Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Hallo, Ik ben Yusuf.(op zoek naar een nette 100nx)

Gestart door yussiee88, 19 jun 2017 - 02:38

Vorige topic - Volgende topic

yussiee88

Hallo!

Mijn naam is Yusuf, 29 jaar, en kom uit Denbosch.

2 jaar geleden had ik na een tijdje zonder auto te zitten met een budget van maar 700 euro een Nissan 100 NX gekocht. Niet omdat ik al bekend was met deze auto maar puur omdat het aansloot met mijn budget en er een jaar apk op zat(de targa dak en kanarie gele kleur trok mij ook heel erg aan)!
Ik ben altijd al een fan geweest van Japanse autos van de jaren '90. Maar bij deze auto had ik gwn constant een lach op mijn gezicht bij het rijden ;D
Ik gebruikte mijn 100NX dagelijks en werd er helemaal verliefd op! Stoelen zaten lekker, Panorama Targa-dak was super, hij was al een beetje verlaagd met net iets bredere banden dan gebruikelijk en wat zat ie lekker op de weg! Ik kon niet meer stuk bij deze auto, ik wou er goed voor zorgen en zolang mogelijk blijven houden! Het enige kostenplaatje dat mijn auto mij had voorgeschoteld was een nieuwe dyanmo en een accu na 5 maanden in bezit te hebben en daarna niets meer tot het weer tijd was voor de apk-keuring na een jaar met liefde gereden te hebben!
En toen kreeg ik het nieuws!!... Bij de keuring kwam de meneer die mijn auto had geinspecteerd naar mij toe en zei ik vind het zo vervelend voor jouw jochie. Dus ik vroeg hem wat moet er vervangen worden? Hij zei: Jongen! Ten eerste, Motorisch en Technisch is ie TOP! Leuke kleur en nette interieur ook! Maar helaas heeft jouw auto heel veel roest en en grote scheuren in beide wielkasten dat gelast zal moeten worden. Hij zei dat gaat je minimaal 800 euro kosten om te laten maken! Dus ik met heel veel verdriet overal rond vragen wat de kosten zijn bij garages. Het verschilde tussen 6 tot 800 euro en 1 garage weigerde zelfs om er aan te beginnen!....  Ik was verdrietig!!.. Ik had het geld niet om het roest aan te laten pakken en al dat laswerk te betalen...
Ik had niemand om op terug te vallen voor de kosten en uiteindelijk heb ik heel stom de auto verkocht aan de sloperije voor 150. Nu ik zo terug kijk, wou ik dat ik em had geschorst en had gestald in een garage zodat ik het nu alsnog liet fixen, en geloof me dat had ik er wel voor over! Enige minpunt aan mijn auto was een lichte verkleuring aan de spoiler een voorbumper en km-stand stond al rond de 230 000 + -.
Toen heb ik weer een jaar zonder auto gezeten en nu rijd ik rond in een Daihatsu Applause. Maar ik moet weer terug in een 100NX en dus ben ik nu op zoek!(graag 1 zonder roest :) )
Helaas had ik het geld niet om enkele maanden geleden om een 2.0 GTI versie over te nemen van een meneer... Maar ik ben tevreden met elk dat gewoon goed is!  ;D
Mocht er iemand willen verkopen of via via mij wil voorstellen aan iemand die verkoopt hoor ik het graag!

themacpie

Hallo Yusuf

Mooi maar triest verhaal! Ik hoop dat je snel een andere nx vindt!
Let wel de roest waar je over spreekt is idd het meest voorkomende pribleem bij de nx. Dus als je eentje ziet, vooral dat nakijken!
Zie er regelmatig wel te koop staan dus moet wel een haalbare kaart zijn  ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

Hoi Yusuf
Er staat er nu 1 te koop hier, een rode in amsterdam, eerste eigenaar, mischien de moeite waard...
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

yussiee88

Danku voor uw reacties!

Er zijn inderdaad een aantal 100nx te koop op het internet. De blauwe en grijze op marktplaats spreken mij erg aan!
De grijze nx ga ik morgen checken en over onderhandelen. Hopelijk is het het waard en kan ik em hier op het forum posten!  :)

richardwbb

Beste Yusuf,

Mijn eerste Nissan 100NX was ook niet zo heel roest bestendig. Nu heb ik een Nissan 100NX gekocht, die door iemand anders uit Frankrijk werd geïmporteerd. Hoewel ik nu weet waarom hij er zelf eigenlijk niet mee heeft gereden [grote schuur, meerdere Nissan's, en de mijne stond daar vijf jaar stil te staan], heb ik alles tegen roest behandeld.

Je zou naar het bouwjaar moeten gaan kijken en naar de kleur. De ene kleur is roestgevoeliger dan de ander. De wielkasten [als de randjes roest vertonen is het binnenin erger], en dan de wielkasten zelf [even de aan te kopen Nissan 100NX op een brug laten zetten en gaan kijken is een optie], maar ik kan vaak al wel zien aan de buitenkant soms en aan de motorruimte hoe erg het allemaal is. Gelaste dorpels beloofd ook weinig goeds en let er op dat de wielkasten niet geplamuurd zijn.

Kijk even op mijn website voor wat indrukken [zie mijn handtekening]. Welkom.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel