Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

Pietjuh

CiteerNu heb ik toevallig net een topic gelezen (sr20 forum geloof ik) en die gast heeft het buizensysteem vervangen door het radiatortje dat de carbjes hebben (inj misschien ook?)  Is dit wel ok? Of heeft een GTI wat meer koeling nodig??? Servo is servo lijkt me en maakt verder toch niet uit?

Zou ik niet doen, alle 1.6jes hebben inderdaad een radiatortje aan die kant zitten. Probleem is dat de sr20 breder is en dus bijna bovenop die radiator zou komen, daarnaast produceert een sr20 veel meer hitte, waardoor je te weinig koeling zou kunnen krijgen.
Nissan heeft niet voor niets bij de sr20 gekozen voor een front mounted koel systeem.
Horsepower is how fast you hit the wall, -Torque is how far you take the wall with you.
When the going gets tough the tough uses duct tape

themacpie

Citaat van: Pietjuh op 29 okt 2011 - 23:22
Zou ik niet doen, alle 1.6jes hebben inderdaad een radiatortje aan die kant zitten. Probleem is dat de sr20 breder is en dus bijna bovenop die radiator zou komen, daarnaast produceert een sr20 veel meer hitte, waardoor je te weinig koeling zou kunnen krijgen.
Nissan heeft niet voor niets bij de sr20 gekozen voor een front mounted koel systeem.

Tja, vond het al raar dat er verschil was. SR zit er idd bijna bovenop, maar even uitgepast en zou wel lukken qua ruimte. Het hittezaakje is natuurlijk wat anders. Motorkapje wordt wel aangepast voor betere koeling, maar dus toch maar zeker spelen en front blijven...
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

~*Angel*~

Oew die bling bling vind ik erg leuk, waar heb je die gevonden??
Nissan 100NX 1.6 carb '92 Zwart
Nissan 100NX 2.0 '92 zwart
Ms- design, 17" TSW Black Ice.

themacpie

Citaat van: ~*Angel*~ op 30 okt 2011 - 11:10
Oew die bling bling vind ik erg leuk, waar heb je die gevonden??

e-bay, maar heb dat al een jaartje of 2 in de schuif liggen... zal eens zoeken of ik die verkoper nog terug vind ;)

Andere verkoper.. zelfde ding:
http://www.ebay.com/itm/280758141856?item=280758141856&pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&cmd=ViewItem&hash=item415e7d43a0&vxp=mtr

patrick100nx

Mooi tellerbakje zo hoor.. al in gedachte hoe je de leds gaat toepassen in de tellerbak???

Nissan 100NX GA16DE 1993 Antra swapt to SR20DE
Nissan 100NX GA16DS 1991 Antra -->[Sold to 100nx driver]
Re-building a SR20DE brand new!!

themacpie

had al blauwe leds, maar kreeg geen mooi verdeeld licht daarmee. Wijzers zelf kregen zelfs geen licht. Dus daar moet nog even gepuzzeld worden hoe ik kleine rode leds op de wijzers zelf krijg. Blauwe leds kan ik op een andere manier wel flikken zodat alles mooi verlicht is.
Tips voor de wijzers altijd welkom :)

Mojo

Cruisin' in my Nissan, driving along the Road to HellMojo's Law: Everything WILL go wrong the first time around.

themacpie

Citaat van: Mojo op 30 okt 2011 - 14:29
http://www.importintelligence.com/inneki.html

nice stuff... best wel prijzig. Toch is effe kijken of ik dat zelf niet kan flikken met wat ledjes

staartbek

knight heeft geloof ik ook led in zn klokkenbak, je kunt hem es vragen.

verder vind ik die klok ringen wel erg chique.

www.custompainter.nl
info@custompainter.nl

Knight100nx

heb T5 en T10 Leds, lastige is alleen wel dat je niet alle lampjes kan testen (bijv. benzine lampje)

voor de rest is het lampje er uit en ledje er in.

Zou alleen als je witte leds wil hebben goed letten of hoeveel K dit is, meeste leds zijn namelijk 7000k en dan vind ik ze persoonlijk net te blauw. 6000K zou echt wit moeten zijn.

http://www.leds-buy.nl/led-auto-truck/autoverlichting-vervangers/t5-led-vervanger-wit.html
http://www.leds-buy.nl/led-auto-truck/autoverlichting-vervangers/t10-concave-led-vervanger-wit-1567.html

themacpie

heb al een tijd blauwe leds als achtergrond... maar die gaven geen mooi totaal en egaal licht. Dat krijg ik wel goed met enkele extra leds.
Het enige wat ik nodig heb is apparte rode leds voor de wijzers... wordt net iets moeilijker om die appart te verlichten denk ik. De andere lampjes heb ik tot hiertoe nooit vervangen omdat ik die wel ok vind origineel.

De de rode wijzers dat is waar we voor gaan  :-\

themacpie

Citaat van: Ouwe scheurneus op 01 nov 2011 - 17:51
Voor rode led's en andere kleuren:

http://www.ebay.nl/itm/10x-Rot-T5-LED-Tacho-beleuchtung-/300596676993?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item45fcf54981

Denk dat ik nog wat kleiners in gedachten heb. Kortelings even langs m'n lokale dealer... die heeft alle kleuren en maten liggen.

Even verder gestript en quasi klaar om te vertrekken:

Motorruimte verder leeg gemaakt:

Kapotte bekleding er verder uitgesloopt en hiervoor ook het dashboard eruit moeten halen. Ineens ontdekt wat er allemaal rammelde daar  >:(

En nog eentje gewoon voor de HALLOWEENsfeer  ;D

Bensterken

seg mcpie waar hebt gij die custom tellerplaatjes laten maken?