Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Verse newbie met Sunny wil 100NX!

Gestart door Augurk, 02 nov 2010 - 00:06

Vorige topic - Volgende topic

Augurk

@Pietjuh: Voor de zekerheid omdat er wat onduidelijkheid was over het Sunnyblok, Ik heb dus een 1.4 injectie met dubbel bovenliggende nokas, handgeschakeld. Dat is wat ik weet. Maar die zou dus in deze passen, maar is veel werk voor een monteur?

@Ginko: Denk dat ik dan toch maar voor een pimpelpaarse ga  :P Blauw vind ik trouwens ook niet verkeerd. Toffe foto btw. Record aantal NX-en bij elkaar is het?

Ginko

Citaat van: Augurk op 03 nov 2010 - 11:57
@Pietjuh: Voor de zekerheid omdat er wat onduidelijkheid was over het Sunnyblok, Ik heb dus een 1.4 injectie met dubbel bovenliggende nokas, handgeschakeld. Dat is wat ik weet. Maar die zou dus in deze passen, maar is veel werk voor een monteur?

@Ginko: Denk dat ik dan toch maar voor een pimpelpaarse ga  :P Blauw vind ik trouwens ook niet verkeerd. Toffe foto btw. Record aantal NX-en bij elkaar is het?

Ja is de recordpoging voor aantal NX-en bij elkaar,  het waren er dit jaar 50. In 2011 is weer de volgende poging.

Je kan onze meetings hier een beetje in de gaten houden.

Over die motorswap,  een GA16DE/DS (Injec of carb) of een SR20DE/VE (de 2.0) in een NX bouwen is niet zeer lastig. Laten we zeggen, de motorblokken kunnen in de auto want over het algemeen zit alles op de goeie plaats.

Maar swappen van een GA16DE (1.6) naar een GA14DE (1.4).....  why ???  omdat het kan?  :P  Ik denk niet dat het in ieder geval zo in een keer zou passen. dan is er wel een stukje costumizing nodig. 

Of ik kan ernaast zitten ???

Augurk

Ik zal ze in de gaten houden, thanx.

Het gaat erom deze auto dan evt te halen en mijn sunny versnellingsbak erin te bouwen. Maar dan moet ik wel zeker weten of het idd past en hoeveel werk het is. Ik heb een eerste monteur die zeker niet duur is en in avonduren bijklust. En ik heb een Sunny staan met nieuwe dynamo, remleidingen en een goede versnellingsbak. Dus Als ik die dingen of in elk geval de versnellingsbak overbouw, zou dat een aardig goedkope en leuke NX opleveren misschien.

Edit: Maar valt er eigenlijk te rijden met een kapotte versnellingsbak, of wordt dat slepen? :)

Knight100nx

Citaat van: Ginko op 03 nov 2010 - 11:42
Citaat van: Augurk op 03 nov 2010 - 11:21
Edit: Ik zou erg blij zijn met een zeldzame Bordeaux rode NX. Beetje jammer dat ik nu van jouw bestaan afweet ;)

Whaha, naja goed nieuws:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7EPWKIDP.jpg

Zoals je ziet is kwa zeldzame kleuren behalve Geel en Zilver/Grijs de Bordeauxrood niet veel aanwezig. (Dit was bij de recordpoging van 2010)

Dus daar was ik al blij mee,  want ik had namelijk zo'n blauwe  :P

Die gele is er voorlopig niet meer ^^ :(

Ginko

Citaat van: Knight1987 op 03 nov 2010 - 12:59
Citaat van: Ginko op 03 nov 2010 - 11:42
Citaat van: Augurk op 03 nov 2010 - 11:21
Edit: Ik zou erg blij zijn met een zeldzame Bordeaux rode NX. Beetje jammer dat ik nu van jouw bestaan afweet ;)

Whaha, naja goed nieuws:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7EPWKIDP.jpg

Zoals je ziet is kwa zeldzame kleuren behalve Geel en Zilver/Grijs de Bordeauxrood niet veel aanwezig. (Dit was bij de recordpoging van 2010)

Dus daar was ik al blij mee,  want ik had namelijk zo'n blauwe  :P

Die gele is er voorlopig niet meer ^^ :(

Ja komt goed... Gaby die gaat hem netjes maken en daarnaast hebben we Hertog Jan en Yellowflash als zij ook komen.  ;D

Maar die gele zal even uit de running zijn inderdaad  :(

Augurk

Zo! Ladies and gentlemen, we've got 'em!
Vandaag de eerste kilometertjes gemaakt van Voorschoten naar Haarlem in mijn mooie donker rode 100 NX. Zag er goed uit van onderen enneh het is een vrouwtje  ;D

http://www.autowereld.nl/nissan/100-nx/1.6-814664/foto.html

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Pietjuh

Allereerst van harte gefeliciteerd met je aanwinst.

CiteerWat zou jouw inschatting zijn wat het zou kosten om de motor weer te herstellen dan, Pietjuh? (gesteld dat ik het niet zelf kan)
Als je het laat doen, bij een garage moet je rekenen op een 800 a 1000 euro dus dat is niet de moeite waard. Ik begrijp alleen de bezwaren van de vw sleutelaar niet helemaal....
Tapeindjes willen wel eens breken, maar meestal buiten de kop. Dan kun je ze er nog wel uit draaien, als ze wel in de kop afbreken boor je een gaatje in het tapeind en draai je er een engelse tap in (tegendraads). Vervolgens draai je er een boutje in en komt het tapeind er mee uit.

Citeer@Pietjuh: Voor de zekerheid omdat er wat onduidelijkheid was over het Sunnyblok, Ik heb dus een 1.4 injectie met dubbel bovenliggende nokas, handgeschakeld. Dat is wat ik weet. Maar die zou dus in deze passen, maar is veel werk voor een monteur?

Dat zou kunnen, maar ik denk niet dat je een 1.4 blok in een nx wilt hangen :-)

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Knight100nx

gefeliciteerd met je aankoop, nu gauw een project topic maken en je auto showen xD

Augurk

Dank dank! :)

De occasion is inderdaad al verwijderd. Gelukkig heb ik de foto's nog kunnen redden. Zal ze snel ff op Flickr gooien. Is een project topic wel op zijn plaats btw? Ik ga niet heel veel aan de auto pimpen. Wel wat roest voorkomen en ms onderdelen overplaatsen van de Sunny.

@Pietjuh Bedankt voor de uitleg. Het klinkt wel redelijk simpel zo idd, ik denk dat hij omdat hij toch nog zo'n 50 euro per uur vraagt het de moeite waard niet vond voor ons. Dynamo kunnen we denk ik het beste overplaatsen. De nieuwe remleidingen schijnt veel werk te zijn dus misschien maar niet.. En ik overweeg de velgen/banden te verwisselen omdat die nog goed zijn op de Sunny en de nieuwe veel stoeprand gehapt hebben. Dat is allemaal mogelijk toch?

Pietjuh

Citeer@Pietjuh Bedankt voor de uitleg. Het klinkt wel redelijk simpel zo idd, ik denk dat hij omdat hij toch nog zo'n 50 euro per uur vraagt het de moeite waard niet vond voor ons.

Dat snap ik dan wel dat het in dat geval niet de moeite waard is, ik vind 50 euro per uur wel erg veel voor een hobby sleutelaar, voor dergelijk geld kun je bijna net zo goed naar de nissan dealer :-)
Maar mocht je 'em graag heel willen hebben breng je de wagen hier maar heen, ik werk wel voor wat minder dan 50 euro per uur :D
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Rens

Citaat van: Augurk op 03 nov 2010 - 23:17
Is een project topic wel op zijn plaats btw? Ik ga niet heel veel aan de auto pimpen. Wel wat roest voorkomen en ms onderdelen overplaatsen van de Sunny.
Ik heb ook een project topic, ondanks dat mijn NX vrijwel standaard is. Altijd doen.  :)

Ginko

Gefeliciteerd met de aankoop!

Rens

Oh ja, gefeliciteerd.  ;D
En veel veilige km's toegewenst.  ;)