Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Foto tijd tab 18

Gestart door Jelte, 18 sep 2012 - 19:06

Vorige topic - Volgende topic

Jelte

Er zit nergens speling op de auto, ging ook zonder enig puntje door de apk
de auto is al nagekeken door een monteur, meerdere zelfs. Geen van deze weten wat het veroorzaakt ..
De auto maakt namelijk geen enkel bij geluid wanneer deze omhoog staat..
neem aan dat de lagers in de versnellingsbak niet afhankelijk zijn van het feit of er gewicht opstaat of niet aangezien het gewicht nooit direct daarop komt.

Wat doet de kwikfit om wiellagers te controleren wat de garage waar de auto altijd heen gaat niet kan of doet? (ik ben gewoon benieuwd op welke manieren je een wiellager kan controleren)

Links voor is het wiellager al vervangen, op kosten van de verzekering omdat een banden handel de tap einden allemaal kapot had gedraaid en aangezien de verzekering betaalde is het hele zooitje vervangen.
Verder omdat er nergens speling op zit en er niemand van de vaste monteurs weet wat het kan zijn rijd ik hier al een paar km mee en het wordt niet erger ofzo, eerder juist minder erg .. voel ook verder niets met schakelen of in de wegligging van de auto

En bij deze ben ik dan waarschijnlijk opzoek naar een wiellager voor rechtsvoor. Het liefste dat hele deel.. even de naam kwijt :( Zo dat ik de lager niet hoef te persen, Of iemand die dan rechts voor mijn wiellager kan vervangen voor een leuk prijsje in de buurt van Leiden
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

stejer2

anders probeer eens met je oor naast het wiel te hangen als iemand anders de wagen duwt

Jelte

Er komt hier een update met foto's enzo :D

Eerst nog even het stof verwijderen hier

themacpie

*geeft stofmasker (want dat lijkt me ondertussen ook niet overbodig)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Inderdaad, veiligheid voor alles. ;D

Jelte

Nou welkom terug bij mijn topic :P
Het ziet er weer wat beter uit! en er is ook van alles aan de nx gedaan!

Laten we maar eens beginnen met het feit dat er weer een andere eind demper op zit! Geen lullig mini pijpje meer maar iets meer :P

Vervolgens ben ik begonnen met de volgende grote klus :D

Hier ging de nx op de brug de lucht in om het spruitstuk te vervangen, en dan beginnen we natuurlijk aan de onderkant

Alles kwam los zonder problemen (met dank aan wd40) :D

Zelfs de beruchte uitlaat ophangingsbeugel aan de voorkant kwam los :D

Na dat dit allemaal los was ging ik verder aan de boven kant..

Helaas geen duidelijke foto van het begin maar dit is hoe het spruitstuk eruit zag

En zo zien de uitlaatpoorten van een 1.6 eruit wanneer er geen spruitstuk meer op zit

Toen na een hoop ruzie met de lamda sonde die onder de auto tegen de carter klem zat bij het monteren van de uitlaat ... Is het toch gelukt om het nieuwe RVS spruitstuk erop te zetten :D

Ook kan je hier m'n net nieuwe veerpootbrug bewonderen :D

Op naar de volgende aanpassingen aan de nx, plannen zijn er niet..
Wel wordt er iets gedaan met race gaas  :P

themacpie

netjes zo zonder al dat stof :)

Rens

Wat een beetje schoonmaken al niet doet ;)

Mooie updates trouwens. ;D

Knight100nx

twinturbo

Jelte

Ik ga as vrijdag mijn carterpan pakking vervangen..
Dit schijnt gewoon vloeibarepakking te zijn? maar ik denk vraag het voor de zekerheid nog even na :D

themacpie

Jelte

Helaas op dit moment geen foto's beschikbaar :(

Kan jullie wel al het leuke nieuws vertellen :D

Carter pan is eraf geweest.. Bleek ook een scheurtje in te zitten door dat de lamda sonde tegen de pan aangedrukt zat
Deze is nu netjes gelast! :D
Ook is de aansluiting van de lamda sonde aangepast zodat deze wel past onder de auto!.
Na het nodige schoonmaak werk is nu alles weer olie dicht en lekt de auto als het goed is niet meer.

De kleppen deksel is ook open geweest omdat deze ook een klein beetje lekte en ik dacht als ik het doe pak ik gelijk alles aan ! :D
Na inspectie van de nokassen, ketting en tandwielen was ik positief verrast. Er was nergens te zien dat de auto al 235000 km heeft gelopen!
De nokken zijn nog helemaal glad en puntig :D
De ketting en tandwielen lijken of ze er gister ingezet zijn, tanden op het tandwiel waren nog helemaal scherp!

Nu alles weer helemaal netjes is afgesloten en de uitlaat niet lekt kwam de 0 - 100 run op ongeveer 8 seconden :D