Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Davie, 29 nov 2016 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

Davie

Hallo,

Ik ben David en ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een blauwe Nissan 100NX Sail editie uit 1995. Ik heb vroeger zo'n Nissan in de straat te koop zien staan bij een autobedrijf en vond het al een leuke auto. Ik heb ook een Fiat X1/9 waarbij het dakje eraf kan. Daarom is de Nissan een leuke auto voor het dagelijkse gebruik. In de winter lekker warm rijden en in de zomer het dak eraf. Mijn Nissan heeft iets meer dan 127000 op de teller, dus die kan nog wel een tijd mee. Wat ook erg belangrijk is, is dan mijn vrouw het ook een leuke auto vind om in te rijden. We hopen dus nog lang plezier te hebben van deze Nissan. Ik ben zelf handig en kan dus wel het een en ander zelf, maar hoop toch op het forum veel kennis op te doen over deze auto. Ik zal binnen kort een keer een foto maken.

Rens

Welkom, veel plezier ermee :-)

richardwbb

Hoi David, welkom op het forum. Dat is één mooie kilometerstand, weet je ook of deze binnen heeft gestaan. Als je er plezier van wilt hebben is wat preventief werk tegen roestvorming wel verstandig, mijn project topic is wel veel pagina's, maar dat staat er herhaaldelijk in. En anders kan je mij dat altijd vragen. Ik hoop ook dat jullie veel plezier zullen hebben van jullie Nissan 100NX en we zijn benieuwd naar de foto's.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

Davie

Hij heeft inderdaad niet veel kilometers op de teller. Maar hij heeft ook niet altijd netjes binnen gestaan. Er zit wat roest bij het achterraam en in de voorschermen vlak achter het wiel. In de toekomst maar eens uitkijken naar twee nette voorschermpjes in de kleur blauw. Waarschijnlijk is ie voor veel korte ritjes gebruikt, want één van de sleutels is behoorlijk versleten. De tellerstand is wel te controleren en klopt volgens mij wel. Ik ben de derde eigenaar geloof ik.