Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

Citaat van: staartbek op 01 dec 2011 - 00:13
werkelijk verbazend hoe hard de auto nog is, ja natuurlijk de wielkast-randen, maar verder bodem, krikpunten, dorpels, chassisbalken, reservewielbak en front.. alles is hard..
erg prettig werken

Was ook de reden waarom ik die NX heb gekocht ondanks alle blutsen en builen die erin zaten  ;D

en hier de foto update alweer:

"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

twinturbo

Goed dat zo'n relatief harde nx gered is. Gaat lekker vooruit zo.

themacpie

Robin gaat nu met verlof, dus die hoor ik pas volgend jaar weer terug. Rico gaat er nu z'n schouders onder zetten de komende maand. Dus niet echt een idee of er nog veel updates komen nu.

Wel even weer een probleempje:

Doordat de aandrijfassen eruit zijn zijn de voorste wiellagers om zeep door de auto zo te verplaatsen  :(

Iemand een idee of die wiellagers hetzelfde zijn als van een carbje??? want die heb ik nog liggen  :-\

Rens

kan je misschien op http://www.nissan4u.com/parts vinden? Daar kan je de onderdeelnummers vergelijken :)

Pietjuh

De lagers zijn hetzelfde als van een carb, probleem is alleen dat je de lagers nooit heel uit de naven kunt halen.

De naven van een carb passen ook wel, maar hier zit geen uitsparing in voor je abs sensoren.

Maar wie heeft er bedacht dat de lagers stuk zijn dan?

Zonder motor erin kun je de auto rustig verhuizen zonder assen in de lagers. Mits je dit iets voorzichtig doet.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

themacpie

Tja, volgens Robin zijn ze stuk. Dus moeten zowieso nieuwe in als ik het goed begrijp?

Pietjuh

Ik weet niet waar hij dat op baseert, maar als hij het baseert op het feit dat er ruimte op de lagers zit heeft tie dat mis, want er zit namelijk altijd ruimte op de lagers als er geen assen in zitten.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

themacpie

tja geen idee. Beste lijkt het me dat je dat es bekijkt als de VE er in gaat Piet. Kan dan nog aangepakt worden als ik hem terug hier heb. Moet toch de remmen en het hele VE gebeuren nog aanpassen...

themacpie

nog maar es wat kleine foto updates:

themacpie

Beide pulley sets binnen en dat verteld ineens al heel wat:

op de laatste foto ligt de ISIS waterpomppulley boven op de G-sec
Duidelijk dus dat deze totaal anders zijn! Centergat van ISIS is veel groter en de 4 boutgaten komen ook niet overeen. Hopelijk past de alternator en stuurbekrachtiging wel!!!

ParaChris

Ziet er gelikt uit Gert! Hoe zit het me de diepte van de pulleys?

themacpie

not the same! ISIS tov Gspec scheelt hem het dubbele!
Voor rest kan ik geen vergelijk maken helaas!

Mojo

Schitterend, die GSpecs! Laat even weten wanneer je erachter bent of de dynamo- en -stuurbekrachtigingspoelies wel goed zijn! Want daar gaat het mij nu nog om! Als die wel passen, dan koop ik hetzelfde setje in het rood, en laat ik die poelies van Greg anodizen :P

EDIT: Misschien kan je aan Robin (of zijn vervanger dan) vragen of hij e.e.a. kan opmeten van de poelies van de VE? Moet niet al te moeilijk zijn. Steek + diameter gat + diepte en offset van de poelies :P

EDIT2: Natuurlijk zou je kunnen overwegen om die dingen om te boren. Maar gaat met name om de offset...

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

themacpie

Citaat van: Mojo op 15 dec 2011 - 23:27
Schitterend, die GSpecs! Laat even weten wanneer je erachter bent of de dynamo- en -stuurbekrachtigingspoelies wel goed zijn! Want daar gaat het mij nu nog om! Als die wel passen, dan koop ik hetzelfde setje in het rood, en laat ik die poelies van Greg anodizen :P

EDIT: Misschien kan je aan Robin (of zijn vervanger dan) vragen of hij e.e.a. kan opmeten van de poelies van de VE? Moet niet al te moeilijk zijn. Steek + diameter gat + diepte en offset van de poelies :P

EDIT2: Natuurlijk zou je kunnen overwegen om die dingen om te boren. Maar gaat met name om de offset...

heb jij geen VE liggen om na te meten  ;)

ParaChris

Ik vroeg me hetzelfde af! Als je de "ET-waardes" van de poulies zou willen opmeten?
Dat omboren van gaten is niet zo'n probleem :)