Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Sa_Reno

Lastig te volgen omdat ik die brackets niet heb maar ik wil je toch ff complimenteren voor de manier waarop je Gert helpt.. Super!
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Mojo

't Is niet meer dan een beetje metaal bewerken :P. Als ik het gereedschap had, dan had ik het voor hem gedaan.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

themacpie

nice, snap em helemaal. Dat komt wel weer goed  ;D
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Sa_Reno

Wat een mooie witte remklauwen, heb je die gewoon gespoten trouwens?

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

themacpie

yep, maar of ze zo mooi wit gaan blijven???

Bqtje

Citaat van: themacpie op 10 sep 2012 - 22:36
yep, maar of ze zo mooi wit gaan blijven???
Ge zou hem ook af en toe eens kunnen afwassen misschienst ? Hoe lang is't nu weeral geleden ?

themacpie

lang, heeeeeel lang geleden... komt door al dat stof van buren die voegen uitslijpen en weer opvoegen en dan afborstelen en alzo weer stof maken wat dan mijn garage binnevliegt...

zou eigenlijk die buren de auto moeten laten wassen  :roll:

Bqtje

Citaat van: themacpie op 10 sep 2012 - 23:03
lang, heeeeeel lang geleden... komt door al dat stof van buren die voegen uitslijpen en weer opvoegen en dan afborstelen en alzo weer stof maken wat dan mijn garage binnevliegt...

zo eigenlijk die buren de auto moeten laten wassen  :roll:

Ik heb hier nog ne versleten schuuuuuuuuurborstel liggen ...

themacpie

hou die maar voor de caddy  ;)

themacpie

Hoi, hoi, gisteren weer even wat tijd kunnen maken om verder te knutselen:

Leuk als je in de bouw zit en af en toe eens wat moet slopen en weggooien  :P Kom je een inox dampkapje tegen wat een nieuw leven gaat lijden in een nx:

Belg

Gaat natuurlijk wel je koeling niet ten goede komen. Je sluit ineens 1/5 van je doorlaatoppervlakte bijna af.
Het ziet er wel mooi uit, dat wel. En, waarschijnlijk voor gewoon straatgebruik maakt dat ook niet uit.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

wordt in de racerij ook gebruikt, dus denk dat het wel voordeel moet bieden, alleszins gaan de fans meer de volledige radiator koelen... maar heb het verder ook niet echt uitgevogeld. Radiator is een pak groter dan origineel, dus heb wel wat speling denk ik  ;D

Edit: op e-bay gaan die dingen tot +250 euro trouwens  :o

richardwbb

Zouden ze in de racerij die dingen nooit uitzetten? Ik weet wel dat ze soms een thermosstaat gebruiken welke eerder opent en zo. Maar het ziet er ook naar uit dat deze radiator opstelling beter koelt wanneer de fans draaien.
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

Knight100nx

Citaat van: richardwbb op 10 okt 2012 - 01:38
Zouden ze in de racerij die dingen nooit uitzetten? Ik weet wel dat ze soms een thermosstaat gebruiken welke eerder opent en zo. Maar het ziet er ook naar uit dat deze radiator opstelling beter koelt wanneer de fans draaien.

Lijkt me opzich niet het grootste probleem om er een schakelaar tussen te zetten voor als extra koeling gewenst is. (bijv. in de rij staan bij Zandvoort)

themacpie

Met een radiator die meer dan 2x het volume heeft van de standaard rad. en 2 High flow fans lijkt me dit allemaal geen probleem. Zelfs niet in de file van zandvoort  ;D