Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

omdat een grotere maf en tb duurder is... anders zou het verhaal helemaal kunnen doorgetrokken worden in alles... grotere uitlaat, enz.

beetje zelfde principe wat men bij diesels hanteert: wordt veilig en zuinig afgesteld, maar er zit meer in de motor dan eruit komt. vandaar dat iedereen aan het chippen gaat.

Overkill is daarentegen overkill. Dacht zelfs naar een Q45 TB en maf te gaan, maar zolag er geen turbo op komt heeft dat echt geen zin.

Stadaard wordt de VE trouwens met een 70mm TB en MAF afgeleverd. Velen gebruiken echter die van de DE ondat het zo makkelijker is om de motor via de bestaande ECU mapping aan te sturen. Dit ga ik dus niet doen omdat ik daar geen vermogenverlies wil.

Maar nogmaals, een DE is geen VE  ;)
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

ParaChris

Nee dat snap ik ook wel dat een ve geen de is xD

Ik zeg alleen dat oppervlakte niet alles is, hangt zeer sterk samen met luchtsnelheid, zeker bij gezogen motoren! Dus om te zeggen dat dit geen goede redenering is.. Maar goed, wie ben ik, zoveel verstand heb ik er niet van ;)

Los daarvan ben ik heel benieuwd wat je ve gaat doen! :D

themacpie

Belg

Citaat van: ParaChris op 29 aug 2012 - 16:42
Nee dat snap ik ook wel dat een ve geen de is xD

Ik zeg alleen dat oppervlakte niet alles is, hangt zeer sterk samen met luchtsnelheid, zeker bij gezogen motoren! Dus om te zeggen dat dit geen goede redenering is.. Maar goed, wie ben ik, zoveel verstand heb ik er niet van ;)

Los daarvan ben ik heel benieuwd wat je ve gaat doen! :D

Adem eens door een rietje en adem eens door een regenpijp. De lucht zal door het rietje sneller gaan, maar jij gaat toch wel harder moeten zuigen om toch minder lucht te krijgen.. :)
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

Even een ander verhaal... gisteren ontdekt dat een verlaging van 35 van Weitec niet hetzelfde is als een verlaging van 35 van H&R.

H&R veren liggen zomaar eventjes 2 cm lager  ???

Waarom heb ik nu net de verkeerde set  >:(

Sa_Reno

Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Belg

SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

luc2572 is gisteren even langs geweest en we hebben het zaakje eens nagemeten en had zowel op de vooras als de achteras dat de H&R veren 2 cm lager liggen.
Moet er wel bij zeggen dat mijn auto zonder interieur en vloeistoffen staat, dus dat scheelt hem nog wel een beetje qua gewicht, maar nooit 2 cm  :-\

Sa_Reno

Kan het niet zijn dat je de verkeerde veren ontvangen hebt? Je kan veren niet nameten of wel?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

luc2572

Is er niemand die dezelfde verenset heeft die het ook nog kan nameten?

Vanaf het hart van de velg naar de spatbordrand..

Ook nog iemand die het orgineel nog kan nameten? Dan is het niet moeilijk uit te rekenen hoeveel de verlaging werkelijk is ;)

themacpie

tegenover origineel zat ik ongeveer met 2,5 cm verschil, H&R zit blijkbaar toch wat lager  :'(

Helaas is het in België dan alweer maar eens herkeuren, attesten voorleggen,... dus zal voorlopig zo blijven.
Als ie 25 jaar is en oldtimer maakt het niet meer uit  :P  Als ze tegen dan de wetgeving weer niet eens omgooien natuurlijk ::)

Bqtje

themacpie

Nog op een probleempje gelopen: Ontdekt dat het GTI-R interieur dat ik heb een blauwe is. Op zich geen probleem aangezien het toch leder wordt, alleen is de kunststof dus ook blauw  :'(

Iemand interesse in een blauw interieur?

themacpie

mmm blijken meer blauwe interieurs in omloop dan zwarte... dat wordt effe zoeken dus.

Alvast dankzij Jelte m'n voorste hoofdsteunen mee naar huis... en ja hoor ze passen  ;D

Jelte

Ziet er leuk uit!
Btw die foto van Happy to nx is erg leuk!
Nissan 100 NX 1.6    2012-2017
Volvo 440 1.8i          2017-2018
Nissan 100 NX          2018-heden