Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Gizmo

tja als ik al je fotos bekijk ben je best handig en weet je daar wel iets op aan te passen door het zelf te maken al zou het met een veer systeem werken en een magneet knop of iets dergelijks niet dat hij dicht klapt tijdens het rijden, zou een lastige situatie kunnen veroorzaken met die gasten met kerst verlichting op hun dak. ;D

themacpie

Indeed... en die gaan zowieso auto's als deze scherper in het oog houden. Dus toch maar zien dat het systeem feilloos is!
Misschien toch maar eens zo'n wegklapset zoeken en verstevigen ofzo...
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Gizmo

ik weet niet hoeveel ruimte je heb bij je achter of voor bumper maar als je daar een stuk uit kan halen zonder problemen en dan een soort van bakje kan maken, zou je van het verwijderde stuk een klep kunnen maken die je er op kan drukken en dat hij klemt, nadeel is als je dus gewoon over de weg rij heb je die kapjes in de kofferbak of ergens anders . ;D

themacpie

Denk niet dat het nog de moment is om gaten in bumpers gaan te zagen... Zijn net afgewerkt en gelakt  ;D

Ach, we verzinnen er wel weer iets op! Even laten bezinken.

Ben ondertussen m'n gedachten ook over het interieur aan het samenstellen... center dash-mods aan het uitdenken.

Dacht aan een carputer/tablet-pc inbouw. Lijkt me wel leuk om nistune en datascan vanuit de centerconsole te kunnen doen  :P

Verder alle cd's en dergelijke op HD is ook wel handig voor de ritten naar NL

Maar ben er nog niet uit: Opstarttijd van zo'n dingen? Hoe krijg ik het werkend als Radio-ontvanger? GPS ? GSM?  Hoe zorg ik ervoor dat het m'n batterij niet laaghaald als ie een maand of wat stil staat?... 

Verplaatsen climaatregeling, of electronisch gestuurd via PC misschien?

Nog wat puzzelen dus.

Mojo

Dat laatste zou misschien nog wel kunnen, ikzelf heb de HVAC ingebouwd van een P10, die hebben druktoetsen i.p.v. schuifjes. En dat paneeltje stuurt dan weer de motortjes aan die bepalen waaruit de lucht komt.

Dus je zou die motortjes (en de ventilator) aan kunnen laten sturen door je Carputer.

Dan wordt het waarschijnlijk wel een heleboel custom programmeren.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Belg

Denk dat een carputer wat verleden tijd is. De huidige tablets kunnen zowat alles (en meer) dan wat een carputer kan.

(PS. Ik ben aan het werken aan een android app voor nissan obd 1 ... Nog tegen niemand verklappen ;) )

EDIT:
Als ik al een tipje van de sluier mag tonen:
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Belg

Citaat van: Mojo op 09 mei 2013 - 16:31
Dat laatste zou misschien nog wel kunnen, ikzelf heb de HVAC ingebouwd van een P10, die hebben druktoetsen i.p.v. schuifjes. En dat paneeltje stuurt dan weer de motortjes aan die bepalen waaruit de lucht komt.

Dus je zou die motortjes (en de ventilator) aan kunnen laten sturen door je Carputer.

Naaah.. http://justanotherlanguage.org/content/jallib/tutorials/tutorial_servo_rc_master
50 Euro en je bent klaar.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

Kijk, hier wordt ik blij van!

Heb nog wel een servo of 2 op overschot liggen van m'n oude RC auto dus een test setup is snel opgezet zonder kosten ;D
Het zijn nog geen High torque types dus da's misschien nog een aanpassing die moet gedaan worden.

Met Car-pc zat ik idd al te denken aan een tablet hoor! Was alvast aan het uitpluizen of een tablet of i-pod het meeste in aanmerking zou komen.

Beide hebben voor en nadelen dus, maar apple vind ik in basis zowieso al geldklopperij en dus liever niet :-\

Dus het to do lijstje:

- Radio + aansturen van versterkers (misschien eens denken aan een 5.1 setup- klinkt alvast zaaaaalig in de Lexus)
- Dvd/CD lijkt me ook leuk maar is nog niet echt prior (kan ook van HD gedraaid worden)
- GPS
- Handsfree telefoon (bluetooth dus)
- Datascan
- Nistune
- Zeitronic ZT-2 ook via de tablet ipv het lcd scherm? http://www.zeitronix.com
- Climaatregeling

Mojo

Citaat van: Belg op 09 mei 2013 - 17:47
Citaat van: Mojo op 09 mei 2013 - 16:31

Naaah.. http://justanotherlanguage.org/content/jallib/tutorials/tutorial_servo_rc_master
50 Euro en je bent klaar.

Mjah, maar die motortjes van de P10 (en ook de GTiR) zijn P&P. Hoef je ze alleen nog aan te sturen.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

themacpie

hm, daar heb je ook een punt. Effe de sloop afschuimen dus...

edit:

ondertussen het progje ride-runner gratis gedownload... bied wel perspectieven op het eerste zicht

richardwbb

Ja ja, Zeitronix, mooi spul! :) Mooie plannen ook :)
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k13 Micra 1.2 daily

themacpie

Mojo

Effe de procentjes weghalen :P

Maarre, een Android based tablet, "made for iPod"? Hahahaha!

themacpie

lol ja, daar had ik overgekeken  :bonk:

themacpie

Daarnet bij de grote schoonmaak nog 2 sets kofferdempers gevonden... weet zeker dat 1 set niet goed meer is, maar de 2e zou nog ok kunnen zijn. Die heb ik ooit uit een sloper gehaald... duimen maar dat de motorkap naar boven blijft met deze. Knutselen op JAF dus  ;D