Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Simonvb, 04 mei 2019 - 21:09

Vorige topic - Volgende topic

Simonvb

Hallo Nissan fans,

Mijn naam is Simon en ik ben al bijna 9 jaar trotse eigenaar van mij Nissan 100NX 1.6 102pk.

Ik was op zoek naar een eerste auto toen een kennis mij zijn Nissan 100NX aanbood.
Deze auto had ik nog nooit gezien, maar het leek me leuk om eens een andere auto te hebben dan mijn klasgenoten.
Daarbij kwam dat ik de auto voor € 1000,- mocht kopen en leek mij een prima bedrag voor een auto met een jaar APK.

Nadat ik 2 jaar later klaar was met mijn opleiding ben ik deze auto nog 1 jaar blijven rijden en heb ik een Opel Astra aangeschaft.
Omdat ik de Nissan niet kon verkopen heb ik deze in de hoek geparkeerd en er eigenlijk 3 jaar niet naar omgekeken met het idee hem ooit weer te gaan rijden.
Na die 3 jaar heb ik mijn Opel verkocht en ben ik de Nissan weer gaan rijden. Nieuwe accu erin en gaan! :)
Mijn vriendin had een andere goede zuinige auto waardoor deze auto als tweede auto er prima bij kon.

In de afgelopen jaren dat ik de auto heb heeft hij netjes door mijzelf onderhoud gehad (behalve de jaren dat hij stil stond)
De auto heeft mij 1 keer in de steek gelaten toen de dynamo versleten was, deze vervangen en sindsdien doet hij het prima.
Koppeling heb ik in het 3e jaar dat ik hem had vervangen, maar buiten dat geen gekke dingen.
Zojuist is hij weer APK gekeurd en eigenlijk heb ik in die bijna 9 jaar nooit iets bijzonders gehad.

Ik hoop op dit forum wat wijzer te worden om de auto even goed op te knappen.
Hij begint nu steeds meer puntjes te krijgen en wil hem nu eigenlijk zolang mogelijk blijven rijden.
Toerenteller gaat soms alle kanten op, ventilator werkt alleen op 1 of 4 en zo zijn er nog meer puntjes.
Roest begint nu ook te komen ;( Ben benieuwd wat jullie eraan moeten doen om hem goed te houden.

Groetjes,

Simon

HarriePekel

Welkom Simon,

Bekende puntjes die je noemt  ;)

Ventilator past de weerstanden kaart van micra ook, is welliswaar smaller, maar zelfde layout  ;)
Toerenteller is ook een bekend euvel, liggen reserve hier, maar oorzaak nog niet gevonden tot op heden  >:(
Roest is een leuke howto van richardweb over, als er geen lak in de buurt zit is zelfs remolie giftig tegen roest  ;D
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

richardwbb

Ja er is een hoop mogelijk om roest tegen te gaan, maar een howto heb ik nog niet gemaakt. Ik heb wel een chronologische foto reeks gemaakt over roest preventie. Mijn NX komt uit Frankrijk en daar gebruiken ze geen pekel Harrie. Daarna heeft deze vijf jaar stil gestaan in Nederland en toen ik hem kocht en dit niet mijn eerste NX was ben ik preventief te werk gegaan en dat betaalt zich nu uit.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Remco de Jong

Goedemiddag!
Ik ben nieuw bij de club, inmiddels al 5 jaar in bezit van een nissan 100nx
Hoop hier leuke ideeën te kunnen uitwisselen en elkaar misschien eens op een meeting te zien

richardwbb

Hoi Remco, welkom bij de Nissan 100NX Club - Forum. Wat betreft een meeting tref je het er is er eentje in de Meern nabij Utrecht 26 mei. Je had alleen een eigen voorstel topic moeten starten. Laat mij maar weten of je dat gelukt is, je ziet nu al wel alle forumdelen maar je moet je eigen voorstel topic hebben en als het kan dan een eigen project topic om te beginnen met een foto van je NX
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily