Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Wie is mk1

Gestart door mk1, 12 jul 2011 - 23:36

Vorige topic - Volgende topic

mk1

Hallo, fans
Ben een monteur uit flevoland en help een 100nx rijder met zijn auto.
Gekocht in Ten boer, vandaag. Bij thuis komst zag hij een oliespoortje aan de binnenkant van de motorkap. T.h.v. de v-snaren in de lengte van de auto. Ben toen erbij gehaald om eens te kijken en vond op de plaat onder de voorbumper (die iets doorloopt onder de auto) ook een spoor, door het slechte weer niet verder gekeken maar ik weet bijna wel zeker dat iemand hier het verhaal herkent. Ik vermoed een keering. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten met een motivatie?

richardwbb

Nee, voor mij is het te vaag.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

Mojo

...



Check ook even of het niet eventueel bij de onderste carterpan vandaan komt, daar willen ze ook nog wel eens zweten. Anders idd grote kans dat het een keerring is.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Pietjuh

Voorste krukas keerring is een bekende lekplek hierdoor komt olie op de krukaspoelie terecht en wordt het overal heen geslingerd.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

mk1

Ik heb hem net op de brug gehad en het is niet de carterpan. Het is idd de krukas poelie, omdat het blok verder droog is en er geen olie bij de koelvloeistof zat heb ik er syntetische olie in gedaan. FF in de gaten houden nu. De auto heeft 2 jaar stilgestaan, volgens vorige eigenaar, maar is destijds ook overgespoten ( ??? waarom overspuiten en er dan niet meer mee rijden ???). De olie was "pikzwart" dus het werd ook wel tijd. Nieuw olie filter en luchtfilter gemonteerd, ontsteking ook even een beurtje gegeven! Ook kwam ik erachter dat hij druk opbouwt in het olie systeem, hij blies de dop in het kleppendeksel er bijna af. Tekenen van een terminaal blok of rijd er hier iemand al langer met deze verschijnselen? Alvast bedankt voor de reacties!

grover

hier weet pietjuh vast wel een antwoord op. haha.

Pietjuh

CiteerOok kwam ik erachter dat hij druk opbouwt in het olie systeem, hij blies de dop in het kleppendeksel er bijna af. Tekenen van een terminaal blok of rijd er hier iemand al langer met deze verschijnselen? Alvast bedankt voor de reacties!

Om hier een echt compleet antwoord op te geven zou ik even moeten weten welk motor type erin ligt (1.6 carb, 1.6 injectie of 2.0)
Zowiezo willen alle motoren wel lekker olie omhoog gooien aangezien er gesproeid wordt over de nokkenassen heen en de oliedop daar recht boven zit.

Ik heb inmiddels al bij een aantal motoren de zuigerringen vervangen omdat ze hierdoor teveel carterdruk opbouwden, maar er zijn ook wel andere oorzaken voor.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

richardwbb

Er stond wel een zwarte carb bij de buren van de week hier en ik heb dit forum doorgegeven maar dit ben jij/ zijn jullie dus niet? Ik woon in Almere.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

mk1

#8
@richardwbb : Nee, niet uit almere, wel flevoland maar dan Emmeloord.
@pietjuh : het gaat om een 1.6 16v 66kw uit '93 met weinig km. Ik heb hier ook al even gezocht naar een topic waarbij het ging om de keerring of iets wat er op leek. Vond er 1 en zoals ik het goed begrijp is de keerring wel te vervangen zonder het blok er uit te halen, alleen moet dan wel de carterpan, kleppendeksel en distributie ketting eraf ???, is het niet goedkoper (aangezien ik ook niet voor niks werk) om er een ander blok in te hangen? Ik zal ook voor jullie een foto proberen te plaatsen aangezien er wel een leuk polyester setje rondom op zit.
ps: eigenaar kwam ook met het verhaal dat de egr-klep afgedopt moest worden, ik vroeg om een motivatie en hij zei; "heb ik ergens gehoord, volgens mij de monteur bij kwik-fit". Heeft er hier iemand ervaring mee of is het verstandig om gewoon het gasklephuis schoon te maken en de klep zijn functie te laten behouden? Ik heb bij andere merken al nadelige gevolgen van de klep gezien maar heb geen ervaring met nissan motoren. :$

Pietjuh

Jouw omschrijving van de auto helpt niet echt aangezien een '93 1.6 zowel een carb als een injectie kan zijn, doe anders het kenteken maar even dan kijk ik zelf ff.

De voorste krukaskeerring zit achter de krukaspoelie. Om deze te vervangen moeten de multiriemen eraf en de krukaspoelie, 20 minuten werk.

EGR klep zou ik niet verwijderen aangezien dit alleen maar meer moeite geeft met 4-gas test bij de APK.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

mk1

Kenteken 29gkjt
Geen ketting dus? Hmm, verkeerde info van verkoper. Auto staat hier ook niet niet dus kan ook niet kijken of het carb of inj. is , mijn klant heeft er helemaal geen kijk op :$

Rens

In het kentekenregister staat deze als 1.6 U9, dan is het een carburateur

mk1

U9 ja, kwartje valt nu ook.

Pietjuh

U9 is idd een carb, dus je carterdruk komt vermoedelijk dan toch uit je zuigerveren, je zou de compressie kunnen meten en vervolgens met een klein beetje olie in de cillinders.

Over de ketting, de distributie is inderdaad ketting gedreven, wat je er verder mee bedoeld begrijp ik niet.

Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Mojo

Wat hij bedoelt met "geen ketting" is dat je die dus niet hoeft te verwijderen om die keerring te vervangen :P.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.