Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Even voorstellen

Gestart door Stig, 13 dec 2008 - 19:49

Vorige topic - Volgende topic

Stig

#60
Nou bedankt voor de info jongens, toch nog een apart wagentje dan;)
Leuk om te weten en extra pk's zijn natuurlijk altijd leuk, maarja tis ook al n oud beestje dus ik weet niet hoeveel er daar nog van over zijn ^-^

Ik zie op google wel de sr16ve terugkomen maar niet de GA16VE trouwens:O

Stig

Opgehelderd:

GA16DE
The GA16DE is a 1.6 L (1597 cc) engine produced from November 1990 through 1997. All GA16DEs have 16 valves and DOHC heads. There are two versions, the NVCS, which produced 115 hp (85 kW) @6400 rpm and 110 ft·lbf (146 Nm) @4400 rpm and a non-NVCS version (European-spec) which made 102 hp (76 kW). Additionally 2 versions of the North American NVCS version exist. Earlier motors used pistons with 2 compression rings and 1 oil ring, while later GA16DE's have a single compression ring and a single oil ring. The GA16DE shares much of its block and rotating assembly with its predecessor the GA16I. Some engines have siamesed exhaust manifolds, while others keep the exhausts separated until the catalytic converter. Earlier ECUs contained the fuel & ignition maps on a discrete ROM IC, making retuning relatively easy, later ECUs buried the maps on a larger more integrated microcontroller's firmware, making retuning require the use of a daughterboard.


100nx driver

Citaat van: Stig op 17 jan 2009 - 18:13
Nou bedankt voor de info jongens, toch nog een apart wagentje dan;)
Leuk om te weten en extra pk's zijn natuurlijk altijd leuk, maarja tis ook al n oud beestje dus ik weet niet hoeveel er daar nog van over zijn ^-^

Ik zie op google wel de sr16ve terugkomen maar niet de GA16VE trouwens:O

omdat het alleen op de inlaat variable kleptiming is het geen NEO-vvl motor
maar gewoon een GA16DE

Mojo

Het was ook maar een woordgrapje :P

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Ransom

dit amerikaans 1.6 injectie blok ziet de inlaat veel vetter uit ;D

NiVaSi