Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Roy Bergman, 30 dec 2022 - 15:34

Vorige topic - Volgende topic

Roy Bergman

Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Roy Bergman, ik heb me zojuist aangemeld en ga op kort termijn met mijn nx project beginnen.

De bedoeling is dat ik een swap ga doen en er een sr20det awd in ga zetten.
Zijn er leden die dit ook hebben gedaan?

Verder wil ik hem helemaal gaan customizen.

Iedereen alvast een fantastische jaarwisseling gewenst 🎆🎆🎆

Chris

Welkom op het forum.

HarriePekel

Welkom Roy.
Swap zou ik nog eens over nadenken..komt meer dan alleen even motor omzetten bij kijken :D
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

richardwbb

Ja voor een awd heb je een routeringsprobleem met de uitlaat en onderdelen beschikbaarheid is ook een dingetje. Je zou wel de eerste bekende awd zijn.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Roy Bergman

Roy Bergman

Citaat van: HarriePekel op 05 jan 2023 - 12:34Welkom Roy.
Swap zou ik nog eens over nadenken..komt meer dan alleen even motor omzetten bij kijken :D

Daar heb je helemaal gelijk in, het is niet alleen het blok maar ook de complete aandrijving, ophanging etc. Helaas kan ik er heel weinig tot geen info over vinden. Ik weet ook niet of het al eerder is gedaan en tegen welke punten ik aan ga lopen.

De Sunny gti-r heeft het blok en de aandrijflijn voor wat ik in gedachten heb. Zelf denk ik dat deze relatief makkelijk over gezet kan worden zonder al te veel aanpassingen.

Alle info is dan ook zeer welkom 😁

Roy Bergman

Citaat van: richardwbb op 05 jan 2023 - 21:20Ja voor een awd heb je een routeringsprobleem met de uitlaat en onderdelen beschikbaarheid is ook een dingetje. Je zou wel de eerste bekende awd zijn.

Het is een project wat ik al ongeveer 15 jaar in de kop heb zitten en heb voor mezelf besloten om het te gaan realiseren. Al zal dit wel even duren voor ik hem heb zoals ik wil.
Ik ben zoveel mogelijk info aan het inwinnen om er zo goed als mogelijk op voor te bereiden.
De sr20 blokken zijn te verkrijgen, vanuit daar wordt het al gelijk lastiger omdat het niet standaard voor de nx is. De gti heeft een sr20 dus het beginpunt is aanwezig om het zo te zeggen.

Waar een wil is, is een weg zeggen ze 😉