als ik het goed begrepen heb, binnen een week in Westerbork afgeleverd. Daar laat ik een diagnose stellen. En dan weet ik meer!
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

richardwbb

Ja, bij kettingbreik scheurt je radiatorslang door, hebben ze goed gezien daar bij de ADAC :P

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

iceman13

Bij een kettingbreuk kan ik toch niet door rijden?

Eerst breekt de radiatorslang, met een klap. De auto rijd "gewoon door". Ik rij een afrit op en daar slaat de motor met veel herire af. En start niet meer.
Bij een poging te starten, hoor ik alleen een hoog gierend geluid. Ik denk alleen het geluid van een elektromotor, de startmotor.

richardwbb

Ik zit maar wat ADAC te bashen of bergers in het algemeen....

Maar goed dat je er zelf over begint. De geklapte radiatorslang doet vermoeden dat je koeling verstopt is geraakt, maar dat vind ik niet zo waarschijnlijk. De auto reed door, dus het was niet alsof die in zijn vrij stond, dan is het geen kettingbreuk. Hoe het kan dat de motor afslaat met veel herrie, ik weet niet wat dat kan zijn hoor. Een startmotor giert alleen als de motor loopt en de startmotor zit nog gekoppeld met het vliegwiel. Of hij staan nu tanden te poetsen, dan zit er iets vast. Of dat je motor is, durf ik je niet te zeggen. Met een dopsleutel op je poelie ben je daar snel achter.

Piet denkt dat het alleen de kop is.

Wat moet die recente motor kosten?

iceman13

Eindelijk mijn nissan is klaar!

Nieuwe slangen, bougie, nieuwe vloeistoffen (ook van de vesnellingsbak) en Overzetten g3.

Op papier iets meer dan 600euro, dit woordt groot en deels weg gestreept tegen een update(je) van hun beveiliggings systeem en helpen met het organisren en cateren van  een feestje.

Toch leuk vrienden op de juiste plaats.

Ik zal binnenkort even wat foto's bij elkaar scharrelen.

Sa_Reno

Wat heb je nu aan de auto (laten) repareren?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

iceman13

Handig te vertellen, er ligt een "nieuw"blok in. Ook door deze jongens gedaan.

Sa_Reno

Allemaal in Polen? Hoe lang ben je daar gebleven?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

iceman13

CiteerAllemaal in Polen? Hoe lang ben je daar gebleven?
Nee, in nederland.
Alles is gedaan door:http:http://www.autodakar.nl/

CiteerDe ketting zou volgens de Duitse garage onder andere gebroken zijn.

Maar de auto wordt als ik het goed begrepen heb, binnen een week in Westerbork afgeleverd. Daar laat ik een diagnose stellen. En dan weet ik meer!
Zaterdag heb ik de tijd om mijn autotje op te halen, ik heb hem wel gemist.