Nieuws:

Krijg toegang tot alle forumdelen
van de Nissan 100NX Club

Registreer

Hoofdmenu

Themacpie's "REDHAWK" update "Clean-up and tune-up"

Gestart door themacpie, 19 feb 2011 - 23:38

Vorige topic - Volgende topic

HarriePekel

Zonde van je lak  :'( maar spuiten met alles er nog aan is ook lastig :(
En voor je gaat schuiven alles vasthangen, desnoods met houtje touwtje... ;)
Al een eind datum gepland?
eigenaar 100NX AIRTOP (cabrio)

themacpie

datum niet maar gewoon zo snel het wil lukken.

enkel remmen, ophanging, lichten, algemene staat worden nagekeken... dus interieur en dergelijke wordt niets aan gedaan voorlopig.
"REDHAWK" Custom 100NX SR20VE '92

Rens

Misschien heb ik wat gemist, maar doet de motor het nu al?  ???

themacpie

Nee, nog niet dus. Zette hem eigenlijk buiten om daar aan verder te werken maar de ophanging besliste daar anders over. Moest toch ook gebeuren dus geen whaste of time gelukkig.
Volgend weekend (mits droog weer) komt dat aan de beurt.

Karterpan eronder. Olie erop, olie in versnellingsbak, remmeidingen aansluiten +olie. Batterij kabels trekken naar koffer, aardingen aansluiten en dan bidden dat ie wil starten. ???

HarriePekel

starten zal niet zo moeilijk zijn.. aanslaan moet ie  ;)

themacpie

En hier lees je weer het verschil in taalgebruik van de Nederlanders en de Belgen  :spinsmile:  :fuckneehe:

HarriePekel

Nou nee, starten doe je met de startmotor namelijk.. je loopt toch ook niet met je auto? en toch loopt de auto wel of niet..  ;D

themacpie

Gisteren een zeer vruchtbare dag gehad, mooi weer en droog... ideaal dus om het beest nog eens buiten te zetten.

Dit keer zonder problemen gelukkig.

Weer van het to do lijstje te schrappen:

- karterpan gemonteerd
- Originele uitlaat volledig terug geplaatst.
- Voorste vering geplaatst.
- voorste stabistang vervangen door de zwaardere whiteline (niet nodig voor de keuring maar de originele was nu makkelijk te demonteren door het aanpassen van de uitlaat en de vering, 2 vliegen in 1 klap dus)
- nieuwe kabel getrokken naar de koffer voor de verplaatsing van de batterij (ook makkelijk als je de binnenbekleding van je wielkast kan demonteren)

Nu nog wat nieuwe moeren gaan halen voor het in en uitlaatspruitstuk aan het blok vast te zetten (originele zijn ofwel lelijk geroest of half om zeep gedraaid of zelfs vermist :$) maar meteen deftig doen toch.

Wel nog wat throtlebody problemen ontdekt qua montage gaskabel, daar wordt ook al aan een oplossing gewerkt.

luc2572

Netjes hoor! :)

Hoeveel werk is dat nou, de carterpan? Ik ben eraan aant denken om die van mij een keer te demonteren, omdat het blok daar wat zweet..
Waarschijnlijk dan ook nog het stuk boven de pan demonteren, en dan nieuwe vloeibare pakking smeren.. Hopen dat hij dan droog blijft.. ::)

themacpie

Carterpan is op zich snel en makkelijk te doen... de oude pakking verwijderen is nog het meeste werk eigenlijk. Een boutje of 10 geloof ik. Het hoger gelegen deel? Dan ben je wel vertrokken... dat flik je niet  op een half uurtje!!! Eerder een halve dag of meer vrees ik.

themacpie

ondertussen wat bouten en moeren in bestelling in duitsland, online shop gevonden die pakken goedkoper is dan Nissan zelf maar wel dezelfde originele dingen levert. Wat echter wel blijkt is dat je heeeeel veeeel geduld moet hebben. Is nu al 3 weken wachten en nog geen enkele moer of bout ontvangen...  >:(

Via Aliexpress ook ineens een andere 90mm gasklep besteld. Deze heeft niet alle overbodige vacuum aansluitingen en dergelijke, dus staat wel wat netter en makkelijker om aan te sluiten. Echter is de geleverde klep aan de binnenzijde beschadigd. Nieuwe is onderweg zonder meerprijs en zonder terugsturen fout item   :spinsmile: te gek die chinezen.

themacpie

Na eindeloos wachten afgelopen week m'n lading bouten en moeren en nieuwe gasklep aangekomen.

Gisteren dus weer aan het werk gegaan, uitlaat en inlaatspruitstuk staan nu definitief gemonteerd. Gasklep gemonteerd en beugel voor de gaskabel aangepast... nu nog dat ding terug mooi krijgen, want is plooi, smeed en laswerk aan te pas gekomen. Gestart aan het inkorten van de gaskabel, maar daar ben ik gisterenavond laat helaas mee moeten stoppen. Hopelijk deze week 's avonds wat ruimte om hiermee verder te gaan...

themacpie

Voila, gaskabel ingekort (als iemand een 1,5 meter kabel nodig heeft, die heb ik dus nog liggen  ;D )
Wel wat problemen onderweg tegengekomen, had een filmpje op internet gevonden waarbij die kerel met gesmolten lood de kabel terug vastmaakte aan het eindblokje... NOT dus.
Het blokje blijkt niet bestand tegen de temperatuur van gesmolten lood en verdween als sneeuw voor de zon.
Dus uit een metalen staaf (gelukkig nog wat liggen met de juiste diameter) een nieuw eindstukje moeten maken. Probleem opgelost mits alweer wat extra werk natuurlijk.

Volgend probleem is nog wat vacuum leiding die ik moet bestellen (juiste diameter ontbreekt me nog)

En dan nog de juiste TPS vinden voor het nieuwe throttle body, want die blijkt niet overeen te komen met de originele Q45 TPS die ik liggen heb. Deze heeft intern blijkbaar ook iets los zitten (lees "rammelt als je ermee schud) dus lijkt me ook niet echt ok om te gebruiken uiteindelijk.

Zo en nu weer verder met het dagelijks leven.... helaas  :(

themacpie

Nog even de foto's van het nieuwe gaskabel eindstukje en ineens de test van het door Richard aangebrachte upload systeem  ;)