Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

voorstellen

Gestart door Raymondroadking, 19 mei 2013 - 14:17

Vorige topic - Volgende topic

richardwbb

Ik zie het verschil tussen een GTI met katalysator of zonder niet als een exclusief iets, maar mogelijk dat er een airco op zit? Maar dat er maar 45 van gemaakt zijn en 7 in Nederland, als je even kijkt naar de SR20DE motor in een NX chassis zeg maar, dan zijn het er meer geweest dan dat. Maar dat het een auto is welke je niet snel buiten de club om tegenkomt, dat is absoluut waar.

Zo zijn er 7300 verkocht in Nederland, dat is dan de carburateur en injectie 1.6 en de GTI, waar die laatste best wel prijzig was, omgerekend in Euro, 20 duizend Euro en met airco 23 duizend, dan zijn er nog de Sail edition en de SLX gebeuren, met of zonder electrische ramen zeg maar, maar dat is vrij cosmetisch, geen ander type. Zo zijn er ook GTI met een MS Design vleugel in plaats van het platte GTI stripje en de Sail edition was een ander velgje en een badge op de kofferklep, allemaal details.

Er rijden er nog 17 a 18 honderd in Nederland en dat is al bijzonder, daarvan zijn er dus nog een dikke 40 GTI, dus echt wel bijzonder. Waar je opa deze getallen vandaan haalde weet ik zo niet te raden, ik ben wel benieuwd hoe hij daar toe is gekomen, het kan echt iets kleins zijn, zoals de badge of een andere vleugel. De getallen welke ik noem heeft Rens bij de RDW opgezocht.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

iceman13

Welkom,.......

Ik hoop dat jij de keuze maakt dit deze erfenis te houden. Als jij een roest vrije achterklep nodig hebt, binnen kort (ik denk rond de 14dagen) licht er een groene(met derde remlicht en MS Design vleugel) in drachten.

Naar mijn weten zijn nxjes bijna niet kapot te krijgen. Met beetje roest bestrijding, gaan ze erg lang mee.
Zelf heb ik er zoveel vertrouwen in dat ik mijn zoon van nu 6jaar oud, durf te beloven dat als hij zijn rijbewijs haalt, hij in onze nx mag rijden.
Ik ben aan het leren. Als de schade minder kost dan een opleiding motorvoertuigentechniek, vind ik het goed.

Raymondroadking

er zit geen airco op mijn NX maar wel elektrische ramen ik heb geen idee wat er anders is aan mijn auto dan aan andere. maar dat kunnen jullie misschien zien op de recordpoging 9 juni. Ik ben erg benieuwd en zal eens aan mn opa vragen hoe hij daar aan komt en wat hij ervan weet dan laat ik het jullie gelijk weten.

Laat maar weten over die achterklep ik ga alleen wel eerst het hoog nodige doen voor de apk zoals de uitlaat enzo de achterklep heeft even wat minder prioriteit.

Gizmo

welkom raymond  woudenberg he tussen amersfoort en ede eigelijk :P

brandon

Welkom to your seconde home ;)

Gizmo

ach een klep van de sloop kan ook niet echt veel kosten en die kan je zo dr op plaatsen met een paar extra armen daar is niet veel aan.
verder tja je kan het zelf ook nakijken wat er speciaal aan jou auto is via serie nummer opzoeken op het web dan vindt je vast wel het een en ander en mischien zelfs dat je kan kijken bij het rdw.

Raymondroadking

Ja maar wie zegt dat die andere kofferklep niet net zo is over een poosje?!

Ja ik kan wel via het RDW gaan informeren maar dan maak ik misschien slapende honden wakker en moet ik meer betalen aan de verzekering enzo.. ik zie t vanzelf wel misschien dat jullie het zien of weten en anders laat ik t gewoon zo zoals t is.

themacpie

Een andere klep kan je wel effe nakijken voor je ze koopt! Als de binnenbekleding er af is zie je al heel snel of er wat mis is.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

richardwbb

Nou zo erg als jouw klep kom je ze niet vaak tegen :P
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Raymondroadking

haha ja ik weet ook niet hoe het zo ver heeft kunnen komen.. Hebben alle GTI's trouwens ABS? en ook die spoiler?

brandon

volgens mij wel maar weet niet voor 100%

themacpie

Voor de ABS is het een ja.

De spoiler je en nee! Eigenlijk heb je 2 spoilers zelfs.

De originele GTI spoiler is de platte onderste die je daar hebt
Dit platte ding dus:

De andere staat er bovenop en is een MS spoiler.

Vreemd genoeg heb ik deze combo al meer dan eens gezien. Misschien toeval of dan toch een speciale versie?
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Pietjuh

Mocht je het eventueel nog nodig hebben heb ik hier nog wel een originele gti voorpijp met flexibel deel liggen in nette staat.
Eventueel heb ik binnenkort ook nog een roestvrije achterklep.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Raymondroadking

wat zijn de kosten voor die onderdelen want ik kan ook een uitlaat mof kopen die er tussen word gezet..

richardwbb

Wat betreft die spoilers, de GTI spoiler, de platte was de standaard GTI spoiler alleen voor de GTI in de prijslijst maar de MS-Design was wel een optie.

Zover mij bekend zijn er geen GTI's zonder ABS maar de Sunny GTI wel