Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Grover zijn Gele 100NX opknap-project

Gestart door grover, 14 nov 2010 - 11:37

Vorige topic - Volgende topic

~*Angel*~

Met de draden aan pieren

1ste x van plek

Ja staat op de weg

En alweer terug

Gewassen achterkant

Zijkant ook weer schoon

Kapje ook weer schoon

De naad bij de kap links

De naad bij de kap rechts

De kant zonder schade

Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

Rens

Echt fijn dat deze mooie NX gered is.  :D

100nx_power

Mooi om te zien dat hij weer tot leven komt :) Hoe zit het met de technische onderdelen, zoals stuurstang en ophanging, remverschil achter enz? Is dit al gerepareerd?

grover

Stuurinrichting is vervangen evenals de ophanging.  Remmerij nog niks aan gedaan.

Wel een revisieset en nieuwe remblokken achter (over)gekocht van een medeclublid.

Heb de auto vanavond even van zijn plaats gehad. even een blokje om. Merkte gelijk al dat de remmen niet goed functioneren. Zowieso niet goed ontlucht.

Met een week of twee is dit weer een heel andere auto en verwacht ik het één en ander klaar te hebben.
Even laten uitlijnen, nieuwe banden erop, afspraak maken bij het RDW. en dan weer gaan met die ......

twinturbo

Dat ziet er weer netjes uit. Kleurtje erop en rijden maar. Mooi dat het weer goedkomt met deze nx.

michxtreme

ben je nog wat wijs gekomen uit de bekabeling onder het stuur? geef toe dat t een zooitje was wat nog altijd netjes gemaakt moest worden :P
blauwe huisinstallatiedraad is allemaal van de mistlampen die er zo al in zaten. die andere is een constante plus voor de CV.
The only limit is your own imagination

grover

Inderdaad een rommeltje daar onder het stuur. Eerst maar weer wat bij elkaar gebonden. Later wel eens uitzoeken en een beetje kabelboom gaan maken. Het zijn ook overal lasjes in verschillende draadkleuren en lengtes en dan nog die bosjes met overtollige kabel. Al met al verdiende dit niet de schoonheidsprijs.
Maar eigenlijk zie ik dit bij haast alle auto's die ik ooit eens heb losgehaald. Veel tape en kroonsteentjes.
Als het eerst maar even functioneert, vind ik het wel goed.

één pagina terug werd er nog gevraagd of de gti skirts erop bleven. Ja die vind ik wel mooi zo, dus laat dat ook eerst zo.

Pietjuh

De wielstand ziet er in ieder geval wel weer netjes uit, hoe rijdt tie nu? Beetje in een rechte lijn?
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

michxtreme

Citaat van: grover op 02 mei 2011 - 21:10
Inderdaad een rommeltje daar onder het stuur. Eerst maar weer wat bij elkaar gebonden. Later wel eens uitzoeken en een beetje kabelboom gaan maken. Het zijn ook overal lasjes in verschillende draadkleuren en lengtes en dan nog die bosjes met overtollige kabel. Al met al verdiende dit niet de schoonheidsprijs.
Maar eigenlijk zie ik dit bij haast alle auto's die ik ooit eens heb losgehaald. Veel tape en kroonsteentjes.
Als het eerst maar even functioneert, vind ik het wel goed.

één pagina terug werd er nog gevraagd of de gti skirts erop bleven. Ja die vind ik wel mooi zo, dus laat dat ook eerst zo.

haha sorry :P dat was ook allemaal snel werk. maar als je vragen hebt stuur je maar een PM ofzo ik weet nog wel grotendeels wat waarheen gaat.

succes er mee nog :)

grover

Citaat van: Pietjuh op 02 mei 2011 - 22:20
De wielstand ziet er in ieder geval wel weer netjes uit, hoe rijdt tie nu? Beetje in een rechte lijn?

Hij trekt ietwat naar links, maar is nog niet uitgelijnd. Valt op zich wel mee.En die bandjes waar hij op staat zijn ook wat vreemd afgesleten. Eerst maar eens nieuwe erom gooien.
Als zo'n nx en maand of wat stil heeft gestaan, gaat zo'n eerste rit niet echt geweldig soepel. Remmerij loopt wat aan en zulk soort dingen.
Met een paar weken vervang ik nog de remmerij achter en ook de schijven voor. Moet even tijd en zin hebben/maken.

michxtreme

maar hoe kan het eigenlijk dat het nieuwe voorscherm niet helemaal aansluit bij de a-stijl? zit ie er nog niet helemaal goed op of is ergens wat krom?

~*Angel*~

Zo vandaag zijn de nieuwe bandjes afgeleverd.
Nu eerst de remmerij in orde maken en daarna naar de garage...
Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

100nx_power

Goed bezig, vind die velgjes wel goed onder de NX staan :) En het spuitwerk?

SR20DE

bumper past best aardig. de kier met de motor kap is misschien nog wel te stellen door de motorkap wat naar voren te schuiven.

met t zwarte zij scherm: denk dat t maar zo lijkt, omdat t scherm nu zwart is.

in ieder geval goed bezig ziet er netjes uit!

richardwbb

Weet je wel hoe die er uitzag voor het ongeluk?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily