Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Even voorstellen....

Gestart door marnixcoster, 21 jan 2014 - 09:56

Vorige topic - Volgende topic

marnixcoster

Hallo allemaal  :)

Ik ben Marnix Coster, en als het een beetje meezit, over niet al te lange tijd de trotse bezitter van een 100NX.

Dat zit zo:

Mijn verloofde en ik willen als deel van onze huwelijksreis meedoen met een barrelrally. En omdat we een leuke, en bijzondere auto wilden, kwamen we uit bij een Nissan 100 NX.

Niet boos worden nu, het verhaal gaat verder!

We gingen dus op zoek naar een leuk exemplaar, waarvan de prijs onder de 1000 euro moest liggen, en het bouwjaar onder 1998.
Gevonden! Bij barneveld in de buurt bij een garage stond een auto die voldeed aan alle criteria.
De verkoper nam alle tijd voor ons en ons verhaal, en hij was zelfs zo vriendelijk om de auto even voor ons klaar te zetten, zodat we een proefrit konden maken.
Het gevolg: hooked  ;D Wat een leuke, pittige auto. Wat een rijplezier. Wat een feest om het gaspedaal in te trappen. Qua inrichting en comfort, is het spartaanser als mijn BMW. Want geen airco...
Maar toch. Terug bij de garage waren ze zelfs zo vriendelijk om zonder aankoop verplichting een voorkeuring te doen.
Het lijstje met gebreken:
-Beginnende roest aan de kokerbalken, nu nog weg te werken met tectyl.
-Kapotte linker koplamp.
-Gescheurde aandrijfashoes.
-Kapotte uitlaatpakking.
-Kapotte klepdekselpakking.

De garage is echt bijzonder meegaand, want we willen zelf meehelpen met het aanpakken van die puntjes, onder leiding van hun leermeester-monteur.

Eigenlijk zijn we er na een nachtje slapen wel over uit dat dit MIJN auto is. Meer dan de bmw. En dat deze auto (voorzien van distributieketting, bijzonder!) te mooi is om als barrel te gebruiken, maar dat ik mijn BMW erop wegdoe.

Dus binnenkort staat er in plaats van een 3-serie station een toffe 100NX voor mijn deur. Die ook nog eens een veel leukere uitstraling heeft als trouwauto dan mijn oude lijkenwagen.

Zijn er meer puntjes: ja, achter bij de wielkasten is de roestduivel ook al tekeer gegaan, maar gelukkig, de broer van mijn verloofde is erg handig met dat soort karweitjes, dus dat gaan we later aanpakken.
Een ander puntje: wat doen we met de caravan. Volgens de papieren zou de nissan die caravan mogen trekken. En zoals ik het voelde: aan kracht ontbreekt het de auto allerminst. Maar of er trekhaken zijn voor deze auto, wordt nog uitgezocht. Nog even los van het feit dat het er nogal debiel uit zal zien. Een sportwagentje voor een caravan...  :P

De auto waar het om gaat, heeft een prachtige blauwe kleur, en helaas een partij bodykit waar ik persoonlijk niet van gecharmeerd ben. Vooral de voorkant is te laag voor de Nederlandse drempels. Of ik die weghaal, of simpelweg wat inkort, hangt er vanaf hoe het eruit ziet zonder.
En via die auto ben ik hier gekomen, want een sticker op de auto vermeldt trots dat de bezitter lid was van de 100NX club.

Zoals gezegd: ik ben Marnix, en voor mijn beroep maar ik muziek. Ik ben trompettist. Dit doe ik in het leger, en als docent. Daarnaast heb ik ooit mijn busrijbewijs gehaald, gewoon om een hobby te hebben, en schrijf ik regelmatig blogs.

Het lijkt me ontzettend gaaf om naar meetings te komen, en mensen te ontmoeten die evenals ik heel erg enthousiast zijn over dit stoere kleine autootje.

Tot zover.

Groetjes

Marnix

themacpie

Welkom en wat een mooi verhaal!
En je zal er geen spijt van krijgen. Heb vroeger ook BMW gereden maar de NX heeft een charme die niet te evenaren is!

Trekhaken bestaan er wel degelijk... plaats effe in een gezocht topic wat je zoekt.
Ik heb er inmiddels al 2 doorverkocht dus echt super zeldzaam zijn ze nu ook weer niet. (maar ik zit dus nu zonder trekhaken)

Als je de roest goed aanpakt heb je nog jaren plezier van dit bakje!

Enig idee wat voor motor je hebt?

Enne, foto's vinden we ook altijd heel leuk ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Hoi Marnix, welkom. :)

Meetings zijn al gepland voor dit jaar, zie http://forum.nissan100nxclub.nl/meetings-en-evenementen/meetings-en-evenementen-2014-7361/ , daar ben je van harte welkom.

Heb je ook een foto van deze 100NX? Dan kunnen we zien of we hem herkennen. :)

marnixcoster

Dank voor de vriendelijke woorden.  :)

Er ligt een 1.6 motor in, en als aanvulling een rvs uitlaat met Remus einddemper (die voor een klein beetje schade zorgde in de bodykit).

Ik heb nog geen eigen foto's want het was ook wat donker toen we bij het garagebedrijf waren.

Wel een linkje: http://images.autodealers.nl/640/1740738_1.jpg

Ik ga later eens op mijn gemakje kijken naar alle mogelijkheden van deze site, en me ook even als clublid aanmelden.
Dat lijkt me een goeie extra investering.

Rens

Ja, dat is een bekende 100NX. Deze is van Deep purple geweest. :)

marnixcoster

Hey, wat leuk!
Ik ga meteen eens zoeken of ik er wat over kan vinden hier.  8)

Rens

Het zal inderdaad zoeken worden, hij heeft nooit een projecttopic gehad.

Ouwe scheurneus

Trekhaak is ook nog nieuw te koop bij de nissan dealer.
Wel max. 1200 kg trekken.
zoiets dus:

http://www.mijnalbum.nl/Album=TZXREBE6#W6UCGCO7

Daydream

Wat een leuk verhaal zeg :) Welkom!
It's just a ride ~ Bill Hicks

marnixcoster

dank voor het welkom  :)

Als het meezit moet ik nog een weekje wachten. Eerst de bimmer verkopen, dan de 100NX ophalen. Eerlijk gezegd heb ik heel veel zin om er behalve lekker in te rijden, ook de auto een beetje tot hobbyproject te maken.

Als hij de mijne is, zal ik er een paar mooie plaatjes van schieten.

Gizmo

welkom bij de club.
en ik zal je wel zien op een van de meetings  het is nog een vraag of ik naar allen ga.
een ding is zeker  als je naar de JAF op zandvoort ga is er een zeer grote kans
en anders op de meeting in de meern daar ben ik wel 100% zeker van de partij  ;D

richardwbb

Een trekhaak van een Sunny is nog wel te vinden hier en daar op de sloop misschien. Ik heb er verschillende gezien, sommmig waren wat aangepast om pas te maken en de ene is afneembaar, de ander weer niet. Ik zou zelf als ik een trekhaak nodig had wel een afneembare willen.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

twinturbo

Welkom hier. Mooi dat er weer iemand enthousiast is geworden van een nx. Veel plezier ermee.

Hameltje

Welkom hier,

Ik heb een trekhaak onder de nx , ik heb dat ding niet nodig aangezien de nx bij mij een 2e auto is.
Is afkoppelbaar trouwens, dus die zou je wel over mogen nemen.

Veel suc6 iig met de nx, je zal er zomers zeker plezier aan beleven.

Gr stefan
Peugeot 307 SW 1.6
Nissan 100nx 1.6i

Nissan 100nx 1.6 slx (sold to crum)(RIP)
Nissan 100nx 2.0 gti (sold to spitfire)(RIP)

marnixcoster

Hey wat goed mensen.

Woensdag is het zover: dan krijgen we de 100NX. Dan gaan we eraan sleutelen, en foto's maken. Als het lukt, dan zal ik een aantal foto's van het proces hier neer zetten.

Hameltje: heel erg tof, ik stuur je een pb.