Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Verse newbie met Sunny wil 100NX!

Gestart door Augurk, 02 nov 2010 - 00:06

Vorige topic - Volgende topic

Augurk

Die ziet er inderdaad erg strak uit. Ga er wel wat proberen af te praten als ik er morgen langs rijdt denk ik. Maar zal idd iig goed kijken hoe ermee omgegaan is.

Thanx, wel erg handig om een injectie te kunnen herkennen nu! ;)

Wat vind je van die blauwe in heerhugowaard met die bumpervlekken? wel mooie prijs en weinig gereden. En een keertje bumper spuiten moet ook wel lukken.

Augurk

Update: De vriendin vindt die donkerrode kleur in elk geval geweldig ;)

Wat te denken hiervan: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=biebt2pahori

En dan mijn Sunny schakelbak inbouwen. Is dat mogelijk/ veel werk voor een eerste monteur die wel normaal aan Volkswagen sleutelt?

Andere opties zijn nog steeds erg welkom. Ik ga morgen dus kijken bij zoveel mogelijk.

Knight100nx

ziet er opzich niet verkeerd uit, kijk vooral ff op het forum naar welke punten je moet kijken.

Bak overbouwen kan opzich wel, meende dat het niet zoveel uit maakt of je een carb of injectie hebt past dacht ik beide, maar daar weten andere mensen hier op het forum meer vanaf.

en of het nou nissan of vw is, als je aan vw kan sleutelen dan kan je ook aan een nx sleutelen xD

vertel anders eens iets meer over je sunny, misschien wat fotos (ook onder de motorkap ^^)

Augurk

Hmm ik had toch minder foto's van mijn Sunny dan verwacht. In elk geval niet onder de motorkap.. Maar toch even een Flickr accountje aangemaakt:

http://www.flickr.com/photos/55420484@N07/?saved=1

richardwbb

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Knight100nx

is nog best een mooie sunny. als chasis nog goed is kun je er natuurlijk ook nog een ander blok in lepelen :-)

Pietjuh

CiteerDat dacht ik eerst ook omdat hij uit 1992 is, maar de strips zijn meegespoten en er staat een i bij in de advertentie. Zou hij alsnog echt een carb versie zijn dan?

Km stand ben ik (en vooral mijn vriendin Smiley wat huiveriger voor geworden omdat mijn Sunny blok ook lang zou moeten meegaan, maar de koppakking is er toch uitgeblazen bij 187.000 km.. Maar eigenlijk is het jaartal dus belangrijker als je moet kiezen zeg jij?

Injecties zijn pas vanaf 1993 in nederland op kenteken gekomen, dus die groene is zowiezo een carb.

Koppakking en km stand kun je niet echt op die manier aan elkaar koppelen, de enige manier om de koppakking stuk te krijgen is door de motor een keer loeiheet te laten lopen en meestal overleven ze dat ook nog wel 1 keer.
Overigens is het niet zo heel veel werk om een koppakking te vervangen bij een ga16 :-)

Verder zijn carbjes wat lastiger om goed lopend te krijgen en houden, de injectie is veel minder onderhoudsintensief.

CiteerEn dan mijn Sunny schakelbak inbouwen. Is dat mogelijk/ veel werk voor een eerste monteur die wel normaal aan Volkswagen sleutelt?
Er van uitgaande dat het nu een automaat is? Zou ik persoonlijk niet aan beginnen, heel erg veel werk, alhoewel het wel kan.

CiteerBak overbouwen kan opzich wel, meende dat het niet zoveel uit maakt of je een carb of injectie hebt past dacht ik beide, maar daar weten andere mensen hier op het forum meer vanaf.

De bak past wel, alleen heeft de carb een kabel km teller opnemer en de injectie een elektrische.
En deze opnemers verschillen van elkaar en zijn zodoende niet uitwisselbaar, je hebt dus echt een carb bak nodig voor aan een carb blok en visa versa.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

ries19

oow haarlem :P daar ben ik 2 tot 3x in de week :P waar woon je precies???
Wie mooi wil zijn moet pijnlijden en wie laag wil zijn moet omrijden.

Augurk

Thanx weer voor de info!

Dat komt op zich goed uit dan. De Sunny is ook injectie, dus als ik het goed begrijp zou het moeten passen in elk geval? Kan altijd even navragen of die eerste monteur dat kan doen voor een zachtaardig prijsje :)

Ik heb inderdaad ook zitten denken om een ander blok in de Sunny te zetten, maar heb de mogelijkheid niet echt. Dan zou ik een kraan moeten regelen naar de sloop bijvoorbeeld en het ding in mijn Sunny moeten takelen, maar dat klinkt als heel veel werk. Geen ervaring mee iig zelf.

Chassis Sunny is wel in aardige staat. Het klemmetje waar de koelvloeistofslang aan de radiateur zat is doorgeroest en losgeschoten. Gevolg: erg heet blok en koppakking eruit geblazen (of ms meer schade nog)

Er is wat roest aan de onderkant bij de dorpel en achteraan, plus een paar kleine roestplekjes op/onder te lak. Vond het wel de moeite waard om te proberen het blok te maken nog, maar de bouten e.d. bleken zo vast te zitten dat er veel zouden afbreken ws. en er proppen en nieuw draad overal ingetapt zouden moeten worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een andere. Zou het zinvol zijn om iets anders met de Sunny te doen dan naar de sloop te brengen voor 150 euro ongeveer?

Excuses voor het lange verhaal, maar ik dacht ik schets even het gehele beeld iig!

Augurk

Midden in het centrum :) Bij de Nassaulaan in de buurt.

Ginko

Citaat van: Augurk op 02 nov 2010 - 21:14
Update: De vriendin vindt die donkerrode kleur in elk geval geweldig ;)

Wat te denken hiervan: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=biebt2pahori

En dan mijn Sunny schakelbak inbouwen. Is dat mogelijk/ veel werk voor een eerste monteur die wel normaal aan Volkswagen sleutelt?

Andere opties zijn nog steeds erg welkom. Ik ga morgen dus kijken bij zoveel mogelijk.

Kak, dan ben ik weer minder origineel met de Nissan Bordeauxrood  ::)

Naja wel op de foto's een nette auto,  mooi voorlipje om hem wat sportiever uiterlijk te geven. Spiegeltjes zijn meegespoten...   maar nou nog het technische gedeelte en de roest. Dat weet je pas als je daar langsgaat.  ;)

Pietjuh

CiteerIk heb inderdaad ook zitten denken om een ander blok in de Sunny te zetten, maar heb de mogelijkheid niet echt. Dan zou ik een kraan moeten regelen naar de sloop bijvoorbeeld en het ding in mijn Sunny moeten takelen, maar dat klinkt als heel veel werk. Geen ervaring mee iig zelf.

Chassis Sunny is wel in aardige staat. Het klemmetje waar de koelvloeistofslang aan de radiateur zat is doorgeroest en losgeschoten. Gevolg: erg heet blok en koppakking eruit geblazen (of ms meer schade nog)
Maar waarom zou je er een ander blok in willen zetten, vervolgschade valt meestal wel mee, kop zal alleen gevlakt moeten worden en nieuwe koppakking er tussen, is veel minder werk dan een nieuwe motor monteren. Voor iemand die veel aan vw sleutelt moet dit een eitje zijn.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Mojo

Lol @ subtiele steek onderwater

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Augurk

De monteur ziet er geen heil in. Hij zei dat het erg duur ging worden met de onderdelen die vervangen worden die je gaat tegenkomen als je het blok openmaakt. Het grootste probleem is dat de uitlaatbouten niet loskomen uit het blok hoeveel WD40 en wachttijd je er ook tegenaan smijt. Gevolg is dat ze uitgeboord moeten worden, prop erin en tappen. Die gereedschappen heeft hij niet in zijn eigen werkplaats. Omdat de dorpel en achterkant begonnen is met rotten leek het hem niet de moeite meer waard en raadde hij aan een andere auto te kopen. Als je dit namelijk voor elkaar krijgt, los van wat je nog meer tegen gaat komen (gescheurde kop/kromme kop), zit het volgende er over een tijdje ook alweer aan te komen. Vandaar dat hij mij overtuigd heeft en ik een NX zoek :)

Wat zou jouw inschatting zijn wat het zou kosten om de motor weer te herstellen dan, Pietjuh? (gesteld dat ik het niet zelf kan)

Edit: Ik zou erg blij zijn met een zeldzame Bordeaux rode NX. Beetje jammer dat ik nu van jouw bestaan afweet ;)

Ginko

Citaat van: Augurk op 03 nov 2010 - 11:21
Edit: Ik zou erg blij zijn met een zeldzame Bordeaux rode NX. Beetje jammer dat ik nu van jouw bestaan afweet ;)

Whaha, naja goed nieuws:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7EPWKIDP.jpg

Zoals je ziet is kwa zeldzame kleuren behalve Geel en Zilver/Grijs de Bordeauxrood niet veel aanwezig. (Dit was bij de recordpoging van 2010)

Dus daar was ik al blij mee,  want ik had namelijk zo'n blauwe  :P