Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door mattiasb97, 13 aug 2019 - 17:08

Vorige topic - Volgende topic

mattiasb97

Hoi, ik ben Mattias, 22 jaar en  nu een half jaar trotse eigenaar van dit pareltje:

140.000km op de teller, zonder roest en van onder helemaal droog! Ben zelf geen technicus helaas, maar verdiep me er wel erg graag in.
Vind het toch leuk om zelf te weten hoe de auto in elkaar zit en wat er mee aan de hand kan zijn en waar ik op moet letten.

Deze zomer geweldig genoten van de ritjes met het dak open en zal dat hopelijk nog vele kilometers blijven doen :).

Groet,
Mattias

richardwbb

Hoi Mattias, welkom. Kun je mij zeggen in welke richtingen je momenteel denkt wat betreft kennis vergaring van een Nissan 100NX? Ik doe dat al vijftien jaar en ik weet veel. HarriePekel weet helemaal veel.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

mattiasb97

Hoi Richard,

Met name het zelf herkennen van eventuele problemen gaat het om, en plekken herkennen waar ik op moet letten met roest bijvoorbeeld.
Laat nu binnenkort open luchtfilter erop zetten dankzij het forum en ben benieuwd wat ik nog meer te weten kom.

Het lijkt me erg gaaf om uiteindelijk zelf eraan te kunnen sleutelen maar dat vergt me nog te veel tijd en geld op het moment vrees ik

Groet,
Mattias

HarriePekel

Welkom mattias, vragen staat vrij hier  ;)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

richardwbb

Nou ja, ook al zit er net een apk op en is alles vervangen, zijn er altijd wel aandachtspunten. Met roest altijd maar zijn er dingen die nog niet werken of goed werken?

Bekende dingetjes zijn bijvoorbeeld om zomaar wat op te noemen

windgeruis op de snelweg
loslatende raamlijsten
targa dak lekt of slechte rubbers
afbladderende lak
defect asbak lampje
defect lampje aanstekerding
antenne schuift niet meer uit