Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Wannes100nx, 08 mei 2023 - 21:57

Vorige topic - Volgende topic

Wannes100nx

Hallo iedereen,

Ik ben Wannes uit België. Heb uit een erfenis een Nissan 100nx verkregen. Jammer genoeg om het vreemd te stellen.
Het was de auto van mijn ouders die intussen allebei overleden zijn.
Het is een 2.0 gti met 39000 km op de teller. Het jammere is dat hij momenteel niet start.
Hij heeft jammer genoeg 25 jaar stil gestaan. Wat wel een voordeel is, hij stond overdekt in een verwarmde garage.
Er werd een GT alarm opgebouwd, dat nu erg raar reageert op de afstandsbediening. Ik vermoed dat de startonderbreker het probleem vormt. Er is namelijk geen toevoer van benzine naar de motor toe. De pomp zelf heeft nooit droog gestaan, dus daar zou het probleem niet meteen aan liggen.
Heeft hier iemand ervaring mee? Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen? Of raden jullie aan ergens een betrouwbare garagist te zoeken die dit probleem voor me wilt oplossen... de garagist van waar de auto kwam wou dit oplossen; maar heeft jammer genoeg zware gezondheidsproblemen en zal er niet meer aan kunnen werken...
Alvast dank voor tips en tricks!
Groeten!

HarriePekel

Welkom Wannes, dat word uitzoeken vrees ik, alleen, veel garagisten die je kunnen helpen zullen er niet meer zijn vrees ik, de meesten branden hun vingers er niet aan.
Enige optie die er is, is het verwijderen van de startonderbreker inderdaad, veelal gemonteerd achter de asbak  ;)
We hebben hier wel een bedradingsschema op dit forum  :)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Cor

Mooie auto, die hopelijk mooie herinneringen oproept! Welkom.

Wannes100nx

Dank jullie wel alvast voor de verwelkoming!
Intussen is de wagen in een garage beland.
Startonderbreker werd geneutraliseerd maar start nog steeds niet.
Benzinepomp doet het niet meer. Helemaal verroest en vastgelopen. De origine zijn bijna niet meer leverbaar hier en hebben een onbekende levertijd. Heb er dan maar eentje van Valeo laten verstellen, ook wel 7 weken wachten 😮�💨
Nog even geduld dus...

HarriePekel

Voortaan even zeggen, hier ligt 1 op voorraad  :frusty:
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)