Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

twinturbo

Onder die van mij ligt ook een setje 35 mm H&R. Het is mij nooit opgevallen dat de mijne lager zou zijn dan anderen. Wat ik heb horen zeggen is dat deze rechter licht dan met Weitec. Wijkt ie voor en achter hetzelfde af? Kan het na het weekend wel eens opmeten hoe die bij mij ligt. 

themacpie

had zowel voor als achter een verschil van 2 cm (geef en neem een mm natuurlijk) ook rekening houden met m'n lege auto in dit geval.

Weitec geeft alleszins een lager achterste dan voorste... wat op zich al niet mooi is natuurlijk. H&R dus minder?
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

themacpie

Ow ja, en een GTI tov een 1.6 zit dan ook nog met meer gewicht voorin, dus zou die van mij toch op z'n minst lager mogen liggen vooraan?

Sa_Reno

Ik heb nu ook Weitec's achter en bij mij is de auto toch echt wat omhoog gekomen. Qua rijgedrag is het redelijk gelijk gebleven maar qua uiterlijk heb ik de wielkasten liever meer gevuld. Ook voor de voorzijde heb ik Weitec's liggen maar als hij daar ook weer een CM omhoog komt weet ik niet of ik ze wil houden.

Van verlagen begrijp ik inmiddels helemaal niks meer, ding moet gewoon plat op zijn bek met een progressief karakter.. ;)
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

themacpie

voor zover ik begrepen had zouden Weitec wat zachter zijn en H&R het hardere type.

Vind het alleen bizar dat beide verlagingen 35/35 indiceren maar toch andere hoogtes geven na plaatsing.

themacpie

Weer even genoten van het mooie weer vandaag en de auto nog eens buiten gerold... werkt toch wat makkelijker met de extra ruimte.

Voorste remklauwen gemonteerd (na lang zoeken naar de schroeven toch maar nieuwe gehaald bij Nissan)
en ineens de nieuwe moertjes voor de velgen erop:

Dan de mistlampjes gepoetst en gemonteerd:

Maar het zou te makkelijk zijn als het dan ook moest passen:

De originele beugel is dus niet geschikt om deze mistlampjes te monteren... dat wordt even zelf in elkaar prutsen dus... ( @MOJO: als je effe de maten kan doorsturen zou leuk zijn  :-\ )

Rens

Nog niet perfect, maar die nieuwe lampen passen toch echt beter, zowel wat de vorm betreft als het soort glas. :)

themacpie

absoluut, en dan moeten de kapjes nog in de juiste kleur gespoten. Dan wordt het pas echt af  ;D

Rens

Kost wel wat geld, tijd en moeite, maar dan heb je ook wat. ;D

Sa_Reno

Wat voor kleur maak je de kapjes? In kleur vd auto?

Wat doe je met de oude mistlampen? :p
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

Mojo

Heuh, da's gek...

Welke maten wil je dan hebben? Lijkt mij gewoon dat ze (op de een of andere manier) een paar cm naar binnen gezet moeten worden (custom brackets?)

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

themacpie

je hebt 2 pinnen die in de bracket passen -> deze staan dus al verder uit elkaar dan de originele...
staat in z'n geheel ook minder schuin, dus bracket zal rechter zijn.

Jij hebt toch een set met de brackets er nog aan?  Vergelijk maar eens effe!

Mojo

Hmm, zal morgen eens kijken, heb hier toevallig nog een setje "standaard" brackets.

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

Mojo

Ok, ik heb even gekeken en vergeleken.

De bracket is inderdaad anders (terwijl ze hetzelfde onderdeelnummer in NissanFAST hebben :S).

Wat je moet doen om ze met een "normale" bracket werkend te krijgen:

Neem een dremel met slijpschijf, en maak 2 sleuven in het verlengde van het montagepunt waar die ene schoef zit om de mistunit vast te zetten.

Met andere woorden: je gaat een sleuf maken waar het montagepunt op de mistunit zelf in kan schuiven (en je dus in essentie de unit verder naar binnen kan zetten).

Je kan dan het volgende doen: Of je dremelt het huidige montagepunt er netjes vanaf, en last het op de uiteindelijke plek weer terug, of je dremelt hem ervanaf, waarna je het stripje dat je "los" gaat dremelen (d.m.v. die 2 spleten), ombuigt, waarna je er een gat in boort.

Ook kan je iets van een metalen strip om de hele bracket heen buigen, meteen soort opstaand randje (lastig uit te leggen), waar dan ook weer een gat in zit voor de bout (evt. een nieuwe i.c.m. een moertje).

Snap je het een beetje?

Wat betreft die gaten: Ook die zijn inderdaad anders, maar voorzover ik kon zien, is degene die aan de bovenkant zit de juiste, en hoef je in theorie alleen nog maar een extra gat daaronder te maken (en dan het plastic/rubberen dopje hergebruiken).

Komt het een beetje duidelijk over?

EDIT:

Plaatje bij het praatje: