Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Hallo allemaal

Gestart door dirkyman82, 01 jan 2009 - 10:22

Vorige topic - Volgende topic

dirkyman82

Goeiemorgen iedereen,

Allereerst een gelukkig nieuw jaar natuurlijk.
Sommige van jullie zullen mij wellicht vaag herinneren van vroeger (2001-2002) want toen was ik wat actiever met mn nx bezig. Ondertussen zijn we jaren verder en rijdt m'n meisje alweer een paar jaar in mn ouwe nxje. Met andere woorden, elke situatie aangrijpen om niet in m'n nieuwe kut astra te hoeven rijden en toch maar even de nissan pakken...
Nou wil het lot dat mn trouwe reisgenoot gister voor de tweede keer in haar leven total loss is verklaard. De eerste keer zat ze klem tussen twee vrachtwagens hier in de stad. Ik heb haar toen in twee maanden tijd weer helemaal als nieuw gemaakt. (moet je je voorstellen dat je toen anno 2001 nog 400 gulden betaalde voor een schermpie op de sloop...) Vorige week reed mn meisje in de nx en werd ze in de flank gepakt door een bejaarde in een Sirion. Dus... toch maar weer behoud van wrak, want afscheid nemen van de mooiste auto in z'n klasse kan ik niet. Ik heb deze auto nu 9 jaar, en behalve de dynamo (twee keer!) en accu, een paar keer nieuwe banden en natuurlijk de onvermijdelijke kachelweerstand (2keer!) heb ik serieus nog nooit iets gehad met deze auto. behalve dan natuurlijk dat ie een keer vanuit niks op nieuw is opgebouwd.
Oja, het gaat trouwens om een blauwe 100nx van september 1994, met injectie (de sport-i uitvoering)
Terwijl ik opzoek was naar onderdelen gister om de nx weer opnieuw op te bouwen kwam ik jullie forum weer tegen en besloot om me toch maar weer aan te melden.
Heel relaxed dat jullie dit allemaal zo uitgebreid doen want het maakt het opsporen van problemen en het verkrijgen van onderdelen zoveel makkelijker.
Ik hou jullie op de hoogte van de herstelwerkzaamheden.

Groetjes

Dirk
VW Kever 1200 1965
Mazda MX5 NA 1997
Nissan Micra 1.2 2006
Mercedes Benz Vito 109 2008
Skoda Enyaq 2023

patrick100nx

Welkom ;D Veel plezier hier en met je NX,, en we hopen dat je hier al het info kan vinden wat je zoekt...
Wel zonde van je NX, maar dat komt goed begrijp ik uit je verhaal. ;) En ook nog gelukkig nieuwjaar :D
En foto's zijn ook erg welkom ;) :)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

sander_100nx

Welkom terug dan maar ;)

DonJunior

Allereerst uiteraard ook de beste wensen voor het nieuwe jaar.
en ten tweede onwijs veel succes met het wederom heropbouwen van je NX je.. heb je foto's toevallig van hoe je NX er voorheen uitzag?
Owjaa.. en uiteraard welkom terug ;)

Rik

Welkom terug dan maar en succes met opknappen van je nx .
En natuurlijk een heel gelukkig nieuwjaar .
500SEL

Crum

welkom dan...en ben idd benieuwt naar de nx...en die dingen die je opnoemt gaan meestal bij een nx er aan dusja...nog geen lekke achterschokdempers gehad?
Universeel betekend dat beschreven onderdeel is ontworpen om nergens op te passen. Behalve na ingrijpende modificaties, en gebruik van schuttingtaal...

http://www.mijnalbum.nl/Album=R6RF7VDO

Zeurdoos

Welkom en veel plezier hier op het forum  ;D

Pietjuh

Welkom hierzo,

veel succes met de reparaties
en die onderdelen zijn hier meestal wel voorradig :-)
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

100nx driver

welkom hier en natuurlijk fotos ;)

dirkyman82

Haha, ja 't is dat je het zegt, was ik helemaal vergeten.
2 jaar geleden zijn er inderdaad 2 nieuwe achterschokdempers in gegaan. Heb er zo lang mee doorgereden dat m'n linker achterwiel een paar cm speling had op de uitgesleten demper...
Wat je zegt, nx is een sterk bakkie maar heeft zo z'n vaste aandachtspuntjes.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties en ik zal snel ff wat foto's posten.

gr
VW Kever 1200 1965
Mazda MX5 NA 1997
Nissan Micra 1.2 2006
Mercedes Benz Vito 109 2008
Skoda Enyaq 2023

grover

Ook de beste wensen voor 2009 en welkom. Tegenwoordig heb je voor € 400,- een hele sloopnx. en dan ziet het er ook nog wel enigzins strak uit.
Veel succes met het opbouwen.

keesissan

hey welkom hier en veel succes met de nx

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

twinturbo

Welkom hier. Das niet zo leuk om te horen dat je nxie in de prak ligt. Veel succes met het herstel.

SpitFire

Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

eltjo100881

Elmo