Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

wouter`s 100nx

Gestart door 100nx driver, 29 feb 2008 - 09:32

Vorige topic - Volgende topic

TimTube

Naja dat je stuurtje scheef staat is niet zo gek, had ik ook, ff uitlijnen en klaar. Alleen dat is Wouter's probleem niet.

100nx driver

maar weer is een update

eerst maar is het goede nieuws,ik  heb de achter vpb van riqy overgenomen en alle verf eraf gestript:
en heb een nieuw reserve wiel dat wel past ;D

en een stickertje in me motorruim geplakt

en het slechte nieuws:
sinds de kerst hangt me ga16de erin, maar hij heeft nog nooit echt goed gereden, het probleem was dat die totaal geen vermogen had, als je bv bij 40 naar de 3 schakelde kan je volgas gaan maar +- 1km later reed je pas 50.
ook was de oliedruk wat laag +- 3 bar bij 2000 rpm warm en rookte best veel.

dus ik had de cilinderkop vervangen want 1 uitlaatklep was niet echt lekker meer, toen reed die wel wat beter maar nog niet echt goed.

ik dacht zelf dat er wat met de ecu of sensoren mis was, dus ik heb zo beetje alles vervangen.
CAS-sensor, MAF, brandstofpomp, ecu,  injectoren, bougiekabels rotor en verdeelkap etc.

en toen ik gister weg wou rijden kan je in ze neutral gewoon gas geven, reageert wel slecht maar goed. maar als je hem in de versnelling zet en de koppeling oplaat komen komt die niet boven de 1000 rpm uit.  gister avond de bougie`s eruit getrokken en die waren echt olie zwart.

dus nu ben ik het blok echt zat en gooi ik hem eruit.
het nieuwe blok die uit me 6e nx kwam die goed liep ben ik opnieuw aan het opbouwen en die is al in de huidige status:

volgende week blok overhangen en ik hoop dat het eindelijk goed is.

Knight100nx

mooie vpb hoor, ziet er nu weer netjes uit

jammer van je blok dat je em toch niet zo heb gekregen als je wou hebben, ga je het blok nog uit elkaar halen om er als nog achter te komen waarom ie gewoon niet lekker loopt? misschien kom je nog wat tegen wat je niet verwacht ofzo

zou het blok wat je nu aan het opbouwen bent niet een turbo blok gaan worden? (srry volg de getallen niet meer :P)

Zeurdoos

Jammer man , hopen dat de volgende het beter doet ;)

twinturbo

Jammer dat ie niet fatsoenlijk wil lopen. Succes bij het volgende blok.

100nx driver

zo gisteravond rond 7 uur begonnen met me nx. als eerste compressie meten, alleen het slangtje was een beetje poreus. dus de gaf geen goede waardes aan, wel 6 7 5 en 6 bar op de cilinders 1 2 3 en 4.
dat is dus veelste laag en het nieuw blok hangt er ook weer in.

na de eerste start gelijk warm laten draaien: http://www.youtube.com/watch?v=UZrLcMYkoq0

ik heb nog gekeken om gelijk me auto naar beneden te schroeven want ik vind hem nog steeds te hoog, maar dat wordt hem niet want me oude carterpan ziet er al zo uit:

op het laagste punt is die wat kaal ::)

100nx driver

oke vandaag wat olie lekage`s opgelost en de missie om me auto buiten te krijgen:

stap 1 de voorwielen uit de schuur krijgen:
(standaard procedure)

balkjes verplaatsen

en toen autotje poetsen:

TimTube

Hij staat er weer mooi bij kerel, fijn dattie weer rijdt.

Maar oh my god das toch geen doen elke keer met die balkjes de schuur uit rijden? En nu helemaal Mission Impossible bijna :P

100nx driver

normaal  is het alleen stap 1 met balken de schuur uit.

maar ja omdat er voor de schuur alles gestraat gaat worden, is het wat lastig :P

Zeurdoos

Mooi man dat hij weer goed rijd ;D

twinturbo

Fijn dat ie weer rijdt. Hoe was het ook al weer. Wie laag wil zijn moet omrijden. Of klooien met balkjes.  ;)

Gouke

goed werk ik hoop dat het nu beter dan vanouds rijdt.

goed rijden hoort wel bij zon super uiterlijk 8)
Nissan 100nx 2.0 GTi rood. Een echte.

100nx_power

Mooie foto's  ;) Wel lastig met zo'n verlaging  ;D

Knight100nx

word je er nooit moe van om steeds weer te klooien met zulke dingen? naja het is wel niet echt een daily auto dus maakt het ook weer iets minder uit, maar als je hier dagelijks in zou rijden word je toch wel gek, of niet?

ziet er verder heel netjes uit, fijn dat ie weer rijd :)

100nx driver

idd ik pak normaal vrijdag avond pas me auto en zondag avond zet ik hem weer netjes weg.

en ja drempels/ slechte wegen of ander obstakels zijn lastig, maar ja je moet er toch iets voor over hebben om laag te rijden ;D