Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

wouter`s 100nx

Gestart door 100nx driver, 29 feb 2008 - 09:32

Vorige topic - Volgende topic

Zeurdoos

Nee JDM jonge :P hoort erbij ;) (nep jap rijders) :P dat weet je toch wel .

empire

zou ze wel is dat lambo blauw spuiten
nissan maxima v6 2.0/sold citroen c5 en chevy monza
http://www.2dehands.be/winkel/wheels_and_more

100nx driver

toch maar weer een updateje, ik zat de laatste tijd eraan te denken om me 100nxjes te verkopen.
maar na lang genoeg erover nagedacht te hebben heb ik besloten dat ik verlopig nog wel rond zal blijven rijden met me blauwe nx.

En heb gelijk een nieuw winter projectje:
Me auto voorzien van een vrij programmeerbaar motor management dat ik nog heb liggen van me turbo project wat momenteel op non-actief staat.

De Megasquirt v3.0 ecu is al gesoldeerd en ik zal binnenkort beginnen met de kabelboom
ook ga ik gelijk beginnen met het monteren van het serena inlaatspruitstuk met sr20 tb.

omdat spruitstuk te monteren had ik een andere aac valve nodig van een sentra b13

nu nog een setje ringen voor rondom de injectoren zien te regelen.

Heb ook een Innovate lc1 aangeschaft om straks alles fatsoenlijk aftestellen

voordat de Megasquirt erop komt wil ik nog een vermogensmeting doen om te kijken wat de behaald winst is tot nu toe met de gevlakte kop, CAI catback en 200000+ km`s op de klok

100nx driver

vandaag me CF a-style kapjes gemaakt, en me LC1 gemonteerd. en dan kom je erachter dat je auto echt extreem rijkt loopt als die koud is. een AFR van 11.7 :o

keesissan

lekker bezig met die a-style kapjes

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

Zeurdoos

Goed bezig kerel ;)

Mark B

100nx driver

me carbonnen a-style kapjes zijn klaar, en me LC1 zit er mooi in :)

keesissan

nice staat mooi hor

Datsun 120a FII grijs 1978
100NX 1600 E2 met SR20DE swap matzwart 1993
100NX 1600 E2 black 1995==>sold
100NX 1600 U9 rood 1992==>sold

michxtreme

ziet er best strak uit zo 8) netjes!
The only limit is your own imagination

patrick100nx

netjes man,, komplete carbon interrieur straks denk ;)

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

Ricardo

ziet er zeker strak uit  ;D nice done..,,
the only way is sideway

[img ]http://[/img]

100nx driver

Zo even een update voor vandaag, aangezien het toch te koud is om in de schuur aan het werk te gaan.
Ben lekker binnen gaan zitten achter me computer, omdat ik volgend jaar nog wat meer circuit dagen wil gaan bezoeken is het handig een goede voorbereiding te treffen.
Een van de onderdelen daarvan is een fatsoenlijke sleep oog, aangezien nu alle originele sloop ogen achter achter de bumpers vallen kan je daar niet bij.

Het doel is om een nieuwe sleep oog te teken die uit de voorbumper steekt en
die met gemak 2000 kg (20000N) kan trekken in lengte richting van de auto en 250 kilo (2500N) zijdelings.

Dus even aan het tekenen geweest in solidworks:

uit de stress analyse in lengte richting is te zien dat deze mooi heel blijft.
maximale materiaal spanning wordt gehaald in de radiussen, bij overbelasting zou die dus daar beginnen met scheuren.

Het zijdelings belasten is veel moeilijk voor een sleepoog. Het sleep oog steekt toch een 20 cm uit vanaf het bouten patroon waarmee deze normaal vastgeschroefd word.
daarom is een rare bult op de zijkant gekomen, anders zou het sleepoog uit bij 15 mm rvs gesneden moeten worden, en nu met de bult nog maar 10 mm dik RVS.

dit was al het werk voor vandaag, binnenkort is een prijsopgave laten maken wat het gaat kosten om deze te laten snijden lassen en polijsten.

Jasper

Nissan 100NX 1600i
VPB voor + achter
GTI stabilisatorstang
CAI Green Storm
Demperset Weitec
Preventive maintenance does the trick