Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Even voorstellen - Roel's 100NX 1.6 (GA16DS)

Gestart door red91NX, 21 jun 2021 - 22:01

Vorige topic - Volgende topic

red91NX

Dag iedereen!

Ik ben Roel, 25 jaar en sinds vorige week de gelukkige eigenaar geworden van een nette 100NX uit 91'. Slechts 97.000 km en staat nog mooi in de 1ste lak.
Nadat ik m'n Micra uit 99' heb opgeknapt en verkocht, werd het tijd voor m'n droom Nissan: de NX! (gedeelde 1ste plek met de R32 Skyline :spinsmile: )
Hij loopt een beetje onrustig stationair, meestal laag (500) en dan weer hoog (1300). Hij rijdt verder als een zonnetje dus dacht zelf te beginnen met wat gasklephuis-reiniger. Maar ik ben alles behalve een professional dus hoor graag jullie tips!
Heb in ieder geval meteen de olie ververst en wil de komende week zoveel mogelijk basis-onderhoud doen, dus dit forum ga ik denk ik hard nodig hebben.
De leukere to-do's zijn het vinden van nette velgen en een leukere einddemper (niet té groot/luid ;)), ook hier sta ik open voor advies!
Alvast bedankt  :)

Roel

richardwbb

Hoi  Roel welkom

Ik ben benieuwd hoe je vacuumslangen zijn dat komt nog wel ziet er heel netjes uit mooi zo
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

red91NX

Citaat van: richardwbb op 22 jun 2021 - 00:19
Hoi  Roel welkom

Ik ben benieuwd hoe je vacuumslangen zijn dat komt nog wel ziet er heel netjes uit mooi zo
Dankje Richard, dat is een goede vraag..  :-\ waarschijnlijk zijn deze aan vervanging toe. Misschien is dat dan de oorzaak van m'n stationair probleem..
Kan ik deze het beste via een dealer bestellen of is er een makkelijkere/goedkopere manier?

Cor

Wellicht heb je hier wat aan, de vacuüm slangen worden als eerste punt benoemd...
Wel een mooie koop zo midden in de zomer! Lijkt nog mooi in de lak te staan :)

red91NX

Citaat van: Cor op 22 jun 2021 - 13:40
Wellicht heb je hier wat aan, de vacuüm slangen worden als eerste punt benoemd...
Wel een mooie koop zo midden in de zomer! Lijkt nog mooi in de lak te staan :)

Ah kijk, dit is precies wat ik zocht, dank!
Ja het is echt volop genieten, m'n eerste auto waar het dakje eraf kan :spinsmile:

HarriePekel

Welkom Roel ;-)
Zou je iets minder kunnen citeren?
Gewoon antwoorden word ook begrepen ;-)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Chris

Rooky

Welcome, you will find all the information you need on the forum. Some great and very helpful guys.p