Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

100NX Club Recordpoging De Meern - 31 mei 2015

Gestart door Rens, 26 jan 2015 - 22:51

Vorige topic - Volgende topic

Rens

Ik kan wel een fatsoenlijke krik en assteunen meenemen, kan ter plekke de demper vervangen worden.

Jelte

Als er dan wat pakking wordt mee genomen moet het goed komen :D
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

HarriePekel

1 van de dingen waar je ze niet mee vast of dicht hoort te zetten is dat. er zijn passende klemmen die een uitlaat dicht maken zonder rotzooi!!
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

themacpie

Citaat van: HarriePekel op 25 mei 2015 - 22:18
1 van de dingen waar je ze niet mee vast of dicht hoort te zetten is dat. er zijn passende klemmen die een uitlaat dicht maken zonder rotzooi!!

+1
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Jelte

Klemmen?

t zijn 2 flenzen met pakking ertussen ik smeer altijd beetje vloeibare pakking op die pakking en dan sluit het perfect af, geen rot zooi  en geen gekloot met dingen die net niet luchtdicht afsluiten
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden

themacpie

de pakking moet eigenlijk voldoende zijn (daarom zit die er ook) vloeibare is eigenlijk een lapmiddel.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

En mocht het niet helemaal dicht zitten dan komt dat vanzelf door uitstoot van roet en roestvorming, met andere dingen loop je het risico dat het nooit weer loswil en je alles mag vervangen als 1 pijpje stuk gaat  :(
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

geert

#37
Ach we zien zaterdag wel. Kan 't ook later zelf doen hoor. Dan heb ik nog even m'n rally geluid. Moet ook nog dikke week opletten qua heffen en kracht zetten volgens dokter. Pas sinds gisteren zijn alle draadjes eruit (en natuurlijk was 70% al helemaal vastgegroeid en moesten ze er met geweld uit) en vandaag was m'n 2e werkdag na lang ziekenhuis/thuis zijn. Pfoeh. Stikkapot. En dan heb ik in een impulsieve bui na 16 jaar nog terug een motorfiets(je) gekocht ook. Hopelijk kan ik die morgenavond naar huis rijden (net op een treinstakingsdag en nadat ik nog voor ik naar 't werk vertrek erg vroeg naar tandarts moet vanwege 3 ernstige problemen, maar niet eerder kon/mocht ivm medische rotzooi in m'n (pijnlijk momenteel - recidiverend abces op kies is er weer onder andere)). Enfin, ik hoop dat 't klopt wat ze zeggen : fietsen verleer je niet :P Gelukkig moet ik die 40-45km naar huis niet trappen :D

Denk wel dat ik nog zo'n ring heb liggen. Maar weet nu niet meer of die voor achteraan was (middendemper-einddemper) of van spruitstuk naar bocht.Of is die einddemper zo'n flensvorm dun dingetje ? Momenteel te moe om op te zoeken. Veel te zware week al en lig eigenlijk al in bed. Heb ook wel eens ooit gewoon beetje gungum achtig iets gebruikt om pakking te vervangen die ik niet had, achteraf geen probleem gehad om te vervangen, en werkte prima en ging nadien vlot uit elkaar.
- Passion on wheels : Deep Blue Nissan 100NX 1.6i (1993)
- Another passion : Electronic Sounds 'n Music : http://www.junonoel.com <-- have a listen !

Rens

tussen einddemper en middenpijp zit een ringvormige pakking

bennotjelp

Als het mee zit ben ik aanwezig met de GTI  ;D

geert

Ik heb voor de eerste keer in m'n leven een waanzinnig facepalm effect meegemaakt.Ik snel gaan tanken. GPS ingesteld. 150km gereden... om dan vast te stellen dat de recordpoging MORGEN is. *ZUGD* Ok, 300km kunnen rijden, wel jammer van de 16liter vloeibare dinosaurussen voor niets ... Dat gaat morgen nog erg spannend worden : ik ga er waarschijnlijk pas morgen rond 14u00 geraken vrees ik en erg lang ga ik er niet kunnen blijven : die demper zal dus gewoon de koffer ingaan en die monteer ik later wel eens. Nog even rally geluid. Miljaar zeg. Nog nooit voorgehad. Nu ja, voor alles is een eerste keer zeker ? Maar ik had nog andere dingen die ik kon doen ... .
- Passion on wheels : Deep Blue Nissan 100NX 1.6i (1993)
- Another passion : Electronic Sounds 'n Music : http://www.junonoel.com <-- have a listen !

HarriePekel

Het zonnetje scheen de hele avond hier, morgen helaas 90% neerslagkans, we zullen zien  ;)
Hoop er rond uur of 1 te zijn in de bordeaux  :)
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)


Daydream

It's just a ride ~ Bill Hicks