Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

HELP/Hoi

Gestart door Hugo, 11 apr 2014 - 18:18

Vorige topic - Volgende topic

Hugo

Hugo groet alle 100NX fans.  In 1992 (23 jaar) kocht ik er eentje.  Altijd goed onderhouden, maar het laatste jaar begint de linkse kokerbalk roestvorming te tonen.  Het wordt dan ook hoog tijd om 'm weg te doen.  Ik heb rondvraag gedaan, en blijkbaar wil niemand het autootje hebben, wegens te oud.  De sloop wil er nog maar een habbekrats voor geven,.  Als je dan ziet hoe de 100NX er van binnen en buiten nog uitziet, dacht ik van MISSCHIEN KAN IK FANS VAN 100NX VOORUIT HELPEN MET ONDERDELEN, al zie ik dat er hier heel wat aanbieders van onderdelen zijn.  Zoniet is het definitief gedaan, met spijt in het hart.

Fotolink + Facebookpagina: https://www.facebook.com/hugojean.maes/media_set?set=a.230357720497951.1073741846.100005711742241&type=3&uploaded=1#!/photo.php?fbid=230357737164616&set=a.230357720497951.1073741846.100005711742241&type=3&theater
é-mailadres | maes.hugo@hotmail.com

themacpie

Hey Hugo,

Welkom hier. Is lassen geen optie meer?

Ziet er idd nog heel goed uit zo op foto.

"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Hoi Hugo, welkom. :)

Daydream

Hoi Hugo, welkom!

Wat een mooie auto zeg! Wat themacpie zegt, is er niet meer aan te lassen? Zou zonde zijn van zo'n mooie auto..
It's just a ride ~ Bill Hicks

marnixcoster

Zijn de kosten van het lassen dan zoveel hoger dan de dagwaarde?

Hugo

Het ENIGE probleem is waarschijnlijk de gehele kokerbalk links.  Er is vorige week een gat ontstaan, en met een spiegeltje zie ik dat de binnenkant van de kokerbalk voor problemen gaat zorgen.  Een plaatje lassen is waarschijnlijk dweilen met de kraan open.  Lassen zal zeker een optie zijn, maar ik kan het niet betalen.  De vraag stelt zich ook in hoeverre ik geld moet uitgeven om NIET met de auto te rijden, want hij staat dus letterlijk stil.  De auto staat nu buiten, dus geen goede vooruitzichten.  Ik ben ervan overtuigd dat wie een garage heeft om 'm te stallen, nog veel plezier kan beleven eraan.  Over 2 jaar zou 'm in België als classic car kunnen ingeschreven worden, dus geen wegentax én goedkope verzekering.  Maar eer ik zover zou zijn dient er dus serieus wat geld ingestoken te worden.  Een opsomming: (niet alles hoeft aangepakt te worden)

Voorkant:
- Motor en afgeleiden
- Miniscuul blutsje op motorkap door vallende kastanje
- Rechter-richtingaanwijzer heeft klein sterretje door steenslag

Rechts:
- Miniscule roestvorming op lasnaad kokerbalk (al weggeschuurd) maar hoe is de staat aan binnenzijde?
- Grijze strip aan ruit verkleurd

Links:
- Semi-bluts naast linker-richtingaanwijzer waardoor deur niet helemaal open kan maar is via wielkast uit te duwen
- Grijze strip aan ruit verkleurd
- Automatische ruit wil nog al eens spartelen en moet dan met hand geholpen worden
- Miniscule roestvorming op lasnaad kokerbalk (al weggeschuurd) maar serieus gat 8cm/5cm (én meer) onderaan de kokerbalk achteraan

Achter:
- Grijze strip/3e remlicht verkleurd
- Lakschaafjes op bumper door onbekend voertuig

Binnen:
- Bestuurderszetel heeft in linkse heup een weinig bekledingslijtage

Koffer:
-

Dak:
- Miniscule roestvoerming onderzijde linker TBAR glaspaneel (al weggeschuurd)

Bij aankoop in april 1992 heb ik onderzijde én wielkasten helemaal laten 'roetex-en'/anti-roestbehandeling, en dat loonde tot op de dag van vandaag.  Niets roestvorming.

NA EDIT

Lap, na grondige controle en kleine roestplekjes wegwerken, is de conclusie dat kokerbalken links en rechts dienen vervangen te worden, om volgende maand niet hetzelfde probleem tegen te komen.  Groetjes

Hugo

Citaat van: themacpie op 11 apr 2014 - 21:43
Hey Hugo,

Welkom hier. Is lassen geen optie meer?

Ziet er idd nog heel goed uit zo op foto.

Hallo Themacpie

Voor alles is een oplossing, ook het lassen.  Helaas heb ik niet de financiën op dit ogenblik om onkosten te maken, laat staan met de auto te rijden.  Dingen overkomen je in het leven waarbij je genoodzaakt bent, keuzes te maken over hoe het verder moet.  Autorijden is daar 1 onderdeel van ...

Hugo

Citaat van: Daydream op 11 apr 2014 - 22:22
Hoi Hugo, welkom!

Wat een mooie auto zeg! Wat themacpie zegt, is er niet meer aan te lassen? Zou zonde zijn van zo'n mooie auto..

Hoi Hoi

Dank voor je antwoord.  Ik reageerde inmiddels hierboven op dezelfde vraag.  Groetjes!

Hugo

Citaat van: marnixcoster op 12 apr 2014 - 12:03
Zijn de kosten van het lassen dan zoveel hoger dan de dagwaarde?

Hoi Hoi

Dank voor je antwoord.  Ik reageerde inmiddels hierboven op dezelfde vraag.  Groetjes!

themacpie

Hey Hugo,

Als je prijs laat maken bij een carrosier, dan zit je idd met hoge bedragen. (heb dat ooit ook eens gedaan en dan kan je idd beter een andere auto kopen voor dat bedrag)

Een kleine tip: probeer eens te informeren bij een vakschool... daar zoeken ze soms wel eens auto's om leerlingen aan te laten lassen. Dan ben je voor een prikje gesteld.
Andere optie is iemand privé vinden voor zoiets natuurlijk, dan krijg je ook heel andere bedragen!

Enige probleem dat je wel kan hebben is als ie afgekeurd is voor die roest. dan moet je eerst lassen, dan naar de keuring en daarna pas lakken. Ze moeten namelijk het laswerk op zich controleren. Anders kan je alles in 1 keer afwerken.

stejer2

hugo mijn broer kan goed lassen last ook mijn auto.

hij is niet al te duur en wonen niet zo heel ver bij u vandaag stuur mij maar een prive bericht.

Hugo

Citaat van: themacpie op 18 apr 2014 - 21:35
Hey Hugo,

Als je prijs laat maken bij een carrosier, dan zit je idd met hoge bedragen. (heb dat ooit ook eens gedaan en dan kan je idd beter een andere auto kopen voor dat bedrag)

Een kleine tip: probeer eens te informeren bij een vakschool... daar zoeken ze soms wel eens auto's om leerlingen aan te laten lassen. Dan ben je voor een prikje gesteld.
Andere optie is iemand privé vinden voor zoiets natuurlijk, dan krijg je ook heel andere bedragen!

Enige probleem dat je wel kan hebben is als ie afgekeurd is voor die roest. dan moet je eerst lassen, dan naar de keuring en daarna pas lakken. Ze moeten namelijk het laswerk op zich controleren. Anders kan je alles in 1 keer afwerken.

Bedankt voor je tip themacpie.  Ik had er ook al over nagedacht maar het blijft natuurlijk dweilen met de kraan open, als ik al die moeite zou doen om de auto rijwaardig te maken, en 'm daarna te zien stilstaan in weer en wind voor het huis.  Het doet me nu al pijn om 'm te zien aftakelen.  Mocht ik ergens onderdak voor 'm vinden dan begon ik er verdikke zelf aan, maar helaas is dat niet het geval.

Hugo

Citaat van: stejer2 op 19 apr 2014 - 19:48
hugo mijn broer kan goed lassen last ook mijn auto.

hij is niet al te duur en wonen niet zo heel ver bij u vandaag stuur mij maar een prive bericht.

Bij deze verstuurd naar je mailbox!  Groetjes

themacpie