Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Klik hier voor het
inschrijfformulier

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

luc2572

Nice! Heb je ook foto's van de gemonteerde gaskabel?

Werkt dit ook op een normale sr20de?


themacpie

Nog geen foto van... maar moet op elk model werken... gewoon een goeie route en lengte bepalen.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

richardwbb

Citaat van: themacpie op 19 jun 2017 - 18:34
Nog even de foto's van het nieuwe gaskabel eindstukje en ineens de test van het door Richard aangebrachte upload systeem  ;)

Dat is gebeurd; https://forum.nissan100nxclub.nl/algemeenclub-info/foto-plaatsen-avatar-veranderen/msg227610/#msg227610
Achtien jaar Nissan 100nx, 1.6 carb [sloperij], 1.6 injectie [gesloopt], nu een 100nx gti. Met nu ook een k11 Micra 1.6 reizigersautomobiel

themacpie

even terug de garage in (nog steeds te klein om handig te zijn, maar dat is een ander verhaal)

probleemstelling:

geen plaats meer vooraan voor de accu, dus die gaat naar de kofferbak. Echter is het niet echt praktisch qua formaat om de accu daar ergens handig en uit de weg te monteren.

Stelde mij nu effe de vraag of ik bijvoorbeeld 4 kleine accu's parallel kan schakelen om hetzelfde resultaat te krijgen als 1 grote batterij...????

bijvoorbeeld dit type:

https://www.batterijeshop.com/NL/Ultracell_UCG_12V_20AH


blijft 12V en kom op 80Ah uit in totaal.

Deze kan ik dan netjes weg werken. Alleen stel ik mij ook de vraag in hoeverre ik moet rekening houden met de lengte van de bekabeling tussen de accu's onderling. Maakt dat wat uit?

Iemand hier een electro-hersen-knobbel daarvoor???
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

Bedrading dik genoeg maken en goed passend aansluiten, enig nadeel wat ik zie, wat als je er 1 losmaakt, dan houd je 12V op de losse kabels, en dat is vragen om kortsluiting?
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

themacpie

Dikte bedrading komt wel goed... enne ben niet van plan om iets los te maken, alles stevig gemonteerd en aangesloten mag geen probleem geven qua kortsluiting.

Stel me enkel de vraag qua laden of dit systeem wel ok is zonder regeling ertussen. stel dat 1 batterij meer laadt of ontlaadt dan een andere ofzo.

"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

HarriePekel

Als de kabels dik genoeg zijn heb je overal dezelfde spanning, mits de accu's intern gelijk zijn, waar ik wel van uitga, denk ik niet dat er problemen ontstaan.
Dat risico is groter bij een normale accu, die uit 6 cellen in serie bestaan, 1 kapot, alles onbruikbaar..
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

Belg

Waarom gel accu's?
Ik zou trachten het klaar te krijgen met 1 accu.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

Citaat van: Belg op 12 nov 2017 - 16:00
Waarom gel accu's?
Ik zou trachten het klaar te krijgen met 1 accu.

1 accu lukt natuurlijk, maar dan krijg ik zo'n onhandig blok in de koffer. Kleine batterijen in parallel kan ik wegwerken in de verloren ruimte achter de wielkasten.
Heb nog even Liion batterijen bekeken, die zijn qua gewicht dan ook weer heel leuk :)  maar dan komen de Ah waarden weer niet echt goed. Cca dan weer wel... wordt nog wat puzzelen.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Belg

Probleem lijkt mij vooral dat de accu die netto de minste kabellengte heeft het het zwaarste krijgt te verduren. Dat probleem is te verminderen door accu 4 als eerste op + te verbinden en accu 1 als eerste aan de massa.
SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

themacpie

heb het niet kunnen laten... breedsetje eronder!  Staat nu nog originele hoogte en lijkt nergens op... met de schroefkit wordt dit straks AWSOME.





en de intake is nu ook klaar

"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

themacpie

Citaat van: Belg op 12 nov 2017 - 18:12
Probleem lijkt mij vooral dat de accu die netto de minste kabellengte heeft het het zwaarste krijgt te verduren. Dat probleem is te verminderen door accu 4 als eerste op + te verbinden en accu 1 als eerste aan de massa.

dat is ook de bedoeling!
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Belg

SR20DE: 9l./100km, CORSA B: 7l./100km, SAXO: 6l./100km, DS4: 5l./100km, F30 320i: 7l./100km

Sa_Reno

Mooi dat je er nog mee bezig bent!

Wat ik me dan afvraag, als je zo lang met een auto bezig bent, hoe goed blijven de onderdelen als remklauwen, dynamo, startmotor, benzinepomp, waterpomp etc? Deze kan je toch het beste last minute kopen en plaatsen?
Nissan 100NX 1.6 Injectie 1993
Renault 19 16V Cabriolet 1994

themacpie

staat allemaal droog, dus geen probleem... alleen de schijven zijn wel geroest :) maar dat verdwijnt snel bij het remmen...
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92