Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Erik B, 10 okt 2018 - 11:04

Vorige topic - Volgende topic

Erik B

Beste 100nx-liefhebbers,

Ik ben Erik, 48 jaar, uit Scheveningen, en ik heb al heel lang een Nissan 100nx uit 1994, het eerste model met injectie. Superbetrouwbaar, ideale vakantiebak alleen je moet er denk ik niet met 180 km/h mee in de vangrail vliegen. Vorige week weer APK gehad en het enige waar hij op had kunnen worden afgekeurd was de linkerruitensproeier, die was verstopt. Deze auto ga ik nooit verkopen. Ik reken op jullie begrip ;-)

Groet!
Erik

P.S. Dit is 'm: De Nissan 100nx (1.6) GA16DE - injectie uit 1994: https://imgur.com/a/08w61wE

richardwbb

Hey Erik, welkom. Dat is wel een mooie apk, sleutel je zelf ook wel eens aan je NX of aan vorige auto's? Die ruitensproeiers, nu lees ik dat het moet opgelost moet zijn, die zijn 22 euro bij de dealer maar met een luchtspuit krijg je ze vaak wel weer werkend en met een naald zijn ze te richten op je raam. Als het raam maar van beide sproeikopjes voldoende water op de plek krijgt waar de ruitenwisser heen en weer gaat, dat is de apk eis.

Ik heb je interesse voor uitlezen vernomen via een pm van jou, gezien de afstand lijkt een meeting de beste optie, of je moet eens in de buurt van Almere zijn?

Oh enne ik heb je foto even op postimage.io gezet en zichtbaar gemaakt. Imgur werkt goed als portfolio, voor afbeeldingen op een forum ben je met postimage.io nog beter af.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Maaike

Hoi Erik, welkom!
Ik woon niet al te ver uit de buurt, dus als je een rode NX met bescheiden bestickering ziet rijden, dan is de kans groot dat het de mijne is! ;)
100NX 1.6 U9 (carb)   1992, rood

Erik B

Hoi Maaike, leuk! Ik zal de rode NX-jes in de gaten houden ;-) Tot nu toe kende ik niemand die er een heeft. Ik ben er helemaal dol op, jij ook neem ik aan.

Maaike

Ja klopt!
Er rijden er wel meer in de omgeving hoor, ik heb nog twee andere rode gespot in de omgeving, maar die hadden beiden geen stickers, de mijne wel! En ik spotte afgelopen zomer ook een zwarte aan de bezuidenhoutseweg, den haag, toen ik naar huis reed (woon zelf in Leiden).

Ik ben inderdaad gek op mijn autootje, vond het model altijd al leuk, en ben de mijne per toeval tegen gekomen toen mijn vorige auto niet door de apk kwam en ik op zoek moest naar een nieuwe.

Via de club leer je snel genoeg mensen met nx-jes kennen!
100NX 1.6 U9 (carb)   1992, rood

HarriePekel

Welkom Erik  ;)
Ik moet je helaas corrigeren, de eerste 100NX met injectie waren de GTI uitvoeringen in 1990 zover ik weet.
De 1.6 injectie kwam pas in 92 uit en was daarmee het laatste model in de rij  :D
zie http://nissan4u.com/parts/100nx/el_b13/1990_10/
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)