Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

themacpie

Ok, voor diegene die het nog niet weten... de besprekingen zijn ver rond en rond 11 november verhuist m'n GTI naar Staartbek z'n atelier  :rock:

Nog een paar details en de juiste kleur bepalen, de grote lijnen zijn bekend... YEHAAAAA
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

ParaChris

Hoop NXen voor staartbek :P

Ben zwaar benieuwd wat je er van gaat maken!

Erg nette NX iig! Maar zal vast nóg netter worden ;D

themacpie

Twijfel daar maar niet aan  :P

themacpie

Alu Race Radiator van de week binnengekomen:

Nog niet alles kunnen nameten, maar de onderste pinnen staan alvast 1cm dichter bij elkaar, dat is wel op te lossen onderin. Bovenaan zijn ze perfect. Ventilatorgaten dus nog niet gecontroleerd wegens teveel ander werk  :'(

Maar al bij al een SUPER koopje voor maar 14,78 euro, transportkosten waren helaas 30 euro maar voor een luttele 45 euro totaal ben ik niet in't zak gezet dacht ik zo  xD

ParaChris

themacpie

Yep, als ie nu warmloopt is er wel iets mis denk ik zo  ;D

themacpie

Lap, ontdekt dat Japanse Nissan achterlichten geen E-keur hebben en dit is verplicht in België  >:(

De nodige mails gestuurd naar alle mogelijke instanties om dit hopelijk toch op een of andere manier in orde te krijgen.

Goca = Belgische keuringsorganisatie met vraag of homologatie mogelijk is
TUV duitsland (afdeling nederland) om te vragen of dit te alsnog te keuren is

Nu maar bidden op een wonder, want in België is zoiets echt een ramp.

Iemand ervaring met zulke toestanden dan hoor ik het graag! Want ik ben niet van plan hier een compromis in te sluiten en andere lichten te nemen!!!

patrick100nx

zelf een e keurtje erin branden ;) :P,, voor de rest nette plannen

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

ParaChris

Wat voor achterlichten? ;D

themacpie

Citaat van: patrick100nx op 21 aug 2011 - 17:40
zelf een e keurtje erin branden ;) :P,

ook al aan gedacht, maar hoe doe je dat????????

themacpie

Belg

Citaat van: themacpie op 21 aug 2011 - 15:25
Lap, ontdekt dat Japanse Nissan achterlichten geen E-keur hebben en dit is verplicht in België  >:(

De nodige mails gestuurd naar alle mogelijke instanties om dit hopelijk toch op een of andere manier in orde te krijgen.

Goca = Belgische keuringsorganisatie met vraag of homologatie mogelijk is
TUV duitsland (afdeling nederland) om te vragen of dit te alsnog te keuren is

Nu maar bidden op een wonder, want in België is zoiets echt een ramp.

Iemand ervaring met zulke toestanden dan hoor ik het graag! Want ik ben niet van plan hier een compromis in te sluiten en andere lichten te nemen!!!

Het is toch erg bij ons...
Staat er uberhaupt op onze originele lichten wel een e-keur? Want ik denk niet dat dat al een oude regel is..
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

Staat er helaas op ja... en de regel is dat je e-keur enkel door andere e-keur mag vervangen  >:(

Heb wel eens iets gelezen dat het om auto's zou gaan vanaf 95 of zoiets, maar ik moet echt zekerheid hebben want terug oude lampen erin is geen optie na de verbouwing!

Dus e merkteken er zelf inzetten lijkt me goed mogelijk omdat er verder al nissan in staat... gaan ze vast niet verder zoeken  ;D

Belg

In ieder geval, het is en blijft triestig in ons land... Meer dan de helft van wat je hier op het forum ziet is bij ons onmogelijk, tenzij je een dikke portefeuille hebt en zin heb in alle speciale keuringen.
Tijd dat er een regering komt, een splitsing, een vlaamse fatsoenlijke wet..
Maar dat is maar mijn gedacht.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

En niet alleen dat van jou! Maar kom, de meerderheid denkt er bij ons zo over, maar ze kunnen hier nog geen regering vormen ondanks de massale meerderheidsstemmen. Laat staan dat ze dan voor de rest normale beslissingen gaan nemen.

Zelfs TUV keuring is onvoldoende in Belgeland hoewel die strenger is dan E-keuring. Nee hier moet er een of andere bureaukraat kunnen zeggen of het mag of niet. terwijl die natuurlijk nog nooit zelf de olie van z'n auto ververst heeft. Laat staan dat ie de vuldop zou vinden.

Maar ja, wat doe je eraan? Naar Nederland verhuizen misschien  ;D