Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Des

Gestart door Des, 27 mei 2011 - 23:46

Vorige topic - Volgende topic

Des

Hallo hier!

Even voorstellen dan maar.. Ik ben Arnold, kom uit zwolle en rij dus een 100nx.
Het is een donkerblauwe 1.6 injectie volgens mij? Auto is op de velgen en uitlaat na helemaal standaard en dakje is lekvrij gelukkig.
Wel heb ik er een paar kleine probleempjes mee, maar zal deze forum maar eerst een uitvoerig doorspitten voordat ik domme vragen ga stellen!

Gr. Des

Knight100nx

Hey, welkom op het forum, enuh domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden :P

Heb je ook foto's van je auto?

Mojo

Welkom, en wat Knight zegt!

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Des

Foto's zal ik morgen wel proberen te maken!
maar oke, hier mijn vragen dan:

M'n toerenteller flipt zo af en toe naar 8000 en blijft stil liggen en valt dan weer naar 0rpm, auto rijd gewoon verder. Nu las ik dat ik dan de connectoren moet schoonmaken wat achter mn tellerbak ligt.
Vraag 1: Hoe krijg ik mn tellerbak uit het dashboard en hoe maak ik het schoon? Alleen wat contactspray erin spuiten en klaar is kees?

Vraag 2: Vaak als ik naar rechts rij en laat mn koppeling opkomen hoor ik een harde bonk. Bij Honda ben ik gewend dat het dan mn homokineten is, dit was dan wel meer een ratelend geluid. Nu is het echt een bonk! wat zou dit kunnen zijn?

Vraag 3: M'n motor houdt ook nog eens in, hij bouwt niet gelijkmatig snelheid op dus. Hoe verhelp ik dit? Injectiereiniger erin mieteren of moet ik hiervoor wat anders doen?

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Pietjuh

vraag 1: bij de injectie komt het toerenteller signaal rechtstreeks uit de boordcomputer, dus als de motor goed loopt kun je er gevoeglijk van uitgaan dat het probleem inderdaad in je tellerunit ligt.

vraag 2: homokineet is mogelijk, maar de endlinks van de stabilisator stang aan de voorkant willen ook nog wel eens voor problemen zorgen, controleer even of hier speling op zit. Homokineten kun je overigens ook wel controleren, mocht je hier vragen over hebben kun je je hiervoor wel melden bij mij.

vraag 3: veel van dit soort problemen hebben de oorsprong in het regulier onderhoudt wat niet uitgevoerd is. Ik bedoel hiermee: bougies/rotor/verdeelkap/luchtfilter etc. Zorg er eerst voor dat dit in orde is, mocht het probleem daarna nog bestaan kun je eens overwegen je boordcomputer uit te laten lezen om te zien of daar afwijkingen te vinden zijn.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Des

Thanks pietjuh! zou het dansende toerentellernaald misschien iets te maken hebben met mijn probleem nummer 3? zo ja, zou een andere ontstekingsmodule dan misschien uitkomst bieden? Bougies e.d. zal ik ook nog inderdaad moeten vervangen... Geen idee of de vorige eigenaar wat aan onderhoud heeft gedaan.

Ik zal mijn tellerunit in elk geval nog niet loshalen dan.

Pietjuh

Dat zou inderdaad wel kunnen, maar het valt aan te bevelen om je auto eerst even een keer aan een computer te hangen, dan kun je eigenlijk alles zien, dit vind ik een betere optie dan op voorhand dingen te gaan vervangen.

Mocht je binnenkort eens naar een meeting komen dan wil ik 'em wel even voor je uitlezen.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

100nx driver

Welkom hier, nog uit de buurt ook ;D

vanwaar die forum naam ? Des is namelijk ook in het Japans meneer :P

michxtreme

The only limit is your own imagination

Des

Thanks!
De naam .. tsja.. noemde mezelf altijd desperado en in de loop der tijd is dat gewoon afgekort nu !
Maar uit de buurt zeg je? kep jou in elk geval nog nooit zien rijden!

Marous

Heej :D welkom! Veel plezier hier ;D En, hoe staat het met de foto's? ;)
~I'm in love with my car~

100nx driver

Citaat van: Des op 30 mei 2011 - 12:03
Maar uit de buurt zeg je? kep jou in elk geval nog nooit zien rijden!

woon aan de andere kant van Meppel en met regelmaat in Zwolle te vinden, maar rij niet dagelijks met mijn 100nx. En vanaf september ben er 5 dagen in de week

Jeroen330

Welkom! nog een zwollenaar! ik heb je nog niet zien rijden... groet, jeroen Uit zwolle
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

Des

haha ik doe m'n best! ik heb al 1 tank leeggereden met alleen stadsverkeer sinds ik hem heb en dat is sinds ehm... vorige week vrijdag!