Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

BlueNX

Gestart door BlueNX, 26 apr 2017 - 18:18

Vorige topic - Volgende topic

HarriePekel

Vandaag een heel avontuur beleefd met de BlueNX  :(
Om de auto met problemen iets sneller te kunnen repareren was het handiger de keuring iets eerder te plannen, vandaag dus  8)
Voor alle zekerheid de remmen vanochtend een beetje gangbaar (roestvrij) gereden met een ritje van een half uur.
Geen problemen bemerkt en een uurtje later vol goede moed op naar de keurmeester  :D
Onderweg liep de temperatuur echter zover uit de hand, dat ik toch maar even stopte voor een kijkje onder de kap  ???
Wat bleek? Een 25 jaar oude klem was nu toch wel moe van het vasthouden, weggerot dus :-[
Hulp gebeld, want natuurlijk had ik niet eens de set bij me  :$
Vervolgens keurmeester maar gebeld dat het niet ging lukken helaas.
Vervolgens dankzij mijn eigen anwb een nieuwe klem gehaald en de radiateur weer gevuld.
Nieuwe afspraak voor de keuring gemaakt en vol goede moed daar naartoe  ;D
Helaas, afkeur  >:(
Het bleek dat de reparaties die vorig jaar gebeurd waren toch niet helemaal volgens de afspraak waren gegaan.
Er bleken nog 4 plekken met roest onder de auto te zitten waarvan 2 van dusdanige omvang dat het niet goed kon gaan  :o
Verder een paar kleinigheden, dimlicht niet 100% en een bout van een motorsteun zat los :-X
BlueNX word dus binnenkort weer roestvrij gemaakt en andere punten aangepakt  :)
Tot zover eem avontuurlijke dag met een beetje triest einde.

eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Rooky

Sorry to hear that Harrie, but I'm sure you will have the NX fighting fit in no time at all.

richardwbb

Las je hem ook zelf? Is natuurlijk best jammer als een koelslang het begeeft voor apk maar afgezien van de roest gewoon eigenlijk geen problemen? Dat is weer goed nieuws.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Hij is voorlopig nog gekeurd gelukkig, afkeur maakt hem niet onveilig om in te rijden, dus die gaatjes komen wel  ;)
Even kijken hoe de automaat in roest staat binnenkort, die is motorisch veel erger dus meer prioriteit nu. 8)

HarriePekel

Binnenkort weer voor de keuring.. ???
Het roesten opnieuw aangepakt en zou nu goed moeten blijven aan de buitenkant, nu de binnenkant nog aanpakken en roestvrij maken. Hopenlijk weer jaren vooruit  >:(

Rooky

Great news Harrie

HarriePekel

We mogen weer een jaar  :D
Na reparatie van een koplamp instelling en het derde remlicht lampje mag de auto weer blijven rijden, ondertussen het handschoenenkastje gerepareerd en de klep van de buitenlucht gecontroleerd, bleek echter niet in de klep te zitten, maar iets met de knop  :( later meer hierover.

Rooky

Awesome. How did uou manage to fit the adjuster?

HarriePekel

I removed the broken gear and glued, with strong loctide, an m4 bush on the adjusting rod  :D

Rooky

I thought it would be too bad to repair. Delighted its sorted.

richardwbb

Ik neem aan dat het koplampglas niet los gemaakt is door je van de behuizing daarvoor, of toch wel?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Klopt, dit bleek vanaf de achterkant te lukken, vervangen van de koplamp was te lastig helaas. ;)

HarriePekel

Vandaag de koppelingskabel vervangen, bleek behoorlijk moeilijk te gaan, zware koppeling dus ook  :D
De klep voor buitenlucht wou niet dicht..lag 1 kroonsteenblokje tussen het mechaniek  ???
Lampje van de asbak is nu nog het enige lampje wat ik niet op reseve had  :o binnenkort dus wel ;D

HarriePekel

Nieuw ruitje en lijsten  ;D

Rooky

Looks great Harrie