Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

ff voorstellen

Gestart door j.bezouw, 27 jul 2009 - 17:09

Vorige topic - Volgende topic

j.bezouw

hallo forum bezoekers,
ben jack, 46 jaar een heb voor mijn vrouw een nissan 100 nx gekocht(1993,er)
leuk wagentje met wat deukjes en krasjes maar verder oke.
Ben geen echte sleutelaar maar hoop op deze site toch wat te kunnen leren en evt kopen indien nodig :P

richardwbb

Hoi Jack, welkom!!!

Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

100nx driver

welkom hier

en ja na 16 jaar is het niet echt een nieuwe auto meer dus je er zitten vaak krasjes en plekjes op etc

maar dan kan aardig verholpen worden

richardwbb

Als je de moeite neemt het interrier en de achterbank er uit te halen, wat echt simpel is en snel te doen is, dan kan je al heel wat penarie voorkomen de komende jaren. Begin gewoon achter in de kofferbak en werk naar voren dat is de snelste manier.

Klein nadeel is dat er waarschijnlijk wel een plastic dopje breekt, die kan je wegmoffelen door op niet zichtbare plaatsen dan geen dopje terug te plaatsen of even bij Nissan halen voor een knaak.

Deze foto is de wielkast die aan de buitenkant echt strak is, ook waar het achterscherm en het binnenscherm samenkomt, (rand van wielkast) superglad en in de lak.

Echter, daar is een keer iemand in gereden en schadebedrijven zoals Care storten de binnenkant vol met wax maar vele andere dus niet.

Ook de lasnaden bij de schokbrekers achter gaan spontaan roesten na een tikkie van (tig) jaren geleden:

Nu ga ik een supertopic schrijven wat je hier aan kan doen voor een paar tientjes en dus geen afkeur oploopt en eventueel de Nx naar de sloop brengt. Dat laatste zouden ze moeten verbieden ;)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Rik

welkom hier en succes met de nx van je vrouw en veel leerplezier hier ;)
500SEL

twinturbo

SpitFire

Nissan 100NX 1.6 carb - RIP
Nissan 100NX 2.0 GTI - RIP
Mazda MX3 1.6 - SOLD
Honda Civic 1.5 DXi - RIP
Mitsubishi Carisma 1.6 LE

..::=> No Past - No Future - No Problems <=::..

grover

Welkom Jack, leuke verrassing voor je vrouw dus! Je hebt tenminste iets leuks aan haar gegeven.
Maar nu mag jij hem verder onderhouden?

Sphere

heey,

welkom hier.

V13

Zeurdoos

Welkom en veel plezier met de wagen en hier op het forum ;)

eltjo100881

Elmo

j.bezouw

hartelijk dank vooe het welkom, ben inmiddels rond aan het neuzen geweest en moet al mensen bedanken voor hun duidelijke uitleg van vervanging en oplossing van problemen hulde :D

Little_Lady

heey heey mensen,
Ik ben lisette en ik ben 18 jaar.

Ik ben nog bezig met rij lessen, maar heb wel al een auto gekocht..
een nissan 100nx
Bouwjaar:1991...

Wil hem wel uitbouwen maar heb er nog niet zoveel verstand van maar ben wel heel erg geïnteresseerd.
Interesse is naar boven gekomen door me ex die zit ook in de auto wereld..en voelde me daarin wel erg thuis,
Dus ja hopen dat het allemaal gaat lukken..:P,

Groetjes lisette...
Lisetjee C.H,
Loving 100nx <3
Proud mother of a beautifull son

100nx driver

heey lisette welkom hier

misschien is het wel handig om even een eigen topic aan te maken

en al een datum voor het afrijden dan ? verder veel succes met je rijbewijs  ;)