Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Ik wil me graag voorstellen

Gestart door Nico Tijdink, 24 jul 2019 - 21:40

Vorige topic - Volgende topic

Nico Tijdink

Hallo, bij deze wil ik me even voorstellen. Ik woon in Italië en ben 55 jaar oud (oud hé ????). Sinds 2011 heb ik in het bezit van een Nissan 100 NX SR20DE 2.0 GTI uit april 1991. Voordat ik emigreerde naar Italië was ik ook 4 jaar in het bezit van een 100 NX 1.6.
De 2.0 is één van twee Nissan 100 NX's die in Italië rondrijden. De auto is in Italië nooit verkocht en is door een Italiaan in 2000 geimporteerd in Italië.
De auto is 5 jaar geleden compleet gerestaureerd en rijdt als een zonnetje. Wel zijn er een paar kleine zaken die ik graag zou willen aanpassen, daarvoor hoop ik in dit forum de juiste antwoorden te vinden.

HarriePekel

Welkom Nico  ;)
Hoezo oud?(word 54 binnenkort)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Maaike

Hoi, welkom!
Enne, leeftijd zegt niks over wie je bent en hoe je je voelt... helaas soms iets meer over je rijstijl, maar dat zou bij jou nog geen aandachtspunt moeten zijn!  ;D ;D  (ben zelf op een paar weken na, 40)
100NX 1.6 U9 (carb)   1992, rood

richardwbb

Ik ben wel benieuwd naar wat je van plan bent en welkom!
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

richardwbb

Nico, heb je antwoorden gevonden?
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Nico Tijdink

Zoals ik al eerder schreef zijn er diverse kleine zaken die ik graag wil aanpakken aan de 100nx.

Ik heb intussen de 100nx stickers in huis dus die zal ik eerdaags weer plaatsen. Intussen ben ik nu ook op zoek naar vervangende rubbers voor zowel de voorruit als de achterruit. Die oproep heb ik in het juiste gedeelte van dit forum geplaatst. Hopelijk kan iemand mij daarmee helpen.

richardwbb

Dat raamrubber achter trek je er zo af op een sloperij. Maar zo ziet dit er bij mij momenteel uit.

Wat betreft het voorruit rubber ben je weer niet duidelijk genoeg maar ik neem even aan dat je niet de raamlijsten bedoelt maar dat bovenste rubber. Die kan je er ook afhalen op een sloop maar zijn ook nieuw te krijgen. Alleen wat dat kost en hoe dat moet dat weet ik niet.

Wat betreft dat stukje dat je daar ziet, daar zit weer een halve centimeter speling. Die dingen moet je afknippen als het koud is. Gelukkig heb ik nog een stukje liggen. Dat rubber van de voorruit kan je als je je best doet zelf nieuw kopen en dat rubber van de achterruit, Nissan dealer. Ben benieuwd naar de te maken kosten.

Nico Tijdink

Het gaat inderdaad om die rand zoals je die op de foto kunt zien. Langs de zijkanten van het raam is die rand hard en gekrompen waardoor er langzaam ook een kiertje begint te ontstaan tussen raam en carrosserie. Is deze rubber/plastic rand ook nog nieuw te koop ergens?

richardwbb

Die rubber strip boven de voorruit is door een glasgarage te bestellen. Dat -zou- ook kunnen gelden voor die strip welke jij bedoelt. Anders de Nissan dealer.

Ik zou zelf dat stripje zo fixen als ik heb gedaan. Jij bent degene die het steeds ziet. Voor de rest ziet geen hond het lijkt mij.

Nico Tijdink

Even een paar foto's van mijn Nissan 100NX 2.0 GTI

richardwbb

Zo wat een nette gti, nu begrijp ik dat zo een raamrubber je opvalt.

Nico Tijdink

Citaat van: richardwbb op 19 nov 2019 - 20:40
Zo wat een nette gti, nu begrijp ik dat zo een raamrubber je opvalt.

Dank je wel. Ik ben er zuinig op. Deze auto vond ik in de kelder van een garagebedrijf in Noord Italië waar de auto al 3 jaar stond te verstoffen.

richardwbb

Citaat van: Nico Tijdink op 19 nov 2019 - 22:45
Dank je wel. Ik ben er zuinig op. Deze auto vond ik in de kelder van een garagebedrijf in Noord Italië waar de auto al 3 jaar stond te verstoffen.

Heb je ook een foto van het motorruim?

Nico Tijdink

Citaat van: richardwbb op 20 nov 2019 - 06:59
Heb je ook een foto van het motorruim?

Ik heb net even deze foto gemaakt.