Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

ralf 010

Gestart door ralf 010, 28 dec 2013 - 18:56

Vorige topic - Volgende topic

ralf 010

hallo clubleden,

ik ben trotse eigenaar van een 100nx 1.6i bwjr 96
ik las ergens uit het verleden een probleem van iemand..  Ik heb dat probleem ook,,,, 

de 100 nx geeft stationair te veel toeren en na paar seconden wordt het stabiel.  dit is wanneer ik stop of gas geeft...  hij blijft hangen op 1200 toeren om enkele seconde gaat hij na 800 toeren weer... ook als ik gas geef in stilstand dan duurt het wel enkele seconden voordat hij weer na 800 toeren gaat....  
normaal gezien hoort hij toch lekker snel na 800 toeren terug te gaan? ik heb gasklephuis vervangen, nieuwe pakking,, staionairegelaar vervangen en gereinigd, vaciuumslangen vervangen enz..

ik zie in een forum staan dat je een data scan moet laten maken voor alle tijden weer goed tijden weer goed te laten zetten of te resetten?

waar moet ik daarvoor zijn? gewoon bij de dealer?

ik woon in rotterdam dus als er iemand is die dat kan of verstand van heeft hoor ik het graag...  groeten

Rens

Hoi Ralf, welkom.
Ik heb een nieuw topic gemaakt van jouw bericht, anders gaan er dingen door elkaar lopen. ;)

ralf 010

Knight100nx

Daydream

It's just a ride ~ Bill Hicks

twinturbo

themacpie

Welkom Ralf!

Ik heb persoonlijk wel een datascan, maar Mechelen België ligt natuurlijk niet naast je deur.

"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

ralf 010

nee ligt niet in de buurt,, jammert

richardwbb

Ik heb dat ook eens gehad en dat was de neutral switch die dat euvel verhielp, de ECU raakte daarvan in de war op de een of andere manier. Maar dat was een SR20.

Heb je het Werkplaatshandboek al gedownload?

Pietjuh onze meestertechneut weet je wel te vertellen wat dit is mocht ikzelf er naast zitten.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

ralf 010

ja thx,, ik had pietjuh al gemaild

Belg

Moetvtoch iemand in de buurt van rdam zitten met datascan?
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

ralf 010

nou kennelijk nog niet  :nooo: