Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

♡ Nistang ♡ ~ the break up.. ♡

Gestart door Marous, 28 aug 2010 - 18:36

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Citaat van: ries19 op 21 sep 2010 - 17:41
dan haal je voor een 10tje een nieuw filter. gooi je voor 16,95 zo injector of carburateur reinigings rotzooi in je tank. tank je hem vol. ben je voor 27 euro weer klaar voorlopig ;)

Citaat van: Marous op 21 sep 2010 - 17:44
Haha!
nou, laten we dat maar doen dan ;)

Je weet ons te bereiken als t niet lukt ;D

wel leuk als je zo langzaam aan je wagen weet beter rijdend kan krijgen..  al een beetje je maximumsnelheid op de snelweg kunnen aftasten? >:D

Marous

Haha, ja he ;D
Nee, nog niet gekeken hoe hard hij kan :P Ga ik ook voorlopig even niet proberen; maar als ik even flink gas geef en hij tikt de 150 aan, ja, dan weet ik al genoeg xD
Zaterdag richting Richard, dus kan 'ie weer even km-ers maken :)
En dan issie eventjes klaar voor de winter, naja, op oa winterbanden na dan. Die wil ik toch nog wel graag hebben. Iemand ervaring met ehmm bijvoorbeeld gewoon viking-banden?
~I'm in love with my car~

richardwbb

Ik heb toevallig Viking banden onder mijn originele velgen zitten en daar ook eventjes mee wezen sturen. Vrij grote wanghoogte en 2,7 bar er in waar veel mensen zeggen dat het teveel is, maar sinds ik van 2,2 naar 2,7 ben gegaan geen kromme velgen meer gereden in dit verzakte dorp of die gaten in de A1.

Echter, bij deur dichtgooien, normale manier dichtgooien, gaat auto 3 keer heen en weer. Dat wil je niet hebben als je beetje wil sturen. Qua regen en zo ietsje beter dan de Chineese bandjes waar ik meestal op rijd, maar het verhaal het is een goede regen band haalde iker neit uit.

Kwikfit man zei tegen mij, Viking? Ja dat is ook geen band man.

Maar normale bestuurders denk ik dat ze wel bevallen. Ik rijd ze aan gort en dat merk je dus met de wanghoogte.

Je bent het goedkoopst uit met autobandemarkt.nl en dan laten versturen naar garage van keuze en daar laten monteren.

Als je de autobandenmarkt site binnenste buiten keert kan je uiteindlijk een leuk bandje vinden voor weing wat ook nog bevalt. Of gewoon voor de top merken gaan. Anders MSN je maar een keer dan kijk ik met je mee.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ries19

kan geen kwaad joh ik heb 1,5 maand met 3,5 bar gereden :P ging wel goed hoor haha
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

richardwbb

Citaat van: ries19 op 21 sep 2010 - 23:46
kan geen kwaad joh ik heb 1,5 maand met 3,5 bar gereden :P ging wel goed hoor haha

Ik weet het, was ff zoeken op de band mocht 3 bar in, die Michelin kaarten hebben altijd lage waarden maar is basis van originele band en er zijn een aantal merken die juist een lage bandenspanning willen vanwege het karkas, Dunlop ook als ik mij goed herinner en vast wel meer.

Maar laat ik aannemen dat mijn bandenkeus, el cheapo, wel wat harder opgepompt mag worden en dat mensen die toch een ander bandje onder de auto hebben niet meer hoeven te kijken op het Michelin bordje maar zelf moeten kijken wat het beste rijdt voor ze. Ik zou niet lager gaan dan wat Michelin er van roept :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Zeurdoos

Te lage banden spanning verbrand je zei want/wang en je banden slijten verkeerd
Te hoge banden spanning Slechte grip en je banden slijten verkeerd

Dus gewoon je rond de 2,5Bar dan zit je goed ;)

Marous

Laat ik  nou braaf aanhouden wat er aan de binnenkant van mn deur staat :P

Gisteren een benzinefilter gekocht :D € 9.33 ipv € 12.25 (had niet meer op mn rekening staan xD)
hij's wel van plastic, maar hoorde al dat dat geen kwaad kan :)

keesissan

klopt plastic benzine filter is alleen voor de carb dus dan is hij voor jouw goed

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

SpitFire

Citaat van: Zeurdoos op 22 sep 2010 - 00:31

doe maar 2,2/2,3
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

Zeurdoos

Citaat van: SpitFire op 23 sep 2010 - 23:39
Citaat van: Zeurdoos op 22 sep 2010 - 00:31

doe maar 2,2/2,3

Voor een ka misschien ::) maar niet voor de Nx :P

SpitFire

doe jij maar 2,5 in je banden, dan weet ik zeker dat ze alsnog verkeerd afslijten ;)
Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

ardonjr

Jongens we gaan een beetje offtopic niet?

lucus

ikzelf had eerst meteor banden, erg over te spreken (36 euro per bandje, komen uit de michelin fabriek)
maar toyo's rijden ook heerlijk :D
Renault Twingo 2 diesel.
85 pk en 200Nm koppel.
Verbruik: 3,7L op 100 Km
Lachen aan de pomp :)

Zeurdoos

Citaat van: SpitFire op 23 sep 2010 - 23:43
doe jij maar 2,5 in je banden, dan weet ik zeker dat ze alsnog verkeerd afslijten ;)

Wat ben jij toch een eigenwijs manentje is het dan echt zo moeilijk om gewoon in de gebruiks aanweizing te kijken .

Maar goed dat je dus ook geen verstand van banden hebt :P
Want gelukkig staat er niet in je deur bij een nx 2,4 achter en 2.6 Bar voor ::)
Die 2.0 achter en 2.2 voor zou ik zeker niet aan houden maar gewoon die voor zwaar beladen ;)
Heb zelf een hele tijd bij een banden boer gewerkt en geleerd dat als je kwa druk altijd gewoon die Bar moet aanhouden die staat beschreven voor vol geladen je . Want dat is niet te hard voor als je alleen in de auto zit en als je die lage spanning aan houd heb je ook veel eerder kans om je banden kapot te rijden op spijkers/glas of gewoon omdat je banden spanning gewoon te laag is .

Dus Riq misschien zorgen dat je ergens verstand van hebt eer je wat gaat roepen :P

Marous

Ehhh.. Ja, ik denk dat ik nog maar even wat meer reacties afwacht dan :P Okeej, dus niet alleen babbeltje over de banden zelf, bandenspanning dus ook ;) Hihi!
Zeurdoos, kan het dan zijn dat ik door mijn te lage bandenspanning (was toen 1.9 gemeten!) een schroef had opgepikt rechtsvoor?