Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Hallo iedereen

Gestart door Pietervandenaarsen, 25 aug 2014 - 17:02

Vorige topic - Volgende topic

Pietervandenaarsen

Hoi,

Mijn naam is Pieter. Afgelopen juni heb ik een 100NX uit 1992 gekocht, mijn (onze) eerste auto. Slechts 97.000 kilometers, dus dat was een buitenkans. Geen idee eigenlijk of de vorige eigenaar hier ook lid was, bedenk ik me nu ineens.

Het leek me leuk om aanstaande zondag naar de BBQ te komen, al heb ik geen enkel verstand van klussen aan auto's, maar wil ik er zeker iets van leren.

Wel maakt de motor een beetje gek geluid. Lijkt op alsof de motor dan draait in een metalen blikje. Bij het koppeling vroeg op laten komen (en dus bij lage toeren) hoor je het het duidelijkst. Daarnaast maakt ie een beetje schraperig geluid, vooral af en toe als ie stationair draait, maar nu ook heel licht tijdens het rijden.

Anyway, een heel verhaal meteen bij het voorstellen, maar ik twijfel dus of het wel verstandig is om van Leiden naar Eindhoven en terug te rijden voor de BBQ. Anders zoek ik gewoon op korte termijn een betrouwbare garage in de buurt. Tips daartoe zijn natuurlijk welkom.

Verder heb ik in de achterbak panelen voor elektrische ramen liggen (elektra zou al in de deur moeten zitten). Lijkt handig, maar is misschien ook weer een onderhoudsrisico itt handmatige bediening. Wat denken jullie?

Veel groeten,

Pieter

P.S. Ik weet niet of de afbeelding hieronder het gaat doen, maar ik probeer wat uit dropbox te delen.

Rens

Hoi Pieter, welkom. :)
Als je iets uit Dropbox wilt delen moet je de www in de link vervangen door dl, dan worden foto's zichtbaar. :)

Jouw 100NX ziet er mooi origineel uit. :)

themacpie

Welkom hier en veel plezier.

Wat de electrische ramen betreft moet je je geen zorgen maken, die hebben de meesten van ons er in zitten en moeten soms wel eens wat bijgeregeld worden (wat wil je na 20 jaar?) maar leveren verder eigenlijk weinig problemen op.

Wat het geluid betreft kan ik zo niet inschatten, heb eigenlijk zelf nog nooit zulke problemen gehad (maar er hangen hier op het forum wel mensen rond die daar meer ervaring hiermee hebben.)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Als je in Eindhoven erbij wilt zijn, kan je jezelf opgeven in dit topic: http://forum.nissan100nxclub.nl/meetings-en-evenementen/klus-bbq-meeting-2014!/
De BBQ zelf is trouwens alleen toegankelijk voor clubleden.

Jelte

Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

Pietervandenaarsen

Ik had al meegekregen dat die BBQ voor clubleden was en zal deze week zeker het lidmaatschapsgeld betalen. Was er tot nu toe nog niet aan toe gekomen.

Hopelijk tot zondag dus.

Rens

Dan moet je nog wel asap een berichtje aan Daydream sturen. ;)

themacpie

Geweldig, kunnen we meteen eens een luisterend oor aan je auto leggen... wie weet vinden we het wel ;)

Ouwe scheurneus

Zo te horen het druklager

themacpie

Jij kan wel héééél ver horen Jan :p

Ouwe scheurneus

Citaat van: themacpie op 26 aug 2014 - 17:32
Jij kan wel héééél ver horen Jan :p

Heb dan ook GROOTTE oren  :roll: :roll: :roll:

Pietervandenaarsen

Hahaha, maar, Jan, heb je ook hele GROTE HANDEN, waar je heel goed druklagers mee kan repareren??  ;)

Even verder gegoogled op druklagers en lijkt wel iets dergelijks te zijn. Gelukkig verder niet schadelijk, behalve voor de druklager zelf. Kost trouwens maar 20 euro. Is het handig om er gewoon eentje te kopen en mee te nemen naar de BBQ?

Heb in ieder geval het lidmaatschapsgeld betaald. Berichtje aan Daydream gestuurd, met verzoek om inschrijving voor de BBQ. Ook meteen het inschrijfformulier erbij geplakt, weet niet of dat praktisch is, maar zag dat ze 'bestuur' is. Moet ik nu ook nog het formulier fysiek posten?

Rens

Nee, je kan het per email aan mij sturen, het emailadres staat erop. :)

Rens

Ik zie dat de betaling ook al binnen is. De stickers neem ik as zondag mee, ok? :)

Ouwe scheurneus

Citaat van: Pietervandenaarsen op 27 aug 2014 - 10:17
Hahaha, maar, Jan, heb je ook hele GROTE HANDEN, waar je heel goed druklagers mee kan repareren??  ;)

Even verder gegoogled op druklagers en lijkt wel iets dergelijks te zijn. Gelukkig verder niet schadelijk, behalve voor de druklager zelf. Kost trouwens maar 20 euro. Is het handig om er gewoon eentje te kopen en mee te nemen naar de BBQ?

Zou nog even wachten met kopen, en a.s. meeting een techneut vragen, indien het druklager vervangen moet worden, dan moet de V-bak er af, en dan eventueel gelijk een nieuwe koppeling er op.

ben zelf niet bij de meeting, heb helaas vakantie  ;D   , maar er zijn genoeg andere daar .