Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

En weer update time...

Herinnert u zich deze warboel nog?

Wel die ziet er nu zo uit:

Heb ondertussen het juiste aansluitschema voor de stroomverdeler gevonden en vandaag gesoldeerd. Kabels uitgesorteerd en grotendeels ingetaped.

Nu nog de koplampen van een stekker voorzien en nog wat bijkomende kabels gaan voorzien (vvl sturing via greddy en de z-tronic)

dan alle kabels zo veel mogelijk wegwerken (wellicht nog enkel te verlengen hiervoor)

Verder had ik nog gesproken van enkele nieuwigheden:

Voor een echt prikje gekocht:

maar dat is weer voor later om af te werken :)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

luc2572

themacpie

yup!

Maar de achterste Whiteline stabi stang geeft alvast problemen. zal wel aan de schroefkit liggen denk ik, maar de connectie punten met de veerpoten kloppen voor geen meter :(

hoop dat het vooraan beter uitkomt allemaal...

Evil 100nx

Heb ik ook gehad met mijn tein ss schroefset

ik heb er een extra gaatje in mn whitelinestabi moeten boren toen paste het perfect

ik weet niet hoe t bij jou zit
SR20DE+T 25
3 inch uitlaat
Jwt ecu
370cc injectoren
Veerpootbrug voor+achter
Whiteline Stab. achter
40/30 verlaagd Tein SS

themacpie

Citaat van: Evil 100nx op 01 jul 2015 - 14:08
Heb ik ook gehad met mijn tein ss schroefset

ik heb er een extra gaatje in mn whitelinestabi moeten boren toen paste het perfect

ik weet niet hoe t bij jou zit

Bij mij lijkt het alvast als of de stang te smal is. De linker achter zijde past alvast, maar de rechts-achter kan ik de link totaal niet geplaatst krijgen.
Heel bizar gegeven eigenlijk. Moet het nog eens verder bekijken.

Evil 100nx

Dus je krijgt de endlinks niet aangesloten begrijp ik

SR20DE+T 25
3 inch uitlaat
Jwt ecu
370cc injectoren
Veerpootbrug voor+achter
Whiteline Stab. achter
40/30 verlaagd Tein SS

themacpie

Jeroen330

ik kan aan de brackets komen voor het pasmaken van die klauwen
Nissan 100nx GTI Turbo --> exit
Nissan Micra K11 super S Trackday car --> Sold
Nissan Primera P11 GT --> sold

Nissan 100nx 1.6 Custom Showcar
Nissan Micra K11 Aztek nr. 6/180

Fast & cheap isn't reliable,
Cheap & reliable isn't fast,
Fast & reliable isn't cheap

themacpie

themacpie

Zo, afgelopen weekend weer wat tijd gemaakt en alweer enkele zaken opgelost en aangepast:

Koeling achteraan het blok had T verbindingen (extra aftakkingen naar de gasklep) dit had ik niet meer nodig met m'n huidige setup en moesten er dus af. Na wat zagen, slijpen en vooral veel meten de nodige leidingen besteld en geplaatst.

Ook de gasklep mocht dus aangepast worden, temperatuurgestuurde shakeling eraf:

wordt dus dit:

Dan moet de "iacv-aac valve" nog ergens een plaatsje krijgen omdat die niet meer vast zit op de intake... mooi plaatsje gevonden en het nodige beugelwerk gemaakt om het ding vast te zetten.

Hier zaten origineel wat kabel bevestigingen op en dankzij het aanpassen van de kabels werd dit volledig beschikbaar... nice plaatske dus:

Dan nog het nodige materiaal voor de luchtfilter en MAF binnen gekregen (moet nog wel wat aangepast en bevestigd worden natuurlijk.

Nu nog effe wachte op de vacuum leidingen, want die waren verkeerd geleverd door samco, 3mm ipv 9mm

Knight100nx

themacpie

idd... langzaam maar zeker :)

vandaag weer geknutseld:

barcket time again, deze keer voor de benzinedruk regelaar:

Alsook de radiator bleef me problemen geven qua plaatsing dus effe een andere op de kop getikt en pas gemaakt:

Onderste steunen waren langer gemaakt om de grotere radiator schuin te plaatsen (door de verlagingen in de motorkap had ik namelijk niet genoeg plaats)
GTI-R radiator erin deze keer, dus steunen terug op originele positie gelast onderaan. De bovenste beugels zijn ooit vlak gemaakt en heb ik nu wat terug in de originele vorm geplooid, maar die moeten dus nog vervangen worden.

Alweer een stapje dichter dus :)

themacpie

En afgelopen weekend weer aan de slag geweest. Nog wachtende op de vacuümleidingen en aansluit nippels heb ik nog wat stekkers besteld om de radiatorfans en de koplampen deftig aan te sluiten. Maar ook deze moeten nog een hele reis vanuit China ondernemen.

Ik heb echter weer wel een zeer zeldzaam JDM item om aan m'n collectie toe te voegen...

iemand die dit kent???