Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Belg

Hmm, vind het een rare vorm van luchthappers? Die 'happen' op die manier toch niets? :P
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

ParaChris

SR20DET moet toch wel passend te krijgen zijn?

Ik ben er zelf ook naar op zoek, vandaar ;)

Als iemand iets er over vind hoor ik het graag!

staartbek

Citaat van: Belg op 26 nov 2011 - 19:29
Hmm, vind het een rare vorm van luchthappers? Die 'happen' op die manier toch niets? :P

klopt, hij trekt een vacuum boven de motorkap waardoor er meer lucht door de radiateur gezogen wordt én er wordt downforce gecreëerd waardoor de auto op hogere snelheid lager komt te liggen en dus nog sneller gaat door minder luchtweerstand, hierdoor krijgt ie nog meer vacuum, gaat nog lager en weer sneller..
vet hé

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

themacpie

En dat in combi met de VE, lichtgewicht vliegwiel, lichtgewicht pulleys (als ik ze vind) kom daar maar es achter... die wordt sneeeeeeeeeeeeeeeeel  xD
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Mojo

Meest gemaakte fout met ventilatiegaten op een motorkap: Dat ze lucht moeten happen.

De enige keer dat ze moeten happen, is wanneer het blok een TMIC heeft, zoals een GTI-R of een Impreza.

De correcte functie van ventilategaten in een motorkap is de afvoer van overdruk en warme lucht in de motorruimte. Vandaar dat goede ventilatiegaten de 'verkeerde' kant op gericht zijn, en de lucht uit de motorruimte lijken te happen.

Op deze manier bevorder je de luchtstroom, en voorkom je dat warme lucht stagneert in de motorruimte.

Met andere woorden, een luchthapper werkt eigenlijk nadelig voor de motortemperatuur.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Belg

Ahaaa  ;D  Goed da ze dus niet happen.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

En zo blijft ineens de mooie lijn van de NX gespaard van lelijke bulten op z'n snuit   :D

Belg

Citaat van: themacpie op 27 nov 2011 - 12:47
En zo blijft ineens de mooie lijn van de NX gespaard van lelijke bulten op z'n snuit   :D
Dat al zeer zeker. Nu, een luchthapper die wel hapt, kan ook op een mooie manier worden aangemaakt denk ik wel.
Nuja, goed, die van jouw houd het parachute-effect van de motorruimte mooi tegen. Wat ik me dan verder afvraag, had die dan niet beter verder richting voorruit gestaan om op die manier de flow doorheen de volledige motorruimte te verbeteren? Verder vind ik het leuk als er over de dingen worden nagedacht. Nu heeft het ding ook een nut, je ziet maar al te veel tupperware op een auto, gewoon omdat het zogenaamd 'vet' is. (Waarmee ik niet wil zeggen dat jij tupperware hebt uiteraard :d)

staartbek

Citaat van: themacpie op 27 nov 2011 - 12:47

ik vind bulten wel gaaf...

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

themacpie

ik had het over lelijke bulten hé Robin  ;)

nog effe wat update foto's van afgelopen week:

Belg

Jaaaaa, dat is nog eens een behandeling!
Die wat lang jouw nx staat is ook wel 'kaal' geschuurd he :P

Belg

Over ja poll:
Ik heb ook al veel nagedacht over mijn nx (en nog niets uitgevoerd uiteraard haha). 1 van de dingen die ik wou waren dan ook golf koplampen. Over de huidige knippers dacht ik dan een soort van dagrijverlichting te maken.
Gewoon witte matte plexi met wat leds er achter. Je gaat ze dan nagenoeg niet ziet oplichten (er komen geen directe stralen uit) maar ze gaan onbewust wel je auto zichtbaarder maken (wat dus ook de bedoeling is van dagrijverlichting)
Dus mijn vote is: doe iets met dagrijverlichting op die plaats :P

themacpie

Citaat van: Belg op 27 nov 2011 - 23:27
Over ja poll:
Ik heb ook al veel nagedacht over mijn nx (en nog niets uitgevoerd uiteraard haha). 1 van de dingen die ik wou waren dan ook golf koplampen. Over de huidige knippers dacht ik dan een soort van dagrijverlichting te maken.
Gewoon witte matte plexi met wat leds er achter. Je gaat ze dan nagenoeg niet ziet oplichten (er komen geen directe stralen uit) maar ze gaan onbewust wel je auto zichtbaarder maken (wat dus ook de bedoeling is van dagrijverlichting)

Dagrijverlichting: daar dienen de angel-eyes dus voor... vandaar ook de golf3 koplampen  ;)

Belg

Citaat van: themacpie op 27 nov 2011 - 23:29
Citaat van: Belg op 27 nov 2011 - 23:27
Over ja poll:

Dagrijverlichting: daar dienen de angel-eyes dus voor... vandaar ook de golf3 koplampen  ;)

Hmm, klopt :p

Aanzuigpunten luchtinlaat?