Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door bleujoe, 26 apr 2011 - 22:20

Vorige topic - Volgende topic

bleujoe

Hallo

Ik ben Joey en woon in limburg. Ik ben pas 16. Na 3,5 jaar aan brommers gesleuteld te hebben ga ik nu overstappen naar auto's. Ik kan me goed voorstellen dat ik commentaar ga krijgen dat ik te jong ben voor een auto en dat ik nog even moet wachten totdat ik mijn rijbewijs heb etc. Maar dit heb ik al te vaak gehoord :)

Sinds mijn 12e sta ik al te springen om aan een auto te sleutelen. Daarom heb ik nu eindelijk toestemming gekregen van mijn ouders om een auto te kopen. Ik realiseer me zeer zeker dat dit allemaal erg duur is en zo.

Ik kwam op dit forum terecht omdat ik op zoek was naar een relatief goedkope japanse coupé. Zo heb ik naar nog wel meer japanse auto's gekeken. Toch lijkt een nissan 100nx mij een van de beste optie's om te kopen.

Ik hoop dus niet op vervelende reactie's   ;D

patrick100nx

Welkom jongste lid ;).

Leuk dat je aan een NXje begint, zijn leuke auto's.
Succes met je plannen,

En wees voorzichtig ;).

Voor de rest veel plezier hier :D

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

bleujoe

bedankt.

Ik ben nu sinds een half uurtje ongeveer rond aan het kijken in het project topic. Het bevalt me wel :)

Pietjuh

Welkom,

overigens ben je niet de eerste die voor z'n 18e al begon met een NX op te bouwen.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

bleujoe

Bedankt,

ik ben blij om dat te horen.
Ik denk dat ik mij morgen maar eens moet gaan verdiepen in de motorische techniek van de nissan 100nx.

Ik hoop aan het begin van de zomervakantie mijn eerste auto te kopen.

richardwbb

Hoi en welkom! Kan je lassen?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Ginko

ReplayGiino_

welkom! :)

En inderdaad, kan je lassen, de meeste NX'jes hebben wel wat roestplekjes heb ik door, verbeter me als ik het fout heb he mensen, maar zoals mijn en waarschijnlijk meerdere roesten de 100nx'jes het meest binnen in de wielkuipen achteraan, de dorpels, wielranden en sommige aan hun kofferklep.
en voor de rest goed uitkijken dat er nergens een onverwacht deukje of krasje staat voor je er 1tje koopt (waar normaal iedereen heen kijkt) ik ben zelf op mijn 18de jaar begonnen met mijn 100NX te kopen en op te maken, je zult er misschien een tijdje je handen mee vol hebben maar je zult er des te meer plezier mee beleven wanneer je ermee aan het rijden bent, en je hebt nog een jaar de tijd voor je met je Voorlopig Rijbewijs rijd dus ik hoop voor jouw dat hy daartegen al rijdensklaar is! ;)
Of je kunt ook 1tje kopen die al opgemaakt is en nog wat aan de motor mechaniek doen om hem eventueel een paar paardjes meer te geven en te winnen in koppel :)

richardwbb

Eerst de roest verwijderen! :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

bleujoe

Lassen gaat denk ik ook wel lukken. Mijn vader kan dat en een vriend van mij heeft een paar lasapparaten dus we dat wordt volgens mij niet echt een probleem.

Het is inderdaad de bedoeling om eerst de roest te verwijderen. Daarna het vermogen opschroeven. En dan op mijn 17,5 als ik mijn rijbewijs heb, te gaan rijden onder mijn vaders naam. Totdat ik 18 wordt en mijn echte rijbewijs haal, dan gaat hij op mijn eigen naam. Want dan ga ik er waarschijnlijk 'echt' in rijden.

Ik hoop dat ik een paar 100nx'jes kan bewonderen op JAF van 8 mei.
En misschien eens een praatje kan maken met een liefhebber.

Ginko

Citaat van: bleujoe op 27 apr 2011 - 07:45
Ik hoop dat ik een paar 100nx'jes kan bewonderen op JAF van 8 mei.
En misschien eens een praatje kan maken met een liefhebber.

Dat gaat wel lukken, we staan er met bijna 20 wagens!  ;D

ReplayGiino_

mijne gaat er helaas nog niet bij staan.
ik moet m'n vast rijbewijs nog halen maar m'n ouders vinde rijlessen betalen overbodig
maar hebben zelf nooit tijd om me te leren rijden maar goed :p