Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

wouter`s 100nx

Gestart door 100nx driver, 29 feb 2008 - 09:32

Vorige topic - Volgende topic

100nx driver

@ roy, Jep zelfbouw

@ Luc, ik ga zelf rond de 250 pk draaien, maar ik heb ook een lagere compressie verhouding en andere zuigers.
In de america reedt er een Sentra B14 rond met ruim 300pk en dat uit een standaard blok.

themacpie

De PK oorlog is gestart  ;D
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

100nx driver

valt mee koppel is veel leuker ;)

themacpie

da's waar, dus korrektie:

De NM/PK oorlog  xD
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Oorlog, of competitie? :P

twinturbo

Gaaf dat ie der weer in hangt. Ben benieuwd wat dat nu oplevert. Zou leuk zijn als ie weer eens rijdend te zien zou zijn.

Sa_Reno

Rond de 250pk. Dat kan niet alleen door de turbo komen toch?

Wat is er zonder die turbo te halen?

(ok, ok, ik zou met mijn 1.6i graag rond de 130/140 uit willen komen..)
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

100nx driver

@ Sander

Ja 250pk valt opzich nog reuze mee, ik ga ook proberen te pieken rond de 330NM koppel.
Daarmee draait de motor op een Pe van +- 26bar en dat is goed te doen.

Wil je echt een beetje de basics van motor tunen onder de hand krijgen.
Dan bestaat er nog wel een mooi stukje literatuur:
http://www.bol.com/nl/p/auto-tuning/666859788/

Mojo

Citaat van: Sa_Reno op 04 sep 2012 - 21:03
Wat is er zonder die turbo te halen?
(ok, ok, ik zou met mijn 1.6i graag rond de 130/140 uit willen komen..)

Ligt eraan hoe diep je zakken zijn.

Hoge compressie zuigers, betere nokkenassen, goede uitlaat/inlaat.

M.i. het geld niet waard als je het alleen om de peekaas doet, dan kan je er net zo goed een SR20DE in stoppen, dan ben je er ook.

Als je graag speciaal wil zijn, zoals Wouter, ja dan is het een ander verhaal.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

luc2572

Stel je zou een sr20de in je auto willen hangen, wat heb je dan allemaal nog meer nodig?
Heeft er daar nog niemand ooit een howto van gemaakt inclusief alle benodigdheden?

Gewoon uit intresse btw, mijn blokje heeft pas 116000km's gemaakt, dus die blijft er voorlopig nog in hangen :)

Sa_Reno

Citaat van: WouterDaarmee draait de motor op een Pe van +- 26bar en dat is goed te doen.

Pe, wat is dat?

Citaat van: MojoLigt eraan hoe diep je zakken zijn.

Hoge compressie zuigers, betere nokkenassen, goede uitlaat/inlaat.

M.i. het geld niet waard als je het alleen om de peekaas doet, dan kan je er net zo goed een SR20DE in stoppen, dan ben je er ook.

Een Swap naar SR20DE is ook niet 123 gedaan en daarnaast wil ik graag het originele blok in de auto houden. Het lijkt me interessant om zoveel mogelijk uit de 1.6 te halen als mogelijk. Zodra het onderstel naar mijn zin is ga ik me met de motor bezighouden. 

@ Wouter, wanneer denk je de eerste meters te gaan rijden?

100nx driver

Citaat van: Sa_Reno op 05 sep 2012 - 20:19
Citaat van: WouterDaarmee draait de motor op een Pe van +- 26bar en dat is goed te doen.

Pe, wat is dat?

@ Wouter, wanneer denk je de eerste meters te gaan rijden?

Pe, ook wel bekend als BMEP. http://en.wikipedia.org/wiki/Mean_effective_pressure

Ik hoop aan het einde van dit jaar de motor draaiend te hebben, misschien volgend voorjaar een keer rijden.

Sa_Reno

Goed te doen?

Ultra boosted engines such as the engine used in the Koenigsegg Agera can run at BMEPs as high as 28 bar

Keurig hoor ;-)

TimTube

Tja, Sander, volgens mij is een 1.6 op 130 pk krijgen ook niet 1 2 3 gedaan.

Ik heb er geen verstand van hoor...maar gokje :)

Teun

Citaat van: TimTube op 11 sep 2012 - 13:53
Tja, Sander, volgens mij is een 1.6 op 130 pk krijgen ook niet 1 2 3 gedaan.

Ik heb er geen verstand van hoor...maar gokje :)

I beg to differ.
Ik meen dat Detech destijds al rond de 110 zat met in principe de ontsteking, open filter en een ander einddempertje.
Ik vermoed dat je met een andere nokkenas en een deugdelijk uitlaatsysteem alweer een stukje verder in de buurt daarvan komt (mits alles natuurlijk ook goed onderhouden is)

Daarnaast denk/hoop ik dat mijn dubbel carb NXje al wel redelijk richting die cijfers gaat, maar die heb ik niet op de testbank gehad, dus daar kan ik weinig concreets over zeggen.