Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

verbouwing yellowflash 100NX

Gestart door yellowflash, 31 okt 2010 - 18:44

Vorige topic - Volgende topic

yellowflash

Nha hij is so ie zo aan een beurt toe van af dat ik hem heb heeft ie geen beurt meer gehad en zijn we al weer een kleine 330.000 km veder :p
tunne your car to the max or wreck it trying

Knight100nx

sinds 330.000km geen beurt meer gehad???

yellowflash

Srry was typ foutje moest 33.000 zijn (a)
Maar hij is wel echt aan een beurt toe ik kreeg hem met 45.000 op de teller zit bijna aan de 80.000

themacpie

zoveel km zonder beurt lijkt me echt geen goede zaak!
minimaal om de 10k zou je toch wel even wat olie mogen verversen, filtertjes vernieuwen...
of je moet ambitie hebben je blok snel te verslijten  :-\
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

luc2572

Om de 10k al? Dan is die van mij ook alweer aan de beurt.. :o

themacpie

ik weet dat er ondertussen hele discussies over lopen die beweren dat olie verversen zelfs niet nodig is, zolang het peil goed is en je vernieuwt je filter regelmatig is alles ok...

ok, mij goed, maar vervang maar eens een filter zonder de olie te verversen... lijkt me ronduit belachelijk als je dan de staat van je olie ziet.

ik ververs om de 10.000km 15.000km wordt ook wel eens als standaard gegeven...

yellowflash

Ja i know wouw het al een tijdje doen maar is niks van gekomen en merk dat ie er nu echt wel aan toe is dus mijn vraag op nieuwe wat heb ik allemaal nodig voor een grote beurt ? Is de eerste keer dat ik het zelf ga doen
So i got no idea what i need  op de olie en bougies nha dan :p

themacpie

olie + oliefilter
luchtfilter ->indien standaard filter  nieuwe, indien open luchtfilter -> reinigen en nieuwe olie erop
bougies, verdelerkap en rotor nakijken... bougiekabels kunnen ook aan vervanging toe zijn
dat zijn alvast de belangrijkste punten

yellowflash

Hoe doe je btw je ontsteking vervroegen naar 12 graden kan aan een timing gun komen maar hoe weet ik dat ie 12 graden eerder staat ? Ja ben ook meteen motoriche even bezig XD

themacpie

Combinatie van timing gun en nissan datascan. Anders neemt je ecu het niet aan en leest ie foute gegevens.

yellowflash

Hoi weer even een update

Me auto heeft nog steeds last van vermogen verlies
Heb me klepen goed gezet via de foto op pagina 9 boven aan aleen me auto blijf nog steeds laag in vermogen
Iemand nog een idee ? Help plz :( hij verbruikt nu ook meer maar me bougies zijn wel gewoon koffie bruin snap er niks van :s

Mvg yellowflash

Pietjuh

Leuk aan het sleutelen zie ik nu, distributie zet je altijd vanuit BDP op de 1e Cillinder, is dit iets wat je vreemd voorkomt kun je er beter helemaal niet aan beginnen....

Daarnaast heb je je distributie eraf gehad, maar je vraagt vervolgens om je timing af te stellen naar 12 graden voor bdp. Heb je enig idee waar je timing nu op staat nadat je distributie los is geweest?! Voor hetzelfde staat tie op 0 graden, dan vind ik het niet vreemd dat het ding niet vooruit wil. Heb je daarnaast de grote beurt al gedaan?
Ik gok erop dat je timing helemaal nergens naar staat, dat is meestal het probleem het nieuwe record hierzo staat op 5 graden NA bdp een maand ofzo geleden gezet.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

Jeroen330

Citaat van: Pietjuh op 10 mei 2012 - 22:10
het nieuwe record hierzo staat op 5 graden NA bdp een maand ofzo geleden gezet.

en dat record staat op naam van Jelte.. :p

een ding, laat iemand de boel afstellen die het vaker gedaan heeft en daarbij (het belangrijkst) de goede apparatuur heeft..
Piet en ik beschikken hierover
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

yellowflash

Nha ik had voor ik hem los haalde al strepjes gezet bij me ontsteking dus die stond weer presies het zelfde als toen ik hem los haalde  maar probleem is al op gelost was wel de onsteking rijd nu weer goed XD vriend van me heeft me even gauw geholpen

Pietjuh

Even snel en zonder datascan/timinggun gaat niet werken, zonder de motor in timing mode te zetten kun je de timing nooit goed afstellen.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape