Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

BlueNX

Gestart door BlueNX, 26 apr 2017 - 18:18

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Maskeren van een aanrijding? Wat is dat voor werk?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

zaten enkel wat witte kreukels in de lak, die zijn nu blauw, schuren had meer werk gekost  :(
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

BlueNX

Potverdorrie, mooi geworden zeg!  :D

HarriePekel

Dank :) nu nog een paar dingen herstellen en het word een echte beauty  ;)

HarriePekel

Net een maand voor de keuring houd de km-teller er mee op  :(
En natuurlijk zit de speedo zo vast als een huis, hele auto ging omhoog, maar loskomen homaar >:(
Nu voorzichtig aan het uitboren:

richardwbb

Dit is weer een stukje kennis en kunde welke wij binnen dit forum niet hadden gehad zonder jou Harrie.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

HarriePekel

Na het knappen van 2 staaldraadjes, de boel maar uitgeboord, vast totdat de buitenrand afbrak  :(

Een gat in het dikste stuk geboord, de rest steld helaas te weinig voor, draad getapt en aan een draadstang gehangen.

Met de banden vrij uiteindelijk toch gewonnen gegeven  :D

De nieuwe word geplaatst in een bedje van vet met een laagje bakpapier eronder, plakt nooit weer  ;D

Op naar de keuring  ;)

HarriePekel

Net even een proefrit gemaakt.. mijn teller geeft 80 aan waar ik 40 rijdt  ??? verkeerde sensor ??? ::)

themacpie

Wel goede oplossing om snelheidsboetes te vermijden  :spinsmile:
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

0-100 in 5 seconden  ;D

Was het trouwens niet zo dat een digidash juist een dubbele puls nodig had om de juiste snelheid aan te geven?

HarriePekel

Geen idee zo rens, maar dat zou bij een gewone tellerunit dan een dubbele snelheid aangeven.
maar mijne staat bij een snelheid van 120 te bewegen als een blad in de wind, wel rond de 120 dan.. vreemd gedrag hier  8)

richardwbb

Ja, je zou eigenlijk een digi dash moeten hebben Harrie.

HarriePekel

Wachten is op jouw pakketje  :clown:

richardwbb

Ja dat is ook zo. Ik ben erg druk met twee gti's en onderdelen uitwisselen. Ik heb een zwik foto's ervan maar ook nog geen topic update. Ik moet even zorgen dat die dash jou kant op gaat, kan je vast wat uurtjes aan de bedradingstekeningen besteden.

HarriePekel

Toch maar voor de keuring gegooid na wat gedonder met de teller  :(
Teller werkte nu trouwens wel opeens goed, geen idee waarom dat fout ging ooit  ???
Achter zijn de remmen vervangen, die waren vorige keer al niet 100% en nu dus gewoon af 8)
Zelfs met steekproef kwam hij redelijk gansrijk door de keuring  :clown:
Heb nu alleen gedonder met het raam aan bestuurders zijde, rail niet 100%? binnenkort maar even kijken weer  ;)