Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

BlueNX

Gestart door BlueNX, 26 apr 2017 - 18:18

Vorige topic - Volgende topic

HarriePekel

Hier zat geen kabel door, dit is meer een nat vloerkleed geweest wat door een hak op de bodem werd gedrukt en rot veroorzaakt heeft op den duur.
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

HarriePekel

Vond de motor warm nogal rumoerig.., blijkt boven peil te staan :(
Vanmiddag maar even drupje aftappen voor de pakkingen en keerringen er uit vliegen  :o

HarriePekel

Net minstens 2 liter afgetapt, peil stond ver boven de max :(

HarriePekel

Net ff getankt.. 394km op 25.99 liter.. netjes.
Nog wat kleine dingen, achterwisser en binnen verlichting, laatste is een rot lampje, nieuwen besteld  ;)

richardwbb

Wow 2 liter, dat is echt heel erg knap. Min - Max op de stok is bijna 1 liter. Vraag mij echt af hoe mensen dat voormekaar krijgen of dat ze dachten dat het zou helpen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Ik heb het peil zover onder max moeten brengen dat ik de aftap er 3x uit moest halen en er weer ingezet na een paar seconden, peil stond echt veel te hoog, motor draait veel minder rumoerig nu en hopelijk geen blijvende pakking schade  :o

HarriePekel

Sinds de keuring vorig jaar helaas weinig mee gereden, koppeling is zeer stroef en aan vervanging toe helaas.(nieuwe is al binnen, maar de kou moet eerst weer uit de lucht)
De benzine slang vanaf het filter blijkt ook poreus, dus maar vervangen ook  :D

HarriePekel

Blue bij de spuiter c.q. lasser gedumpt.. wat gaatjes door de water overlast om te dichten en een gat in de dwarsbalk voor  ???
Echt verrot is hij niet, alleen her en der een gat, op de meest vreemde plaatsen  :(

richardwbb

Wat is een vreemde plaats bij een NX?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Binnenkant van de deurdrempel, juist waar 3 delen op elkaar gelast zijn, vreemde is, de vloer is daar wel keihard.
Midden in de voorste dwarsbalk, rondom alles keihard  ???
Het lijken juist gaten te zijn veroorzaakt door plaatselijk te weinig gas bij het lassen..

HarriePekel

Liefhebber gevonden, word hoogst waarschijnlijk weer verkocht ;)

richardwbb

Loopt daar geen waterslang van de targa daken?

HarriePekel

Nee, daar wel vlakbij, maar dit was vocht binnenin denk ik.
De plannen zijn veranderd, ik knap geen auto op om hem vervolgens door een broekkie "af" te laten rijden tot de volgende keuring.
BlueNX blijft voorlopig in mijn bezit en word oud en goed behandeld  ;D

HarriePekel

De vloer is ondertussen gelast,

Een heel verschil met dit:

Het spatbord uitgedeukt en in de plamuur gezet,

Beide drempels worden netter gelast,

Nu wachten op afwerken en spuiten  :D

HarriePekel

En gespoten  :D

De deuken uit beide spatborden zijn verwijderd, de dorpels zijn bijgewerkt en in kleur nu,
de achterbumper is gespoten om een aanrijding te maskeren, en de bodem is dicht nu  ;)