Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

100 NX :)

Gestart door Cor, 30 sep 2017 - 20:59

Vorige topic - Volgende topic

Cor

Hallo allen,

Na zoeken, twijfelen, en een paar verroeste exemplaren te hebben bekeken heb ik vandaag een 100 NX gekocht!
https://m.facebook.com/jeroauto/

De link is van de verkoopsite, helaas was het geen weer om foto's te maken...
De auto is roestvrij en rijdt prima????
Uiteraard ook wat minpuntjes:
Achterruit wisser doet het niet
Kachel heeft kuren
En hoewel hij niet lekt zijn de rubbers van t top aan vervanging toe
Setje nieuwe banden, remmen nalopen en dan hoop ik er nog jaren mee toe te kunnen.

Als de puntjes in orde zijn wordt ie voor de winter gestald, ik hoop hier wat tips te vinden om hem betaalbaar netjes te krijgen,
En van het voorjaar eens langs te komen in de Meern...

Gr, Cor

HarriePekel

Welkom Cor,

Roestvrij lijkt me sterk, lol
wisser is een relais wat smerige contacten heeft, kachel of de motor of de weerstands plaat, nieuw te krijgen ;-)
mijn rubbers zijn al jaren rot en lekt niets.. zit daar niet in namelijk..
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Cor

Hoi Harrie,

Dank voor de tips. Met kachel ben ik halverwege, de klep voor frisse lucht/ circulatie is weer gangbaar :)
Die weerstand plaat heb ik eruit. Bestel je die via een site ? Of nog bij de dealer...?

Wat de roest betreft heb je helaas gelijk, eerste plek in de dorpel gevonden...snik...nou ja heb de hele winter en een lasapparaat 8)

Morgen even de modder eraf (woon buiten af en de mais wordt geoogst)..... dan zal ik een paar foto's plaatsen.

themacpie

proficiat met je aankoop Cor!
hopelijk valt het allemaal wat mee qua reparatie en heb je er idd nog jaren plezier van!!!

kijk qua roest zeker eens in de koffer aan de shokbreker steunen, dat is doorgaans de meest roestgevoelige plaats! Maar indien je kan lassen is dat best goed op te lossen!

Weet je toevallig welk type je hebt? 1.6 carb? 1.6 injectie of 2.0 injectie? altijd leuk om weten ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

Die weerstands kaarten zien we wel eens voorbij komen op ebay of alibaba.

Cor

Dit is hem :)

Helaas her en der idd wel de (on)nodige roestplekken. De dikke laag tectyl/ strijkkit had het leuk verbloemd... :-[

Inmiddels zitten de eerste nieuwe stukken er al in en ik heb zojuist primer, strijkkit, lm etc besteld...dus hij is alweer op de weg terug.
Denk wel dat het normaal gesproken een klus zal zijn van 1000 euro ofzo,
dus goeie kans dat de meeste anderen hem na 1 of 2 jaar op sloop hadden geparkeerd, wel leuk er een te redden :)

Mocht er iemand een bescheiden achterspoiler weten te vinden in de juiste kleur hou ik me aanbevolen!

@themacpie: een 1.6i, 130.000 op de klok, droog en voorzien van onderhoudsboekjes.
Als het laswerk achter de rug is krijgt ie een beurtje.

De how to's komen goed van pas, de achterste veerpoten zijn er ook al onderuit om ruimte te hebben bij het lassen en de rubbers te kunnen vervangen.
En wellicht gelijk andere veren, 35 mm lager...

Zou een van deze weerstanden ook passen op de 100 NX?

http://www.ebay.nl/itm/NISSAN-MICRA-K11-92-03-1x-NEW-BLOWER-MOTOR-FAN-HEATER-RESISTOR-OE-2715072B01-/111789675777?hash=item1a072f1501:g:uPgAAOSw~e5ZS73A

https://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/airco-en-verwarming/a1097671607-kachelweerstand-aanjager-nissan-almera-n15-primera-p11.html?c=d97e27c274e75147b4afd0f5eb58c81b&previousPage=lr&pos=4&casData=115ODkDVDbHa6T09ZSHmd7RMNmze_zt1f6DHEGUKdhr8txfG8TRDzkjWvQERH_4KZdPCMIFqjZ-lorLA6-DGdu8a7gKMsbwGGCNa_RkCA1e3eYbLr5bYGwmQOgAbQzoEUdDJx5vAlWB35NmnbYcUwQArjXZy5Wv4uGy9ZUvW1EVqDONI7f28pWSnTS6YoXRvRpYA-NTx1mLZGjZmLknxGlwQBlRgQcRX3d8cZ9_ORkwLyMXV_JgXCCwsnLrBdwE6PNHx3HYlCQbW9r3LFdVGW-4IBzSXAy2yfbD7CpX74TmFhHmNLUFer0PmHHAQggC5a22e1oMSIXZdPnGfA6K7gmDNaGQCvSgUIH7wWyeWtAf0jtHwMgAjkoIJBoYUz1CcJlH0cuSX5mjr7hzDWY7Zpa3hvU47urTjo0sURlvON23GdWMQCK8LkHyCfpiCInciCbICJvvZI9-K3HSejpsBZGtdgqAsa5f8pnQmIbyNauQgO_OuNLHwafUQs3TiZVtE

HarriePekel

Je moet die stekker goed kunnen zien, als die past zou het kunnen werken. Let trouwnes ook op de buitenkant van de veerpoten, een bekend roestig plekje zit tussen kofferbak en spatbord verborgen helaas..

Cor

zal even extra checken, heb alle bekleding/ achterbank eruit, dus kan alles goed zien nu 8)

HarriePekel

En let ook op de ondereinden van deurstijlen, daar lopen de afvoeren van dakjes nl doorheen, mochten ze lekken vind je daar vocht.

Rens

Citaat van: Cor op 12 okt 2017 - 21:00
Mocht er iemand een bescheiden achterspoiler weten te vinden in de juiste kleur hou ik me aanbevolen!
Ik heb wel een hele nieuwe liggen, nog geen verf erop. Maar of deze bescheiden genoeg is...
https://forum.nissan100nxclub.nl/onderdelen-verkopen/ms-design-achterspoiler-nieuw/

Cor

Hoi Rens, dank voor het aanbod, maar als ik hem nog moet laten spuiten wordt het me wat duur.
Hoop op eentje van een sloper...wel een prima model trouwens.

HarriePekel

Ik zou er maar niet teveel op hopen dan, velen zijn al rot voor ze bij de sloop eindigen :(

Cor

themacpie

Ziet er mooi uit.. hopelijk krijg je de roest opgelost!
Velgmaat mag geen probleem vormen, deze zit kort bij de afmetingen van het origineel. (als je band ook aangepast is dan toch... voorbeeld 195/45/16)

hier kan je dat allemaal eens berekenen trouwens:  http://www.willtheyfit.com/index.php?width=175&aspect=65&diameter=14&wheelwidth=6.5&offset=42&width2=195&aspect2=50&wheel_size=16&wheel_width=7&offset2=35
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

Dat zijn de standaard maten voor de 14"velgen, is ergens een topic over grotere velgen en lagere banden, sommige spoilers zitten met bouten op de klep vast, dit wil nog wel eens rotten.