Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

1992 100NX met carburateur in Brussel, België

Gestart door anj, 08 jul 2020 - 12:03

Vorige topic - Volgende topic

anj

Hallo vanuit Brussel, en bedankt dat je me in je club hebt toegelaten!

Ik ben een Duitser die in België woont, dus sorry voor mijn slechte Nederlands - ik gebruik een combinatie van vreselijke Nederlandse vaardigheden en online vertalers. :) Ik begrijp het Nederlands goed, ik kan het gewoon niet goed schrijven.
Ik heb net mijn eerste 100NX gekocht - kreeg hem van een superleuke en getalenteerde liefhebber die 13 jaar geleden twee gele 100NX kocht, de beste onderdelen in één auto combineerde, alle roest repareerde, de auto blauw overschilderde, een jaar lang reed - en hem vervolgens 10 jaar lang vergat in zijn garage. Voor mij was het een geweldige kans om een ongebruikelijk uitziende NX in een geweldige staat te krijgen. Ik heb hem net laten controleren door een garage en ze hebben bevestigd dat, behalve de lekkende remleidingen en de kleine roestplekken, alles er geweldig uitziet. (Helaas zullen die remleidingen nogal wat kosten om te hebben vervangen...) Kan niet wachten om deze schoonheid te rijden!
Ik heb meteen een vraag, maar zal die in het juiste forum stellen - ik vraag me af of iemand erin geslaagd is een Euro 2 emissienorm voor een GA16DS motor te krijgen. Hebben niet veel hoop, maar zou geweldig zijn, want Brussel is een Low Emission Zone geworden en auto's onder de Euro 2 mogen sinds januari niet meer binnen...

Kijk uit naar de uitwisselingen met de leden van deze grote club, de groeten van het Zuiden!

Hier zijn wat foto's van mijn auto:

HarriePekel

eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Cor

richardwbb

Hey welkom! Mooie Nx! Zit die roest aan de onderkant? Ik zou daar even een borstel en of schroevendraaier overheen halen en een roestwerend middel gebruiken. Gaat je over een paar jaar laswerk schelen en roest preventief behandelen is veel gemakkelijker. Als die een tijd binnen heeft gestaan en hij kan binnenstaan is dat ook een goed advies.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

anj

Bedankt voor de ontvangst!

Richard - de auto heeft drie kleine roestplekken, één onder de passagier, één onder de bestuurder en één op de carrosserie linksachter, waar de carrosserie de bumper ontmoet. Zie de foto's hieronder. Deze vlekken zijn waarschijnlijk niet relevant voor de Belgische technische controle, maar ik wil er toch zo snel mogelijk voor zorgen dat ze geen groter probleem worden. Ik zal u dankbaar zijn voor alle tips die u heeft over hoe ik dit op een kostenefficiënte manier kan doen!

richardwbb

De eerste twee foto's zijn vrij gemakkelijk, staalborstel en schroevendraaier. Juist zoveel afsteken van de originele tectyl of wat het is zodat er geen roest meer zichtbaar is, maar het geanodiseerde staal. Dat afsmeren met iets dat bij voorkeur waterafstotend en luchtdicht is. Die derde is wel een lang antwoord. Zou je de vraag in een nieuw topic in het juiste forumdeel willen stellen? Die derde foto heeft namelijk een bekend probleem, daar vallen de gaten het eerst bij een 100Nx.

Ik dacht dat het de dorpel was. Daar vallen de gaten het eerst zoals bij de meeste auto's en in het speciaal bij de Nx de achterste schokbrekertorens.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

anj

Bedankt voor het antwoord, Richard - ik zal een nieuw topic in het juiste forumdeel maken voor die derde foto dan!

themacpie

Welkom mede-Belg of toch zo ongeveer dan  ;D
Ziet er mooi uit, kleine punten even aanpakken en je gaat er zeer veel plezier aan hebben
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

anj

Bedankt voor de welkom, @themacpie! Je hebt een absolute droomauto met die SR20VE... Heb je de swap gedaan op basis van een GTI? En heb je ergens een beschrijving van je build, idealiter met wat foto's? Gegroet van het noorden van Brussel tot Mechelen, we wonen dicht bij elkaar!

themacpie

Yep. GTI als basis. Je kan het hele helaas nog steeds onafgewerkte verhaal hier op het forum vinden...

https://forum.nissan100nxclub.nl/project-100nx-rijders/themacpie's-'redhawk'-update-'clean-up-and-tune-up'/

Zullen in betere tijden wel eens afspreken  ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

anj

Zeer indrukwekkend project, @themacpie! Zou inderdaad graag uw auto zien op een dag!

Rooky

Hey
Love the colour and that body kit is gorgeous.
Too many nice kits for the NX, just need to get all my rust sorted and then have a closer look at purchasing kit.