Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Voorstellen

Gestart door Ginko, 05 aug 2009 - 14:00

Vorige topic - Volgende topic

Ginko

Hey,

ik ben Bryan, 21 Jaar en ik woon in Barendrecht (tegen de onderkant van Rotterdam aan).

Ik ben sinds begin Juli eigenaar van een GA16DE uit 93.

Mijn plannen met de auto zijn, standaard houden..beetje naar originele status brengen. Dat is al aardig gelukt met de items die ik van dit forum af heb gehaald :). (originele pookknop, leren hoesjes voor targadakken en spatlappen). Misschien nog wel een leuke uitlaat eronder, maar het heeft geen prio.

http://www.mijnalbum.nl/Album=8YLOFZX8

Ik heb tevens nog wel een vraag voor de mede-forummers:

Afgelopen week heb ik de auto ff laten nakijken bij een garage. Geen reparaties laten uitvoeren, alleen een inventaris laten maken van de auto. zodat ik weet waar ik voor moet sparen  :P

en dit is het lijstje dat ik terugkreeg (het kan zijn dat ik het verkeerd spel..maar de monteur heeft een slechter handschrift dan een dokter)

- Rechterachterwiel loopt soms tegen schokdemper (naar mijn kennis is hij ook niet lang voor mijn aankoop verlaagd)
- Karterpan door roest dun
- Katalysator slecht
- 2 kleine roestgaatjes, naast radiateur (beginnend)
- Rubbers stabilisator eindstukjes aan onderste draagarm versleten (of temminste, ik denk dat. dat is opgeschreven)
- Olie kan misschien een keer ververst worden
- hij hoorde een kleine tik in de motor, klinkt alsof het bij de waterpomp vandaan komt maar die ziet er nog gewoon goed uit volgens hem

Dus als advies was het, rij er nog ff mee rond en kijk of je er geld in wil steken. en let in de tussentijd goed op het oliepeil (voor de karterpan) en op me koelvloeistof.

Ik ben geen sleutelaar, ik snap wel wat items, ik ben bekend met gereedschap en ik kan het natuurlijk ook op het internet vinden. Maar als ik ik het lijstje zou willen afwerken. wat zou ik als leek zelf kunnen doen en wat moet ik door een pro laten doen (en hoeveel zou ik kwijt kunnen zijn?)

Zeurdoos

Welkom en een mooie wagen heb je , en van die punten kan je als leek de eerste 6 zelf zeker wel doen ;) het aan lopen van het wiel kan komen door dat het een verkeerd wiel is ;) . En bij het laatste denk ik eerder aan een versleten keting spanner en dat is iets wat ik zou laten vervangen door iemand die dit vaker gedaan hebt. Dus moet allemaal goed komen ;)

Ginko

ff kijken,

karterpan zal ik 2e hands moeten vinden volgens mij?, het vervangen van de Olie kan ik dan wel combineren.

Katalysator zou ik een nieuwe universele kunnen halen, of moet ik die dan ook passend maken? en als ik toch daaronder bezig ben dan zou ik ook een andere knalpot eronder kunnen zetten.

Rik

welkom hier . En de dingen die je schrijft zijn met enige kennis heel erg goed zelf uit te voeren .
succes met je plannen .
500SEL

Zeurdoos

Karterpan zou ik gewoon een nieuwe hallen maar dan niet bij de dealer ;) zelfde voor de kat zou ik gewoon een pas klare halen ook niet bij de dealer ;)

SpitFire

Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

richardwbb

Hoi Brian en welkom.

Het kan ook zijn dat je band tegen het chassis aanloopt. Dan slijt je roestwering ook. Het is niet zo erg maar ik zou dan wel dat plekkie weer even meepakken, ligt er helemaal aan hoe veel je op de band zit natuurlijk.

Verders wil ik nog even vermelden, goed voorstel topic!!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

twinturbo

Welkom hier. Leuke nx heb je. Succes met de punten. Zoals gezegd is het meeste niet echt moeilijk op te lossen.

100nx driver

grover

Welkom bij de nissan 100 nx club en lekker sleutelen dan maar.

Ginko

Thnx allemaal,

bij het "technische problemen" sub-fora heb ik al een bericht geplaatst over me carterpan, al veel info gekregen  ;D

Anita1988

V13

eltjo100881

Elmo

Ginko

Toch altijd wel grappig, je oude topics nakijken...

Citaat van: Ginko op 05 aug 2009 - 14:00
Mijn plannen met de auto zijn, standaard houden..beetje naar originele status brengen. Misschien nog wel een leuke uitlaat eronder, maar het heeft geen prio.

Ondertussen heb ik al een andere NX,  interieusswap gedaan, bumperkit klaarliggen, carbon kap en nog wel wat dingetjes  :P