Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

voorstellen

Gestart door brandon, 09 mrt 2013 - 12:52

Vorige topic - Volgende topic

brandon

hallo allemaal

ik ben brandon en ben op het moment nog 15 jaar, ik woon in zuid-holland en ik werk bij een auto bedrijf in schavendeel de eigenaar is een vriend van me pa en help daar wel eens de eigenaar is nu bezig met een rally auto op te bouwen van af de grond. maar het is me allang duidelijk welke auto ik over 3 jaar wil hebben.

2 jaar geleden stond op me werk een toyota celica uit 1995 de eigenaar had met te weinig olie gereden en de motor in mekaar reden dat leek me een mooie kans maar er was veel meer met de auto aan de hand en heb hem toen maar niet genomen. :'(

toen ik vorig jaar voor het eerst in aanraking kwam met de 100nx was op de verjaardag van me pa
me vaders neef had er één gekocht, ik vond het een mooie auto en mooi van vorm. de dak panelen vond ik erg handig. :)

maar 5 maanden geleden zei hij dat hij hem wou verkopen, ik vroeg gelijk of hij hem minstens nog 2jaar kon laten staan, hij reed er alleen in de zomer in en dacht dat moet wel kunnen.
hij zei dat het goed was. :)

de auto is in een mooie staat en omdet hij er aardig weining in rijd is er nog geen 100.000km mee gereden
het interieur is in goede staat. en met de auto is nog niet verkeert gerommeld, al is wel de spoel vervangen.
ik vind het een mooi sport modelletje (jammer genoeg niet volledig sport maar dan betaal je aardig aan je verzekering) had wel gelezen over dat als je met open dak rijd boven de 100km/h dat het geluid niet erg aantrekkelijk is. :D

ik wacht hoopvol op mijn 100nx en hij is al vast voor mij gereserveerd. ;D ;D ;D

Rens

Hoi Brandon, welkom. Volgens mij het jongste forumlid. ;)

Heb je ook foto's van deze 100NX?

brandon

ja de auto is antraciet grijs, maar begrijp niet helemaal hoe je de foto erin zet.

brandon

brandon

Mojo

Wat je moet doen is de locatie van de foto kopieren (tegenwoordig bij de meeste internetbrowsers rechtermuisklik op foto -> copy image url (of iets wat er op lijkt).

Plak dan de link tussen de IMG tags ( tussen [img] en [/ img], zonder spaties).

Is een kwestie van de PHP codes (Forumcodes waarbij je e.e.a. tevoorschijn kunt toveren) leren.

En welkom! Je bent zoals Rens al aangaf een van de (zo niet de) jongste mensen die zich hier aanmelde omwille van hun (aankomende) NX. Superleuk!

Nog effies wachten, en dan kan je erin rond karren. Aan je avatar te zien gaat het om een antra 1.6 injectie (bouwjaar na 1992)? Leuke eerste auto, en vergeleken met een GTI nog niet eens heel traag :)

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

brandon

haha, ja ik sta er echt op te wachten, aangezien je op je 17 half al met iemand met minstens 5 jaar ervaring mag rijden misschien wel eerder ;)

en over de 100NX en de 100NX GTI zie ik althans maar een klein verschil http://nl.wikipedia.org/wiki/Nissan_100NX onder het kopje techniek hebben ze het over de:
1.6 Carburateur (GA16DS)
1.6 Injectie (GA16DE)
2.0 GTI (SR20DE)

Knight100nx

Welkom hier, de link naar je facebook pagina gaat niet lukken, staan denk ik niet openbaar.

brandon

ik heb op sommige forums gezien dat er gewoon een plaatje staat van de auto maar dat krijg ik niet voor elkaar.

richardwbb

Welkom brandon!

Nou je zit in een mooie omgeving haha, en wat betreft dat boven de 100km met open dak is maar hoe je er tegenaan kijkt, petje op doe ik altijd, extra strak is ook nodig en geen duur petje :P

Maar, te vergelijken met moderne cabrio's met zo een windscherm is het niet nee.

Wat voor spoel is vervangen?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

brandon

haha, nee zeker geen duur petje op ;D
maar omdat de lucht in de achter cabine word gedrukt kan het nergens heel.

ja sorry verkeert woord gebruikt kon er niet op komen het is de dynamo.

richardwbb

Ah. Nou als de originele ontsteking er nog op zit, die is na 80 duizend op zegt Nissan (en tis ook zo)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Gizmo

das mooi man dat je al een nxje heb  maar ik hoop wel dat je oom er een aantal x in rijd of hem eventjes op blokken zet in die 2 jaar mooiste is toch wel een paar km per jaar te maken.

brandon

ja hij rijd er in de zomer soms mee, 2 maanden geleden toen het erg hard sneeuwde was me zus jarig en hij zou ook komen maar belde af, hij zei: ik wil je auto niet in de kreukels rijen. :P

heb wel gelezen als je bij een 100NX op hoge snelheid rijd dat je je toch wat meer moet focussen op de weg dan bij de meeste auto's.

is dit lariekoek of heb je er ook last van?